• SysterY

Anmäla familjehem

Anonym (ts) skrev 2018-05-26 14:53:08 följande:

Ni kan inte vara på riktigt som tror att ni vet allt om mig och familjehemmet efter att ha läst 2 inlägg. ni har inte en aning om hur det är ett bo på ett ställe med 100 regler eller bli straffad. om ni tycker det låter bra kan ni ju flytta hit så får vi se hur länge ni står ut. ingen familj jag känner till har ens regler och det är inte normalt att bli straffad när man följt alla regler trots hur dumma dom än är sen råkar man komma försent och då får man ett straff 1 månad efteråt.

2 inlägg? Snarare något flera efter alla dina trådar du startar om samma ämne.

Lär dig istället att lyssna, sköta dig, inte bryta mot reglerna som är uppsatta så ska du se att det går bättre.
  • SysterY

Var glad art de faktiskt bryr sig om dig istället för att skita i vad du gör.

• SysterY
    Anonym (..) skrev 2018-05-26 19:38:15 följande:

Varför ska Ts ta upp det med soc? Det är familjehemmet som bestämmer om barnet får åka på läget etc. Inte soc.

Därför att det är soc som beslutat att ts ska åka på lägret och säkert det som ordnat plata till henne.
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-05-26 20:56:02 följande:

Min fråga var IVO eller soc, jag har bestämt mig för att anmäla dom och jag hoppas jag får flytta och att dom inte får bli familjehem till nån till. nu har jag skicka ett mejl och berättat vad dom har gjort+ vad dom har gjort innan. vissa av reglerna som jag fråga om det var normalt så då får vi bevisat vem som har rätt.

Att bryta mot regler ger konsekvenser är fullt normalt. Att ha regler som 14-åring är också fullt normalt oavsett om man bor hemma, i familjehem eller internat.
  • SysterY
    Anonym (ts) skrev 2018-05-27 00:57:42 följande:

orkar inte skriva alla men tex att jag måste fråga om jag vill ta nåt att äta, att jag måste fråga varje gång jag går ut etc...

Vilket är fullt normala regler.
Svar på tråden Anmäla familjehem