• Anonym (ts)

Anmäla familjehem

Jag bor i ett familjehem som har väldigt många regler (tänkt ett helt papper) och ger straff för att kunna kontrollera. exempelvis skulle jag åka på ett ungdomsläger i sommar, med maskrosbarn och jag tror det var 10 dagar och det var bestämt, det var min socsekreterare som ville att jag skulle åka på det från början. sen bestämde dom att jag inte fick åka pga att jag kommit hem lite senare än vad dom har bestämt. Jag tycker inte att dom borde vara familjehem och tänker anmäla dom men jag vet inte om jag borde anmäla anonymt till soc eller till IVO. Någon som gjort det som vet vad som går snabbast och är bäst att göra?

• Svar på tråden Anmäla familjehem
  • Anonym (ts)
    elmadumle skrev 2018-05-26 23:58:49 följande:

Du är 14 år och håller på och tjafsar om helt normala regler och konsekvenser att ditt handlande. Skärp dig och börja bete dig ordentligt så kanske de kan börja lita på dig så småningom. 
    Nu undrar jag om du verkligen är 14, eller är du vuxen och har ett barn som är 14 som är placerat i familjehem med regler som inte passar dig? 

inlägget handlar om att få straff och inte reglerna om du inte kan läsa. när jag ändå skrev la jag till reglerna till ivo, du har inte ens en aning om alla reglerna så du borde vara tyst.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-27 00:41:12 följande:

inlägget handlar om att få straff och inte reglerna om du inte kan läsa. när jag ändå skrev la jag till reglerna till ivo, du har inte ens en aning om alla reglerna så du borde vara tyst.

Vilka regler är så orimliga att du tog med dem till IVO då?
  • Anonym (ts)
    Anonym (Peter) skrev 2018-05-27 00:48:19 följande:
    Vilka regler är så orimliga att du tog med dem till IVO då?
    orkar inte skriva alla men tex att jag måste fråga om jag vill ta nåt att äta, att jag måste fråga varje gång jag går ut etc...
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-05-27 00:57:42 följande:

orkar inte skriva alla men tex att jag måste fråga om jag vill ta nåt att äta, att jag måste fråga varje gång jag går ut etc...

Vilket är fullt normala regler.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-27 00:57:42 följande:

Inte konstigt alls när du 1) kommer från en strulig bakgrumd och nu är deras ansvar och 2) du bryter mot reglerna...
  • Anonym (Hmmm)

Du kan anmäla till både ivo och soc MEN inget kommer hända!
    Familjehem går fria från allt skit de gör!

• Anonym (Barnsekreterare)
    Anonym (..) skrev 2018-05-26 22:41:09 följande:
    Hur kan du tycka att det är bra att ts ifrågasätter helt rimliga krav och regler?
    För att det uppenbart finns brister i vården kring TS och då är det ju bra att det blir granskas. Att hålla på och skuldbelägga TS för hur hon upplever sin situation som de flesta gör i hennes trådar lär ju inte göra att det blir bättre för någon.

• Anonym (..)
    Anonym (Barnsekreterare) skrev 2018-05-27 08:52:27 följande:

För att det uppenbart finns brister i vården kring TS och då är det ju bra att det blir granskas. Att hålla på och skuldbelägga TS för hur hon upplever sin situation som de flesta gör i hennes trådar lär ju inte göra att det blir bättre för någon.

Uppenbarligen finns brister? Vad syftar du på för brister då?
  • smulpaj01
    Anonym (Barnsekreterare) skrev 2018-05-27 08:52:27 följande:

Ja det finns tydliga brister och ts söker hjälp gång på gång men ingen lyssnar på henne och det är enormt tragiskt!
  • Anonym (..)
    smulpaj01 skrev 2018-05-27 09:52:28 följande:

Ja det finns tydliga brister och ts söker hjälp gång på gång men ingen lyssnar på henne och det är enormt tragiskt!

Kan ni inte berätta vad det är för brister då? Uppenbarligen kan ingen se dem
Svar på tråden Anmäla familjehem