• Anonym (Björn)

Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?

Låt oss säga att du är singel och träffar en kille, på något sätt, som saknar spänning och sex så mycket att han blivit deprimerad av avsaknad.

Alltås, ni känner varandra lite genom exempelvis gymmet eller annan aktivitet.

Snäll och ärlig kille. Fin människa. 

Skulle du då kunna tänka dig att hjälpa honom med sex en gång för att han skulle må bättre?

Vi kan kalla det sympati- eller kompissex.

• Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?
  • Spy

Verkar väldigt konstig att man skulle må bättre för att du fått ha sex en gång

• Anonym (Urk)

Nej verkligen inte. Att någon ställer upp utan att vilja kommer knappast hjälpa. Då kan han ju lika gärna betala någon för sex, precis liks själlöst och bara en teknisk handling. 
    Bästa lösningen är att söka hjälp för depressionen och prova både medicin och terapi för att må bättre med livet som det är. Sen att dejta för att hitta någon som ömsesidigt vill ha sex tillsammans.

• Anonym (Möjligen)

Om jag kände kärlek till mannen och han var intresserad av en seriös relation så ja.

Men att ge sex för att vara snäll mot någon som inte ser mig som relationsmaterial hade ej fungerat för mig. Då hade jag bara känt mig utnyttjad. 

• Anonym (Beror på)

Om killen är snygg och vi båda vill ha sex. Jag skulle däremot inte "hjälpa" någon med sex bara för att de är nere pga sexbrist.

• nordas
    Anonym (Björn) skrev 2018-08-31 21:53:37 följande:
    Killen är snäll. Han har dock aldrig sett en fitta.
    Känns som om det är mig du skriver om.
  • Anonym (MP4)
    Anonym (Beror på) skrev 2023-12-24 15:24:05 följande:

Om killen är snygg och vi båda vill ha sex. Jag skulle däremot inte "hjälpa" någon med sex bara för att de är nere pga sexbrist.

Men då är det inte riktigt att hjälpa någon utan mer som vanligt.
    Tänker mer på ngn du känner på bgt sätt, som du träffat och uppskattar som vän, men inget mer än så

och om du skulle kunna hjälpa den personen?
  • Anonym (Malin)
    Anonym (MP4) skrev 2023-12-24 12:48:21 följande:
    Hur menar du? Man kan inte misslyckas med att få sex med någon som vill ha sex.

Då vill ju båda.
    Men om hon inte vill, inte känner attraktionen utan bara ställer upp för att vara snäll och ev få honom att må bättre?

Om du fick sex en gång av t ex mig, på vilket sätt skulle det ge en bestående förbättring i ditt mående?
  • Anonym (GTA)

Svårt för mig att svara ja eller nej på din fråga, eller rättare sagt, lägger ingen vikt i frågan. 

utan jag tänker svara hur jag som kille och som har en hel del issues. Jag lider av t ex panikångestattack och ibland bara renodlad ångestattacke. vid dessa perioder mår jag fruktansvärt dålig fysilst men också psykiskt. Det som hjälper är sex, helst på morgonen. Hela min värld förändras. Det är i dessa tider man mår dåligt man måste utsöndra dessa endorfiner eller vad alla och allt heter. Har självklart ej sagt detta till min fru. Där sexet för övrigt är extremt dålig. 

• jontebula
    Anonym (Urk) skrev 2023-12-24 13:11:54 följande:

Nej verkligen inte. Att någon ställer upp utan att vilja kommer knappast hjälpa. Då kan han ju lika gärna betala någon för sex, precis liks själlöst och bara en teknisk handling. 
    Bästa lösningen är att söka hjälp för depressionen och prova både medicin och terapi för att må bättre med livet som det är. Sen att dejta för att hitta någon som ömsesidigt vill ha sex tillsammans.

elak du är.
  • Anonym (Urk)
    jontebula skrev 2023-12-27 11:38:09 följande:
    elak du är.
    Varför det? 

