Mjbo skrev 2019-02-06 19:13:02 följande:
Ja precis, vi pratar lite hur man mår och hon ger info och så lyssnar vi på hjärtljuden. Och denna vecka (25) börjar man även mäta magmåttet oxå.
Har du ul igen imorgon?:)
Skönt att ha glukostestet klart! Vi har pratat om det, men jag behöver inte göra det, skönt :)
Jag har oxå funderat på införskaffa en amningskudde eller gravidkudde till att sova med. Ser så himla sköna ut, och jag tänker som dig att då kan man ha den när man ammar oxå, så jag tror jag ska investera i en sån:)
Lycka till hos bm imorgon! Pratar ni nått mer om dina sammandragningar? Är det bättre eller fortfarande likadant?
Ok spännande - ska fråga min gyn om magmåttet också! =) ja jag har UL varje gång - min gyn tycker det är minst lika roligt som jag
nu verkar mina sammandragningar ha lagt sig lite och kommer bara när jag är väldigt kissnödig eller stressad - så försöker undvika båda delarna...
så förmodligen behöver jag inte gå dit varannan vecka men får se vad hon säger.
det gör mig ju inte så mkt att komma dit ofta heller. någon studie har ju visat att många ultraljud gör barnet vänsterhänt haha!! får se om det stämmer sen...
fick min första order från HM baby igår - köpte några pyjamaser, en solhatt och såna där vantar så de inte ska riva sig i ansiktet i början (tror jag de är till för..) herregud så smått allting är

snart klar med mina olika ordrar till sverige också - mamma får gå skytteltrafik mellan posten och hemmet för att hämta allt

men det verkar hon gärna göra! såg att apoteket har 'startpaket' för bebis också, med snorsug, nagelfil etc. vet inte om det är värt att köpa ett sånt - har någon annan kikat på det?