• moaguuun

Anmäla familjehem

Spontant känns konsekvensen för hård. Beror på hur mycket senare du kom hem, samt om det inträffat flera gånger senaste tiden eller bara en.

• moaguuun
    Aniiee skrev 2018-05-26 17:19:17 följande:
    Det här är definitivt inte en engångsföreteelse. TS har strulat, och dessutom skrivit om det här på FL, sedan i höstas. Första tråden tror jag var 2 veckor efter hon flyttats till denna familj, som hade "konstiga regler för en tonåring" som att vara hemma kl 22 på vardagar och inte sova över hos (lika struliga och mycket ldre) kompisar utan att fråga om lov först.
    Jo jag har läst det inlägget men hon kan ju ha skärpt till sig.
  • moaguuun
    Anonym (.) skrev 2018-06-02 10:25:00 följande:

Jo barn har ALLTID rätt att träffa sina föräldrar men föräldrar har inte alltid rätt att träffa sina barn

Faktiskt inte. Ibland behöver barnen skyddas från föräldrarna.
  • moaguuun
    Anonym (......) skrev 2018-06-20 22:24:12 följande:

Vart bor du? Det du beskriver är likt ett familjehem mitt barn bodde i, anmält men soc tog det ej på allvar... om du ber dina vänner anmäla är det större chans att något händer, krävs många anmälningar för att det ska tas på allvar...

Allvarligt? Vad ska ens anmälas?
  • moaguuun
    Anonym (......) skrev 2018-06-22 19:10:51 följande:

Föräldrar ska få hjälp att kunna ta hand om sina barn, om brister finns. Det är det bästa för barnen. Inte att bli placerade, det leder till skadade individer. Trauman. Barn ska inte skiljas från sina föräldrar.

Att vara kvar i en olämplig miljö, med olämpliga vuxna (ja föräldrar kan vara olämpliga..) skapar trauman och otrygga barn.
Svar på tråden Anmäla familjehem