Mjbo skrev 2019-02-12 09:37:49 följande:
Ja de är olika hur de säger.. Kan skilja så mycket från län till län, och ännu mer då förstår jag till och med mellan landen.. Så de är inte lätt :)
Gällande sparkarna! Kul att du känner så pass mycket nu, så har det blivit för oss oxå nu, la senast igår ut en film i facebookgruppen när jag äntligen fick fast hennes bökande på film. Så häftigt att de syns så pass utifrån redan! Och ännu mer känns det ju såklart inuti :)
Ja målningen är klar, men långt ifrån klar i rummet, så de dröjer innan jag får inreda tyvärr :P Vi gör ju en totalrenovering så har slitit ut allt.. Så de vi har kvar nu att göra är att tapetsera fondväggen, lägga nytt golv, sätta dit nya taklister och golvlister, skruva tillbaka element osv.. Seeen får ja börja inreda :P men jag hoppas tapetseringen blir klar i helgen iallafall :)
Hur går det med inhandling/planering för er? Känns de som du börjar få koll på saker? Jag själv tycker att vi har lååångt kvar. Ingen vagn, inga möbler, inga badrumssaker/amningssaker osv alls.. De ända vi egentligen har köpt är grejer till barnrummet och kläder till henne.. Men de är väl ett tag kvar såklart. Hur långt har ni kommit?
ja jag har iaf bestämt mig för att avvakta nu - har inte haft några sammandragningar sen i lördags. Jag fick järntabletter av min gyn förra veckan då jag hade lite dåligt järnvärde... min mage har vart lite konstig sen dess med ömsom hårt, ömsom väldigt gasig. I går kväll var det dock fruktansvärt och magen var helt otroligt uppblåst och spänd.
Fick inte en blund i natt - låg och hade fruktansvärt ont och kände mig som en blåval. så jag skippar de där tabletterna och försöker äta järnrik mat istället tänkte jag nu..
dessutom blev mitt bajs helt svart.. (sorry om det är TMI!!) idag känns det bättre och kunde gå på toa i morse och jag åt gröt till frukost vilket jag inte brukar göra så hoppas det ska bli bra nu. Är lite orolig för att inte äta de där tabletterna men samtdigt kan jag inte stå ut med uppblåstheten och det onda en natt till. nu förstår jag hur det är för er andra som berätta om hårda magar
inhandlingen känns bra - är väldigt nöjd med sakerna vi köpt! men behöver ju köpa lakan och tänkte även köpa en sån där liten kudde till bebisen - Candide tror jag den hette - ser ut som en panda...
sen det där med blöjor... alltså jag läste en artikel häromdagen där det står att man gör av med ca 2700 blöjor per år med en bebis!!!! aaaahhhh!!!! låter helt SJUKT! men jag känner också att vi har långt kvar