Mjbo skrev 2019-02-08 06:15:42 följande:
Va mysigt att få se bebisen, och va kul att allt gick bra. Kul oxå att få vikt och längd på den redan Nu, då kan man följa upp det även senare och när den är ute. Så roligt! :)
Ja jag har ju "bara" besök hos min barnmorska nu varje gång, ingen gynläkare, utan dit åker man bara när man har problem eller när det är dags för ultraljud. Jag ska göra ett villväxtultraljud i vecka 32, det är första veckan i april, så jag får längta tills dess ;)
Härligt med ett bra besked gällande din tapp!
Jag hade tens apparaten på mig igår kväll ca 30 minuter. Var varken obehagligt eller skönt, men efteråt kändes det skönt då det blev typ domnat där bak, konstig känsla men skönt. Den fick jag ha till efter förlossningen så kommer väl försöka ha den en gång om dagen iallafall om det fortsätter göra ont med foglossningen.
Igår målade vi klart rummet äntligen, stått stilla ett tag men nu är vi igång igen! Såå kul! Så nu är det färdigmålat 3 väggar. Ska tapetsera en vägg sen lägga nytt golv och lister, sen är det klart :D längtar!
Har du fått hem din myspöl?
ja sen vet jag inte hur exakt det funkar med vikten o sådär på ultraljud - men det lär vi ju märka när hon är ute ;)
har börjat läsa en bok förresten - Föda utan rädsla - den känns lugnande och som att den kanske kan hjälpa en att förbereda sig lite =) Läser du eller någon anna här nåt förberedande?
Åh så roligt med barnrummet =) kan tänka mig att det blir superfint! Myspölen har kommit hem till mamma så jag ska hämta den med allt annat när jag är i sverige om ett par veckor!!
funderar på en sån där stor kudde för både sömnen och amning - ska nog beställa en i helgen. försöker kolla lite 'bäst i tester'!