• Anonym (Björn)

Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?

Låt oss säga att du är singel och träffar en kille, på något sätt, som saknar spänning och sex så mycket att han blivit deprimerad av avsaknad.

Alltås, ni känner varandra lite genom exempelvis gymmet eller annan aktivitet.

Snäll och ärlig kille. Fin människa. 

Skulle du då kunna tänka dig att hjälpa honom med sex en gång för att han skulle må bättre?

Vi kan kalla det sympati- eller kompissex.

• Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?
  • Anonym (Björn)
    Tecum skrev 2018-09-02 19:36:05 följande:
    Men enligt TS har personen i fråga "aldrig sett en fitta" så då handlar det om att inviga någon i sexlivet
    Ja, han mår väldigt dåligt över att vara oskuld. Och han vill inte ha sex med vem som helst, bara någon han är trygg med.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Björn) skrev 2018-09-02 19:51:56 följande:
    Ja, han mår väldigt dåligt över att vara oskuld. Och han vill inte ha sex med vem som helst, bara någon han är trygg med.
    Då får han väl se till att hitta någon som är intresserad av att ha sex med honom för hur ska han va trygg med någon han inte känner och umgås med och hur tänker han framföra sin förfrågan utan att bli fullständigt utskrattad av alla 
  • Anonym (Kille)
    Lainie Kennedy skrev 2018-09-02 18:41:30 följande:
    Nej, om hon stället upp för hans skull vill hon inte. Om hon vill ha sex är det inte för att hjälpa en deprimerad kille, utan en helt vanlig situation där två personer har sex för att de båda vill det.
    Du har en definition på ordet vill som ingen annan har.

Om man vill hjälpa nån med att flytta kan det ha många motitverande faktorer, men oavsett kan man vilja det, utan att ens gilla att bära saker.
  • DeathByPickles
    Tecum skrev 2018-09-02 18:45:19 följande:
    Men kroppslig fixering är inget som bara gäller män, hur många kvinnor har inte skrivit här om bröststorlek, blygdläppar, längd och allt möjligt annat.

TS har inte sagt något om att kvinnan ska göra något mot sin vilja, tanken är såvitt jag begriper att hon ska se det som spännande att inviga en oerfaren kille i sexlivet. Även om det är helt otänkbart för dig - och det respekterar jag - så finns det säkert kvinnor som kan tänka sig att göra det. Men de vågar väl inte skriva här då de genast blir nedsablade av den moraliska majoriteten.

Sen blir jag förvånad över att så många tycker att han ska köpa sex, ska vi tillåta prostitution i landet?

Var fick du kroppsfixering ifrån? Det har jag inte pratat om överhuvudtaget. 

TS har pratat om depression, om att den omtalade mannen skall vilja ta livet av sig om han inte får sex med sin tjejkompis... jag tycker att det låter som manipulation och inte som sex med attraktion och samtycke. 

Nej naturligtvis inte. 

Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (anonym)
    Fast i din trådstart står det lite bekant med från ett gym. eller liknande, hur kan vara trygg med ytlig bekant med dessa vet man ju knappt civilstånd eller hurdan personlighet de har.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (Kille) skrev 2018-09-02 22:07:27 följande:

Du har en definition på ordet vill som ingen annan har.

Om man vill hjälpa nån med att flytta kan det ha många motitverande faktorer, men oavsett kan man vilja det, utan att ens gilla att bära saker.

Fast om tjejen vill ha sex med killen, hur hjälper hon honom när hon bara gör det hon ändå ville göra?

Att hjälpa honom med något hon inte skulle gett honom annars är att 'ge' honom sex, vilket för övrigt är underligt nog, att gå sex med honom för att hon är tänd på honom är bara sex mellan två som vill.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (kanske?) skrev 2018-09-02 07:28:57 följande:
    Jag tror jag begriper mig på det. Killen mår dåligt över att han aldrig får sex, så han tycker att en tjejkompis eller liknande tjej som han har en vänskaplig relation med skulle kunna hjälpa honom och ha sympatisex eftersom de är kompisar. Som en slags tjänst i stil med "kan du hjälpa mig att flytta?". Anledningen till att han inte vill köpa sex istället gissar jag är att han känner sig trygg med henne och vågar inte köpa sex av någon han inte vet var det är för person.

Men sex funkar ju inte på det sättet. Sex har man för att båda vill, inte bara för att göra någon en tjänst. Det klart att han kan kolla om hon är intresserad, men inte framställa det som att hon borde ställa upp för hans skull.
  • Anonym (hmm)

Då får han försöka hitta någon han känner sig trygg med som vill ha sex med honom. Mår man så dåligt över att vara oskuld borde man för övrigt inte vara kräsen.
  • Anonym (Kräk)

Har han provat antidepressiva?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (Nope) skrev 2018-09-02 18:30:05 följande:

Du kanske är bi? Inget fel med det men lite oväntat pga att du gillar SD...

Alla på FL vet att du är man.

På viket sätt påverkas min åsikt av vilket kön eller sexuell läggning jag har? Om "alla på FL" är du bör du överväga omvärdera din självbild.

Och så är det sverigedemokrater som benäms fördomsfulla...
Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?