• Anonym (ts)

Anmäla familjehem

Jag bor i ett familjehem som har väldigt många regler (tänkt ett helt papper) och ger straff för att kunna kontrollera. exempelvis skulle jag åka på ett ungdomsläger i sommar, med maskrosbarn och jag tror det var 10 dagar och det var bestämt, det var min socsekreterare som ville att jag skulle åka på det från början. sen bestämde dom att jag inte fick åka pga att jag kommit hem lite senare än vad dom har bestämt. Jag tycker inte att dom borde vara familjehem och tänker anmäla dom men jag vet inte om jag borde anmäla anonymt till soc eller till IVO. Någon som gjort det som vet vad som går snabbast och är bäst att göra?

• Svar på tråden Anmäla familjehem
  • Anonym (Peter)
    Anonym (ts) skrev 2018-06-12 16:28:51 följande:

Inte sagt att det är konstigt att jag måste vara hemma en viss tid även om tiderna är tidiga plus att jag inte får gå ut på kvällen alla dagar. orimliga med den regeln är att det är exakta tider som jag får straff om jag inte kommer exakt då även om jag missar bussen. Jag har kommit i tid 99% sen jag flytta hit sen missa jag bussen och kom under 2 timmar sent och då fick jag flera straff bla lägret. Plus att dom inte kommer ändra reglerna på lovet...

Hur dags ska du vara hemma?

Har du varit i tid och skött skolan de senaste månaderna kanske ni kan prata om att du kan få vara ute nån timme längre på sommarlovet.
  • stinaaa87
    Anonym (Peter) skrev 2018-06-12 16:51:26 följande:
    Hur dags ska du vara hemma?

Har du varit i tid och skött skolan de senaste månaderna kanske ni kan prata om att du kan få vara ute nån timme längre på sommarlovet.
    Ts har väl tidigare skrivit 22:00 på vardagen och 23:00 på helger. Jag tycker att det är sena tider för en 14 åring. Inte tidiga i alla fall. 
  • Anonym (A)
    stinaaa87 skrev 2018-06-12 18:37:00 följande:
    Ts har väl tidigare skrivit 22:00 på vardagen och 23:00 på helger. Jag tycker att det är sena tider för en 14 åring. Inte tidiga i alla fall. 
    Ja, det är sena tider 
  • Anonym (T)
    stinaaa87 skrev 2018-06-12 18:37:00 följande:

För en annan gällde 20:00 vardagar o 21:00 helger, om jag inte skött mig ordentligt. Då fick jag va ute till 22:00 på helger och lov.
  • Anonym (.)
    Anonym (T) skrev 2018-06-12 19:15:24 följande:

För en annan gällde 20:00 vardagar o 21:00 helger, om jag inte skött mig ordentligt. Då fick jag va ute till 22:00 på helger och lov.

du är förmodligen äldre också. På den tiden va det inget ovanligt , och nu för tiden är det inte ovanligt att småbarn får va uppe till 12-1 om nätterna. Mina grannar ovanför har barn i 5-8 årsåldern och dom leker och springer runt som galningar om nätterna efter midnatt. Dessutom går barnprogram numera till kl 9-10 på kvällen. När vi va små slutade barnprogramen kl 7 på kvällen. Det är nya tider nu
  • Anonym (Peter)
    Anonym (.) skrev 2018-06-12 19:34:54 följande:
    Dessutom går barnprogram numera till kl 9-10 på kvällen.
    Vilka barnprogram (och inte ungdomsprogram) tänker du på?
  • stinaaa87
    Anonym (.) skrev 2018-06-12 19:34:54 följande:
    du är förmodligen äldre också. På den tiden va det inget ovanligt , och nu för tiden är det inte ovanligt att småbarn får va uppe till 12-1 om nätterna. Mina grannar ovanför har barn i 5-8 årsåldern och dom leker och springer runt som galningar om nätterna efter midnatt. Dessutom går barnprogram numera till kl 9-10 på kvällen. När vi va små slutade barnprogramen kl 7 på kvällen. Det är nya tider nu
    Fast det handlar ju om att vara ute nu, inte inne och uppe. 
  • Anonym (ts)

Nej dom ändra tiden till 21 och 22 och skyllde på att dom inte visste när bussen gick långt efter att dom visste om det och det har inte ens nån betydelse för på vardagen hinner jag ta nästa om jag missar bussen, och på helgen kan jag sova borta om jag missar bussen men dom tycker att det är det konstigaste dom varit med.. "varför ska du sova hos nån annan" sa dom när jag tog upp det första gången och när jag gjorde det fick jag ett straff....

• Anonym (T)
    Anonym (ts) skrev 2018-06-13 00:54:52 följande:

Nej dom ändra tiden till 21 och 22 och skyllde på att dom inte visste när bussen gick långt efter att dom visste om det och det har inte ens nån betydelse för på vardagen hinner jag ta nästa om jag missar bussen, och på helgen kan jag sova borta om jag missar bussen men dom tycker att det är det konstigaste dom varit med.. "varför ska du sova hos nån annan" sa dom när jag tog upp det första gången och när jag gjorde det fick jag ett straff....

Fullständigt normala tider.

Och ser du inte själv sambandet mellan att gå imot dom fullständigt normala reglerna och straffen? Bryter du inte regler får du inga straff. 1+1 liksom
  • Anonym (.)
    Anonym (Peter) skrev 2018-06-12 19:36:46 följande:

Vilka barnprogram (och inte ungdomsprogram) tänker du på?

Barnkanalen
Svar på tråden Anmäla familjehem