• Anonym (Björn)

Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?

Låt oss säga att du är singel och träffar en kille, på något sätt, som saknar spänning och sex så mycket att han blivit deprimerad av avsaknad.

Alltås, ni känner varandra lite genom exempelvis gymmet eller annan aktivitet.

Snäll och ärlig kille. Fin människa. 

Skulle du då kunna tänka dig att hjälpa honom med sex en gång för att han skulle må bättre?

Vi kan kalla det sympati- eller kompissex.

• Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?
  • Anonym (SD 2018)
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-02 17:51:55 följande:

Står ju i Ts att det är fråga om att hjälpa kilen med sex man behöver liksom inte hjälpa om man är attraherad

Och där tillhör nog jag undantagen som hade gjort det, så länge han ser ur som vem som helst.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-09-02 17:40:38 följande:

Vadå bytt kön??

Du kanske är bi? Inget fel med det men lite oväntat pga att du gillar SD...

Alla på FL vet att du är man.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (Kille) skrev 2018-09-02 09:24:44 följande:

Fast tjejen vill ju ha sex, ungefär som man vill hjälpa nån att flytta som nån skrev.

Nej, om hon stället upp för hans skull vill hon inte. Om hon vill ha sex är det inte för att hjälpa en deprimerad kille, utan en helt vanlig situation där två personer har sex för att de båda vill det.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-09-02 17:55:47 följande:
    Och där tillhör nog jag undantagen som hade gjort det, så länge han ser ur som vem som helst.
    Fast den där killen som undrar om ytlig bekant kan tänka sig ha sex för att han är deprimerad pga avsaknad av sex lär ju knappast varken vara eller uppföra sig som vem som helst för då skulle han någon gång kunnat hitta någon som skulle vilja ha sex utan av medömkan
  • Tecum
    DeathByPickles skrev 2018-09-01 17:49:03 följande:
    Hurdå speciell? DU kanske resonerar så, men alla människor fungerar verkligen inte på samma sätt.... och bara för att den andra parten av någon anledning tycer att det vore magiskt att förlora oskulden, innebär det inte att det är en positiv upplevelse för den som (i en situation som TS beskriver) "ställer upp". 
    Tvärtom upplever jag att många män (japp, här tänker jag generalisera) som är fixerade vid sin egen oskuld är just det. Fixerade. Vid sin egen. 
    Vad den andra parten tycker och tänker om saken verkar inte vara jätteviktigt - därav allt snack om sexköp och självmord och depression och ställa upp. 

Och så undrar de varför de är oskulder. 
    Men kroppslig fixering är inget som bara gäller män, hur många kvinnor har inte skrivit här om bröststorlek, blygdläppar, längd och allt möjligt annat.

TS har inte sagt något om att kvinnan ska göra något mot sin vilja, tanken är såvitt jag begriper att hon ska se det som spännande att inviga en oerfaren kille i sexlivet. Även om det är helt otänkbart för dig - och det respekterar jag - så finns det säkert kvinnor som kan tänka sig att göra det. Men de vågar väl inte skriva här då de genast blir nedsablade av den moraliska majoriteten.

Sen blir jag förvånad över att så många tycker att han ska köpa sex, ska vi tillåta prostitution i landet?
  • Anonym (anonym)
    Tecum skrev 2018-09-02 18:45:19 följande:
    Men kroppslig fixering är inget som bara gäller män, hur många kvinnor har inte skrivit här om bröststorlek, blygdläppar, längd och allt möjligt annat.

TS har inte sagt något om att kvinnan ska göra något mot sin vilja, tanken är såvitt jag begriper att hon ska se det som spännande att inviga en oerfaren kille i sexlivet. Även om det är helt otänkbart för dig - och det respekterar jag - så finns det säkert kvinnor som kan tänka sig att göra det. Men de vågar väl inte skriva här då de genast blir nedsablade av den moraliska majoriteten.

Sen blir jag förvånad över att så många tycker att han ska köpa sex, ska vi tillåta prostitution i landet?
    Tanken är inte att inviga någon utan att vara snäll och hjälpa någon som är deprimerad för att ingen vill ha sex med personen eftersom personen uppenbarligen inbillar sig att detta skulle hjälpa mot depression. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (kanske) skrev 2018-09-02 16:02:06 följande:

Den lyckliga horan....den myten är visst död för länge sen?

Näpp, de finns.
  • Anonym (clara)

Självklart INTE. Min kropp är ingen välgörenhet. Jag ligger bara med min man.

• Tecum
    Anonym (anonym) skrev 2018-09-02 18:56:23 följande:
    Tanken är inte att inviga någon utan att vara snäll och hjälpa någon som är deprimerad för att ingen vill ha sex med personen eftersom personen uppenbarligen inbillar sig att detta skulle hjälpa mot depression. 
    Men enligt TS har personen i fråga "aldrig sett en fitta" så då handlar det om att inviga någon i sexlivet.
  • Anonym (anonym)

Det naturliga urvalet och våra urtida instinkter säger att vi inte är beredda att ha sex med de som tror lite välgörenhetssex är vad de behöver för att må bra

Svar på tråden Skulle du hjälpa en deprimerad kille med sex?