jag är också deprimerad, och skulle må mycket bättre om någon hade avlastat mig en dag med och storstäda hela mitt hem. Så bra jag hade kunnat må då. Ställer du upp för att jag ska må bra en stund?
  • Anonym (Fanny)

Jag har gjort det med en vuxen deprimerad och helt oerfaren man vilket framkom när vi väl hade sex. Själv är jag frigjord av mig, helt oblyg och tycker sex handlar om njutning och utan prestation.
    Försökte ge honom hans livs bästa upplevelse, efteråt sköt han helt bort mig med hänvisning till sin utmattningsdepression och jag ångrar alltihop nu. Har aldrig känt mig så bortgjord och då har jag gjort rätt shady grejer sexuellt.

• Anonym (MP4)
    Anonym (Fanny) skrev 2023-12-27 15:10:14 följande:

Jag har gjort det med en vuxen deprimerad och helt oerfaren man vilket framkom när vi väl hade sex. Själv är jag frigjord av mig, helt oblyg och tycker sex handlar om njutning och utan prestation.
    Försökte ge honom hans livs bästa upplevelse, efteråt sköt han helt bort mig med hänvisning till sin utmattningsdepression och jag ångrar alltihop nu. Har aldrig känt mig så bortgjord och då har jag gjort rätt shady grejer sexuellt.

Ångrar du dig pga att han inte ville ses igen?
  • Anonym (Fanny)
    Anonym (MP4) skrev 2023-12-27 20:48:04 följande:
    Ångrar du dig pga att han inte ville ses igen?

Nja snarare att jag gick på skiten.
    Han utgav sig för att vara supercharmig och verkade vara en riktigt mysig kille, suggererade allt möjligt och var generellt väldigt på. Magkänslan sade väl att jag borde skippa det men sedan sågs vi, för sex, och det blev som det blev. Sedan hade han inte ens artigheten att runda av snyggt, jag fick fråga, och jag kände mig riktigt kass. Och dum. Är inte alls van med det, och som sagt, då har jag sett ett och annat.

Är nog mest besviken på mig själv.

• Anonym (MP4)
    Anonym (Fanny) skrev 2023-12-27 21:53:31 följande:

Nja snarare att jag gick på skiten.
    Han utgav sig för att vara supercharmig och verkade vara en riktigt mysig kille, suggererade allt möjligt och var generellt väldigt på. Magkänslan sade väl att jag borde skippa det men sedan sågs vi, för sex, och det blev som det blev. Sedan hade han inte ens artigheten att runda av snyggt, jag fick fråga, och jag kände mig riktigt kass. Och dum. Är inte alls van med det, och som sagt, då har jag sett ett och annat.

Är nog mest besviken på mig själv.

Och han var deprimerad?
  • Anonym (Fanny)
    Anonym (MP4) skrev 2023-12-29 20:29:26 följande:
    Och han var deprimerad?
    Han sade det efteråt, ja. Som en förklaring till att han drog sig undan, och att han inte kunde ha någon relation. Men att fejka fram till ligget gick bra, och att fortsätta söka sex och matchningar på diverse sidor. Det var en klassisk, oseriös fuckbo-situation helt enkelt. Eller så var det mig det var fel på. Hursom berörde det mig, inte på det bra sättet.
  • Anonym (MP4)

Fler tankar och åsikter om ämnet?

• Anonym (N)

Nej. Betraktar inte sex som ett hjälpmedel. 

• Anonym (N)
    Anonym (Fanny) skrev 2023-12-30 21:25:40 följande:
    Han sade det efteråt, ja. Som en förklaring till att han drog sig undan, och att han inte kunde ha någon relation. Men att fejka fram till ligget gick bra, och att fortsätta söka sex och matchningar på diverse sidor. Det var en klassisk, oseriös fuckbo-situation helt enkelt. Eller så var det mig det var fel på. Hursom berörde det mig, inte på det bra sättet.
    Han drog sig nog undan pga av din frigjordhet. Att hålla på med "shady" grejer på det planet gör dig inte till ett lämpligt flickvänsmaterial. 
Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?