• Anonym (ts)

Anmäla familjehem

Jag bor i ett familjehem som har väldigt många regler (tänkt ett helt papper) och ger straff för att kunna kontrollera. exempelvis skulle jag åka på ett ungdomsläger i sommar, med maskrosbarn och jag tror det var 10 dagar och det var bestämt, det var min socsekreterare som ville att jag skulle åka på det från början. sen bestämde dom att jag inte fick åka pga att jag kommit hem lite senare än vad dom har bestämt. Jag tycker inte att dom borde vara familjehem och tänker anmäla dom men jag vet inte om jag borde anmäla anonymt till soc eller till IVO. Någon som gjort det som vet vad som går snabbast och är bäst att göra?

• Svar på tråden Anmäla familjehem
  • Anonym (.)
    Anonym (Peter) skrev 2018-06-09 11:21:10 följande:

Du kan ju åtminstone vara hövlig nog mot TS och läsa alla hens inlägg innan du driver din egna agenda.

Det är så det funkar med LVU. Har läst en hel del men imte allt. Vet inte av vilken anledning TS har LVU och bor i familjehem men detta var en gissning.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (.) skrev 2018-06-09 11:23:15 följande:

Det är så det funkar med LVU. Har läst en hel del men imte allt. Vet inte av vilken anledning TS har LVU och bor i familjehem men detta var en gissning.

Så efter att ha läst TS inlägg tror du fortfarande det är TS det beror på, inte föräldrarna?
  • Anonym (.)
    Anonym (Peter) skrev 2018-06-09 11:39:52 följande:

Så efter att ha läst TS inlägg tror du fortfarande det är TS det beror på, inte föräldrarna?

Troligtvis. Behöver dock inte vara så . Läs på lite om hur LVU funkar innan du uttalar dig.
  • stinaaa87
    Anonym (.) skrev 2018-06-09 12:02:07 följande:
    Troligtvis. Behöver dock inte vara så . Läs på lite om hur LVU funkar innan du uttalar dig.

Hur kan det vara troligt i din värld att två barn i samma familj, under 9 år har fått LVU på grund av sitt eget beteende? Ts ålder nu har ju inget med det att göra eftersom hon inte fick LVU igår. 

• Anonym (.)
    stinaaa87 skrev 2018-06-09 12:20:03 följande:

Hur kan det vara troligt i din värld att två barn i samma familj, under 9 år har fått LVU på grund av sitt eget beteende? Ts ålder nu har ju inget med det att göra eftersom hon inte fick LVU igår. 

Nej är dom så små så är det troligtvis pga föräldrarna. Men vet ju inte hur det är för TS , kan ju va så att hon en gång fått det pga föräldrarna men sen behållit LVU pga eget beteende, eller så har hon det bara pga föräldrarna men jag vet som sagt inte .
  • stinaaa87
    Anonym (.) skrev 2018-06-09 12:27:04 följande:
    Nej är dom så små så är det troligtvis pga föräldrarna. Men vet ju inte hur det är för TS , kan ju va så att hon en gång fått det pga föräldrarna men sen behållit LVU pga eget beteende, eller så har hon det bara pga föräldrarna men jag vet som sagt inte .
    Ja så hade det kunnat vara men det är inte det troligaste eftersom att syskonet också bor i familjehem fortfarande. 
  • Anonym (......)
    Anonym (ts) skrev 2018-06-09 01:29:14 följande:
    inte alls sagt att jag fått göra vad jag vill i dom andra familjehemmen...skillnad att ha normala regler som tex gå till skolan och att vara kontrollerande med exakta tider för allt, fråga om allt,  typ aldrig få sova borta eller inte få åka till sitt syskon när man vill etc. +få straff för minsta grej. inte normala regler som andra familjer har och det vet jag eftersom jag bott i andra familjer plus har kompisar att jämföra med. ni vet inte bättre än mig vad som är normalt bara för ni  bott i en bio familj....
    Vi vet bättre än dig för att vi är vuxna. Inte för att de flesta endast har växt upp i sin bio familj.
  • Anonym (.)
    Anonym (......) skrev 2018-06-09 13:41:42 följande:

Vi vet bättre än dig för att vi är vuxna. Inte för att de flesta endast har växt upp i sin bio familj.

Ingen här vet ändå hur ts har det hemma eller vad som händer. Det kan finnas en väldig massa andra saker som familjehemmet gör fel som ts inte skriver här
  • Anonym (......)
    Anonym (.) skrev 2018-06-09 14:00:42 följande:
    Ingen här vet ändå hur ts har det hemma eller vad som händer. Det kan finnas en väldig massa andra saker som familjehemmet gör fel som ts inte skriver här
    Vi kan bara utgå ifrån det hon skriver och det låter som en normal familj. 
Svar på tråden Anmäla familjehem