Mjbo skrev 2019-02-03 15:29:59 följande:
Intim fråga....
Ni som kommit lite längre i graviditeten ELLER har stor mage redan ändå..
Hur är sexlivet med er partner?
Vi har i princip inte haft nå sex alls över huvud taget, kan räkna på en hand de gånger det har hänt fram till vecka 21 kanske.. Men nu faller andan på oftare och oftare av någon anledning, och magen börjar ju bli rätt stor och hård, och "i vägen" eller vad man ska säga... :)
Hur gör ni andra med större mage? Hur tar era män det, och hur tusan kommer det bli med magen om några veckor sen tänker jag?! Haha. Någon som känner igen det jag skriver eller är vi ensamma? :p
Jag har ingen stor mage än, men det finns annat som hindrar vårt sexliv. Min lust har varit nära på obefintlig de senaste månaderna. I vanliga fall är jag den som har mest lust i relationen och det är väl lite tursamt då min minskade lust inte drabbar mannen så hårt. Vi har haft någon form av sex cirka en gång i veckan. Om han är sugen men inte jag, kan jag hjälpa honom att komma.
Även om alla källor säger att sex inte innebär någon risk, är vi båda oroliga och vågar knappt ha penetrerande sex.
Vi pratar ganska ofta om hur vi känner kring sex och det känns bra att vi verkar vara överens.