TS, det är en sorglig värld vi lever i. Föräldrar har blandat ihop omsorg med kontrollbehov och kan inte tänka i andra tankar än straff för minsta lilla fel, och jag vet inte hur ni funkade när ni var 13-14 år, men tar man ifrån mig det som tillgodoser mina behov, så kommer jag knappast acceptera det när det finns "lösningar" som inte mamma eller pappa uppskattar, jag tänker på förökdrt som plockar bort tv och mobil som straff om barnen t.ex druckit alkohol, åh vad smart, motivera era barn att göra ALLT för att vantrivas hemma så de aldrig kommer hem när de väl rummet och hellre hittar något skulle med heroinister ön komma hem till missnöjda pissed off mamma och pappa som står med armarna i kors, OJ vad tryggt! Oj vad älskad och förstådd man känner sig när hela ens relation med föräldrarna är baserad på kontroll och straff.
Idiotiskt. Om ungarna inte sköter sig kolla på ur föräldrarna "uppfostrar" inte fan motiverar dessa föräldrar till en trygg miljö av glädje och respekt hemma inte.
TS. Om det är så illa att dina 'föräldrar' prioriterar Si å principer med kontroll regler och straff framför DINA EMOTIONELLA behov, som terapilägret som du verkligen behöver, (det är nog tufft att bo på ett sånt där familjehem som det är klart du behöver egen frihet!!)
Anmäl. Jag vet inte var. Ring någonstans och förklara situationen och se vem de kopplar dig till men börja någonstans.
Allas kommentarer här är bara föräldrar som är så svaga att det enda de vet att hålla sina barn levande är via kontroll och respektlöst beteende, många föräldrar glömmer att de får aldrig bete sig så respektlöst mot en annan vuxen, men är det mot sitt eget barn då tycker de ser är "omsorg" vilket är totalt bullshit. Omsorg i detta läge vore att låta dig åka, ditt liv ska inte vara på en tunn mina av straff för varje andetag du tar fel, då behöver de lära sig läsa dina behov om de nu verkligen bryr sig om ditt bästa, vad du behöver och vad de kontrollerar och bestämt att du brhöy är två skilda ting, fortsätt visa de att det är smartare än de behandlar dig som, att du kräver respekt, oavsett du är 14 eller 45.