• jaktenpaflow

Vi som blivit gravida efter IVF

Hejsan!

Skapar en tråd för alla oss som fick kämpa ett tag för att få ett plus på stickan, oavsett om det är genom IVF eller på naturlig väg. Vill gärna dela resan som gravid med andra som har varit i liknande situation. Spelar inte heller någon roll när BF är:)

Har försökt med ett syskon i ett och ett halvt år och blev gravid nu i augusti och BF 22 april!

Välkomna!

• Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF
  • Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-14 11:19:17 följande:

Jaa jag läste det att hon tipsade om den, ska googla lite jag med :D 
    Blutsaft haft jag i min förra graviditet, spyr av bara tanken, sååå äckligt!! haha! Så ja håller mig till mina smaklösa piller jag ;) Men de är väl olika, du kanske tycker att de är gott, vad vet jag :D

Skönt att våren kommer tidigt, själv har vi mer vinter än nånsin just nu.. Är dock soliga dagar denna vecka så det är super fint ute just nu verkligen, men är minst en halvmeter snö iallafall ligger på backen.. Snön ligger oftast kvar till i början på april här, så vi har ett par månader med vinter kvar, och än så länge (tack och lov) går vinterjackan att stänga :D 

Åh fyy springa maration i vecka 20, all cred till den personen! haha! skulle jag aldrig klara av oavsett om ja inte ens va gravid över huvud taget! haha :D

Jaa kan man jobba hemifrån så anser jag att det måste ju vara det bästa just nu, iallafall om man haft lite "krämpor" som gjort att man ska/vill ta det extra lugnt. Så det uppskattar jag, och jag förstår att du oxå gör det såklart! :) 

Vecka 26 idag, känns helt galet. Drömde inatt att jag började blöda och att det läkte fostervatten.. Såå hemskt! va alldeles svettig när jag vaknade. Att man aldrig ska få vara lugn.. Är man inte orolig dagtid så är man de nattetid istället ;) 
    Hur har du det med dina drömmar nu? Har de släppt nånting eller är det lika intensiva nu med?

Stort lycka till på op på måndag, kommer gå bra ska du se <3

jag hittade något liknande blutsaft här med - provade precis och tyckte inte alls det var särskilt äckligt ;) så hoppas järnvärdena går upp också! (tänker ju ändå inte dricka det i onödan haha!)

var precis i väg hos gyn igen (känns som att jag springer där hela tiden - men ville kunna slappna av på vår weekend i helgen) allt verkar bra i alla fall, att jag blir kissnödig varje halvtimme är inget att göra åt - och jag fick några tabletter som ska motverka sammandragningar. Kan ju knappt gå 50-100m innan jag måste vila pga sammandragning om jag går ut. Tappen var opåverkad i alla fall - haleluja!
    jag tog även vaccinet mot kikhosta - som sagt här får alla gravida det som rekommendation till skillnad mot i sverige.

verkligen kanonväder här med - behöver solglasögon när man går ut - underbart!!
    snön ligger dock bara i bergen ;) 

är det bättre med dig idag? har magen fått återhämta sig nu?

ja du dessa mardrömmar! aldrig kan man slappna av Obestämd skönt det bara är drömmar dock!
    drömde något liknande häromnatten - att jag fick värkar och att födseln skulle sätta igång nu alldeles för tidigt. förväntar mig inte att drömmarna ska lägga ner längre - får bara vänja sig istället.  ang sexdrömmarna som jag också hade så verkar de ha lugnat ner sig haha! rätt skönt faktiskt! 
  • Mjbo
    Inalina skrev 2019-02-14 13:38:12 följande:
    jag hittade något liknande blutsaft här med - provade precis och tyckte inte alls det var särskilt äckligt ;) så hoppas järnvärdena går upp också! (tänker ju ändå inte dricka det i onödan haha!)

var precis i väg hos gyn igen (känns som att jag springer där hela tiden - men ville kunna slappna av på vår weekend i helgen) allt verkar bra i alla fall, att jag blir kissnödig varje halvtimme är inget att göra åt - och jag fick några tabletter som ska motverka sammandragningar. Kan ju knappt gå 50-100m innan jag måste vila pga sammandragning om jag går ut. Tappen var opåverkad i alla fall - haleluja!
    jag tog även vaccinet mot kikhosta - som sagt här får alla gravida det som rekommendation till skillnad mot i sverige.

verkligen kanonväder här med - behöver solglasögon när man går ut - underbart!!
    snön ligger dock bara i bergen ;) 

är det bättre med dig idag? har magen fått återhämta sig nu?

ja du dessa mardrömmar! aldrig kan man slappna av Obestämd skönt det bara är drömmar dock!
    drömde något liknande häromnatten - att jag fick värkar och att födseln skulle sätta igång nu alldeles för tidigt. förväntar mig inte att drömmarna ska lägga ner längre - får bara vänja sig istället.  ang sexdrömmarna som jag också hade så verkar de ha lugnat ner sig haha! rätt skönt faktiskt! 

men va bra! då är de ju bara att köra på med dessa! hoppas de ger effekt som du vill oxå då :) 

Skönt att allt såg bra ut även denna gång och att du kan va lugn inför er resa, läste att ni skulle till spanien över helgen, guud så underbart. Hur långt är det från där ni bor nu? 
    Flyger ni eller hur tar ni er dit?

