Inalina skrev 2019-02-11 10:26:00 följande:
Ni som precis fått era bebisar Jilka o Baku (någon mer..?) kan bebisen redan från början sitta i en sån där babybjörn babysitter? är det onödigt att köpa en sån från vecka 1 liksom?
och klarar era bebisar av att sova själva i egen säng? eller hur gör ni där? Jag tänkte ha ett babynest i deras säng precis bredvid min - hoppas inte det är en utopi ;)
Från vad jag hört så får de sitta i babysittern från dag 1 men bara korta stunder, typ träna. Jag har två, men ingen babybjörn utan andra märken. Det är guld för mig som ensamstående, han får sitta där när jag gör frukost eller går på toa osv :)
Min lilla klarar nu av att sova i en sleep Carrier (typ som en stabil mjuklift) själv, det efter att jag tryckte in mer filtar och saker än jag trodde var möjligt för att göra det ombonat. Men han sover nattetid i den i min säng. Men så vill han amma ofta varannan timma, och kan inte sövas i sleep Carriern utan måste somna på mig först, och så måste jag ofta sticka in handen och ge honom en napp. Så den står inte i egen säng, men det är lika mycket för min sömns skull som för Josefs.
I övrigt rekommenderar jag en sleep
carrier.an kan säkert inte ha den så länge, men det är smidigt att den går att veckla ut och den är stabil att kånka runt på och flytta.