• Anonym (ts)

Anmäla familjehem

Jag bor i ett familjehem som har väldigt många regler (tänkt ett helt papper) och ger straff för att kunna kontrollera. exempelvis skulle jag åka på ett ungdomsläger i sommar, med maskrosbarn och jag tror det var 10 dagar och det var bestämt, det var min socsekreterare som ville att jag skulle åka på det från början. sen bestämde dom att jag inte fick åka pga att jag kommit hem lite senare än vad dom har bestämt. Jag tycker inte att dom borde vara familjehem och tänker anmäla dom men jag vet inte om jag borde anmäla anonymt till soc eller till IVO. Någon som gjort det som vet vad som går snabbast och är bäst att göra?

• Svar på tråden Anmäla familjehem
  • Anonym (T)
    Anonym (.) skrev 2018-05-27 14:22:13 följande:

Jsg har inte "terroriserat" varje tråd . Har bara skrivit i denna och har inte sett att ts gjort andra trådar..

Nä va lämpligt att nån med punkter som namn är inne i varje tråd o skriver samma saker som du.
  • Anonym (.)
    Anonym (T) skrev 2018-05-27 14:48:22 följande:

Nä va lämpligt att nån med punkter som namn är inne i varje tråd o skriver samma saker som du.

Jag har ingen aning om vad andra skriver eller vad andra skriver som namn i trådar. Men varför kollar du OCH svarar ens om det är så jobbigt för dig?
  • elmadumle
    Anonym (ts) skrev 2018-05-27 00:41:12 följande:
    inlägget handlar om att få straff och inte reglerna om du inte kan läsa. när jag ändå skrev la jag till reglerna till ivo, du har inte ens en aning om alla reglerna så du borde vara tyst.
    Självklart får det konsekvenser, eller straff om du vill kalla det så, när man inte lyssnar på vad som gäller, inget konstigt alls. 
  • Anonym (..)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-26 20:56:02 följande:

Min fråga var IVO eller soc, jag har bestämt mig för att anmäla dom och jag hoppas jag får flytta och att dom inte får bli familjehem till nån till. nu har jag skicka ett mejl och berättat vad dom har gjort+ vad dom har gjort innan. vissa av reglerna som jag fråga om det var normalt så då får vi bevisat vem som har rätt.

Spännande. Skriv gärna vad du får för svar.
  • Anonym (Du igen...)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-26 14:09:09 följande:

Jag bor i ett familjehem som har väldigt många regler (tänkt ett helt papper) och ger straff för att kunna kontrollera. exempelvis skulle jag åka på ett ungdomsläger i sommar, med maskrosbarn och jag tror det var 10 dagar och det var bestämt, det var min socsekreterare som ville att jag skulle åka på det från början. sen bestämde dom att jag inte fick åka pga att jag kommit hem lite senare än vad dom har bestämt. Jag tycker inte att dom borde vara familjehem och tänker anmäla dom men jag vet inte om jag borde anmäla anonymt till soc eller till IVO. Någon som gjort det som vet vad som går snabbast och är bäst att göra?

Nej du skall inte anmäla.. Du skall börja följa de regler som finns för dig. 

Du är inte van vid att ha regler och att om man bryter mot dem blir det konsekvenser, men så är det. Du måste ta och börja lyssna på dem och sluta klaga på allt de gör, du är ett barn. Låt dem vara de vuxna!!

• Anonym (Du igen...)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-27 00:57:42 följande:
    orkar inte skriva alla men tex att jag måste fråga om jag vill ta nåt att äta, att jag måste fråga varje gång jag går ut etc...
    Det är NORMALA regler... Bara för att de du känner inte har föräldrar som sätter regler betyder det inte att det är så det skall vara... Familjen du bor hos verkar faktiskt bry sig om dig, om du bara var mogen nog att inse det.... 
  • Anonym (ts)

Jag bor här och inte ni, ni kan inte säga att reglerna är normala eller att dom bryr sig för ni har ingen aning. reglerna har dom för att det blir enklare för dom och att ge straffen dom gör är att visa att man inte bryr sig. ni vet en 2% del av reglerna/vad dom gjort/gör/säger så nä. ni vet ingenting. 

• Anonym (Jkluiilln)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-28 19:49:49 följande:

Jag bor här och inte ni, ni kan inte säga att reglerna är normala eller att dom bryr sig för ni har ingen aning. reglerna har dom för att det blir enklare för dom och att ge straffen dom gör är att visa att man inte bryr sig. ni vet en 2% del av reglerna/vad dom gjort/gör/säger så nä. ni vet ingenting. 

Då får du förklara bättre,. Det du beskrivit hittintills låter som normala regler. Punkt.
Svar på tråden Anmäla familjehem