Mjbo skrev 2019-02-05 13:54:18 följande:
Oj ja, helt otroligt overkligt. Man kan inte förstå det.. tror det inte kommer gå upp för oss fören hon är här.
I övermorgon är det vecka 25 och dags för besök hos barnmorskan igen. Ska bli kul. Vi ska börja mäta magmått nu oxå, har ni börjat med det?
Åh! Du måste nästan lägga ut kort sen när du fått hem den ;) Vart ska du ha den stående?:) vilken strl tog du? :)
roligt med nytt besök - får ni lyssna på hjärtljud då eller vad gör ni?
jag har vart på mitt glukostest idag i 3 timmar! gick bra - ingen diabetes här inte vilket var skönt!!! var tvungen att fasta 10h innan och sen fick man dricka en sockerlösning och vara där i 2,5 h för att ta 3 olika blodprov. var så hungrig så jag skakade sen när jag kom hem - så åt för 4 pers till lunch haha! nu är jag normal igen ;) ska ni göra glukostest?
håller även på att köpa lite nya möbler här hemma - fick hem en matta igår som jag bara ÄLSKAR och nu ska vi beställa en Laminofåtölj med fårskinn och fotpall - blir nog bra som amningsfåtölj tänker jag =) blivit värsta shopoholicen som gravid haha! men jag gillar att satsa på saker som kommer hålla i många år - men då blir det ofta lite dyrare grejer. (speciellt då det ska fraktas till schweiz

!
jag ska också till gyn i morgon - ska få nåt vaccin mot röda hund eller kikhosta minns inte vilket jag tydligen inte hade skydd mot.. (jättemärkligt då jag vet att jag fick vaccinet för 5 år sen...)
ang mini-pölen så köpte jag den för 1149kr - som är en sovpöl. tänker att den kan ligga i hennes säng och även att man kan ha den i soffan - den ser fantastskt härlig ut! börjar fundera mer o mer på att köpa en stor amningskudde att ha nu och sova med innan - vanliga kuddar funkar liksom inte ritkgit både för mage och ha mellan knäna... ska du/någon annan här göra det?