Skönt att solen redan är så stark åt er, så långt har inte vi kommit än ;) men de kommer väl! Hur varmt/kallt har ni om dagarna nu? :) 

Jaa magen är bättre idag. känner ingenting faktiskt. Den behövde en dags soffläge och vila, sen är den som ny igen :P Konstigt, men ändå skönt att jag vet vad som hjälper så jag kan göra nånting åt det :) 

Ha en toppen helg nu i värmen :D 

• Inalina
    Mjbo skrev 2019-02-14 14:51:58 följande:

men va bra! då är de ju bara att köra på med dessa! hoppas de ger effekt som du vill oxå då :) 

Skönt att allt såg bra ut även denna gång och att du kan va lugn inför er resa, läste att ni skulle till spanien över helgen, guud så underbart. Hur långt är det från där ni bor nu? 
    Flyger ni eller hur tar ni er dit?

Skönt att solen redan är så stark åt er, så långt har inte vi kommit än ;) men de kommer väl! Hur varmt/kallt har ni om dagarna nu? :) 

Jaa magen är bättre idag. känner ingenting faktiskt. Den behövde en dags soffläge och vila, sen är den som ny igen :P Konstigt, men ändå skönt att jag vet vad som hjälper så jag kan göra nånting åt det :) 

Ha en toppen helg nu i värmen :D 

Ja plus att jag ska ta magnesium 2-3 ggr om dagen som brustablett- hjälper tydligen också magen att slappna av. så testa det om du får sammandragningar - helt ofarligt ska det vara - och rätt gott med hallonsmak iaf =)

berättade för mina chefer om min oro och psykiska stress litegrann inför mån etc och de är jätteförstående (liksom dina) så det känns skönt. nu kan jag slappna av ordentligt i Madrid! vi flyger dit i morgon bitti - tror det tar ca 1 timme! 

Vi har 8-10 grader på dagarna men kyliga morgnar - men som sagt sjukt stark sol så lika bra att smörja sig o på med Cool

Ja visst är det skönt när man kan 'läka sig själv' och inte behöva vara så osäker hela tiden. Hoppas jag kan lugna mig nu också - ändå kollat tappen 3 ggr nu senaste 4-5 veckorna och den har inte ändrat sig trots en del mensvärk etc. ska försöka koppla av och njuta av egentid med mannenSolig
    ha en härlig helg allihopa!
  • tossaliten

Tiden rullar i slowmotion!!

Är i v 9+4 idag!

När berättade ni för chefen?

Vi ska ansöka om semester nu och de måste anställa nytt folk till sommaren redan som det är. Om allt går som det ska kommer jag vara borta hela sommaren...

Tänkte berätta efter KUB men det är ju 1 månad kvar!

• Fröken Rabarber
    tossaliten skrev 2019-02-14 15:59:33 följande:

Är i v 9+4 idag!

Vi ska ansöka om semester nu och de måste anställa nytt folk till sommaren redan som det är. Om allt går som det ska kommer jag vara borta hela sommaren...

Visst är det svårt att veta när det är rätt tillfälle att klämma ur sig sin hemlighet!?

Jag berättade v.8 för chefen och även närmsta kollegan då vi har en stor flytt på gång där jag är ansvarig för en del. Så beroende på när saker sker kommer jag ju inte vara där, samt kanske inte orkar delta så aktivt. Kändes så lögnaktigt vid planeringen att inte ge rätt förutsättningar.
  • tossaliten

[quote=79443502][quote-nick]Fröken Rabarber skrev 2019-02-14 17:42:42 följande:[/quote-nick]Visst är det svårt att veta när det är rätt tillfälle att klämma ur sig sin hemlighet!?

Jag berättade v.8 för chefen och även närmsta kollegan då vi har en stor flytt på gång där jag är ansvarig för en del. Så beroende på när saker sker kommer jag ju inte vara där, samt kanske inte orkar delta så aktivt. Kändes så lögnaktigt vid planeringen att inte ge rätt förutsättningar.[/

Ja men så känner jag med. Är ju i april jsg kan söga helt säkert efter RUL pch då blir det typ omöjligt för dom att hitta nån ersättare. Dessutom om de sätter min semester ?fel? så kan de ju förlora ännu mer folk mem samtidigt jobbigt att söga nåt om det skiter sig sedan

• Etta

Jag håller med att det är svårt! I v 8 nu och varit hemma för illamående sedan i tisdags, skyllt på magsjuka men känns ju som jag borde berätta ifall det fortsätter! Tuff situation på mitt jobb också med mycket stress så kan ju vara skönt få förståelse om jag ej orkar lika mkt som vanligt men samtidigt känns det väldigt tidigt.

• Akira Öken
    tossaliten skrev 2019-02-14 15:59:33 följande:

Är i v 9+4 idag!

Jag är i vecka 14 nu och berättade för chefen i vecka 12 , efter att vi fått svar på nipt-testet. Nu har jag även berättat för hela avdelningen, då ett vikariat för min tjänst kommer att lysas ut inom kort. Tänkte att det var trevligt att berätta det själv och att kollegor skulle slippa undra. :)
  • Elcca

En liten fundering..när köpte ni era första gravidbyxor. Jag är bara i v.9 men kan knappt ha några av mina gamla brallor pga svullen mage och allt som sitter åt är obekvämt och gör ont. Känns dock lite väl tidigt att gå o handla gravidbyxor. Eller?

• tossaliten

[quote=79443906][quote-nick]Elcca skrev 2019-02-14 20:47:12 följande:[/quote-nick]En liten fundering..när köpte ni era första gravidbyxor. Jag är bara i v.9 men kan knappt ha några av mina gamla brallor pga svullen mage och allt som sitter åt är obekvämt och gör ont. Känns dock lite väl tidigt att gå o handla gravidbyxor. Eller?

[/

Jag kör tights mest. Tänker inte köpa förrän v 20 eller nåt ;)

Svar på tråden Vi som blivit gravida efter IVF