Inalina skrev 2019-02-04 10:01:20 följande:
hej! vi hade en del sex mellan v 16-22 som var helt ok - men jag tycker det är väldigt obehagligt att få orgasm då det blir så mkt sammandragningar då.. sen behandlas jag ju nu för bakteriell vaginos som man tydligen kan 'bolla' mellan varann så jag kommer nog tyvärr inte vilja ha mer sex nu innan då jag är rädd att få tillbaka det. (det är ingen könssjukdom men kan ändå överföras - inte ritkgit fattat det där själv..) ska höra med min barnmorska om de kan ge mannen penciliin också så kommer jag våga ha sex igen ;) Dock finns det ju andra intima saker man kan göra med varann så vi gör det haha.
En annan sak - jag har så OTROLIGT mycket sexdrömmar så jag blir typ rädd för mig själv! vaknar upp varannan natt/morgon av att jag drömt jätteheta drömmar och får orgasm i sömnen. Tycker det är väldigt obehgligt då det utlöser en så lång sammandragning som jag ju försöker undvika Någon mer med väldigt mkt sexdrömmar?? vet inte vad jag ska göra !!
Hade också en del drömmar och precis som du så vaknade jag med sammandragningar. Men försök komma ihåg att det inte är farligt i sig. Mest obehagligt.
Konstigt nog har jag mycket såna drömmar nu. Vaknar dock lite "för tidigt" och kommer ofta på i drömmen att jag ju inte får ha sex än så blir mest bara frustrerande. Trodde aldrig jag skulle vara så sugen så här snart efter förlossningen. Hoppas det håller i sig när jag väl är läkt sen :p och hoppas mannen inte känner att det är för konstigt nu med att ha sett mig föda och allt annat som råkar hända under en förlossning (även om han inte tittade rätt på det) och med bebis i huset.
Förresten, hur har ni andra tänkt med preventivmedel efteråt? Frågan ställs ju både på MVC och BB.
Vi har i princip ingen chans att bli med barn på egen hand i och med att mannen i princip saknar spermier. De fick ju leta länge efter dugliga spermier och fick som jag förstår det svårt att hitta tillräckligt många till äggen. Vi välkomnar självklart ett barn om det skulle råka bli så, men tänker mest på att det är säkrast för både mamma och barn att det ändå går ett tag.
Jag mår väldigt dåligt av hormonella pmedel och därför tänker jag inte stoppa i mig det i onödan. Vi säger därför kondom om vi ska använda något, men frågan är om vi nu, efter flera år utan, verkligen kommer få för oss att faktiskt "krångla" med det. Antar att vi tar "risken" och lär ju bli överlyckliga om vi skulle lyckas på egen hand.
En helt annan sak är att vi nu börjar planera dop. Känns så overkligt. Präst är klar (jag ville ha en särskild) och nu måste vi få till kyrkan (som vi också tänkt en särskild, mest av praktiska skäl). Prästen jobbar inte i den kyrkan i vanliga fall så måste pussla så det passar både präst och kyrka. Sen har vi en jättebra lokal i området som vi kan hyra till en struntsumma. 200 kr för hela dagen. Ligger i området vi tidigare bodde i och där mina föräldrar bor så väldigt smidigt.