• Anonym (ts)

Anmäla familjehem

Jag bor i ett familjehem som har väldigt många regler (tänkt ett helt papper) och ger straff för att kunna kontrollera. exempelvis skulle jag åka på ett ungdomsläger i sommar, med maskrosbarn och jag tror det var 10 dagar och det var bestämt, det var min socsekreterare som ville att jag skulle åka på det från början. sen bestämde dom att jag inte fick åka pga att jag kommit hem lite senare än vad dom har bestämt. Jag tycker inte att dom borde vara familjehem och tänker anmäla dom men jag vet inte om jag borde anmäla anonymt till soc eller till IVO. Någon som gjort det som vet vad som går snabbast och är bäst att göra?

• Svar på tråden Anmäla familjehem
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-05 15:41:15 följande:
    Nej men inget barn bör bo där. 16 åringen har troligen flyttat hem också så om hon inte skaffat nya placeringar har hon bara 2 små ungar kvar nu.

Pappan i familjen bröt både med ex-frun, de placerade ungarna OCH sitt biologiska barn!

Jag tyckte hon verkade vettig i början och hon blev som en vän, men inte sedan flera år. Att jag kallar henne vän här i tråden beror på att jag ville att ni ska förstå att jag VET allt detta då vi har pratat massor!
    Hon har inte erkänt förhållandet men mannen har bevis som mitt barn bevittnat.

Ersättningen är dock skyhög för ingenting! Tycker hon borde skämts över att kräva pengar av mig som vid det tillfället var sjukskriven och superfattig.
    Nu är det ju inte familjehemmet som bestämmer vad biologiska föräldrar ska betala utan det är FK som avgör beloppet.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-05 15:09:32 följande:
    Hennes man har polisanmält och tagit ut skilsmässa. Men som sagt - familjehem kan aldrig någonsin åtalas/förlora sitt uppdrag/dömas. De går ALLTID fria. Fallet donia är fruktansvärt!
    Flickan hade kunnat dött oavsett var hon bott och vem som haft vårdnaden om henne
  • Anonym (.)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-05 18:10:04 följande:

Flickan hade kunnat dött oavsett var hon bott och vem som haft vårdnaden om henne

Jaja det är en dum bortförklaring för att skydda familjehemmens rykte
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.) skrev 2018-06-05 18:13:49 följande:
    Jaja det är en dum bortförklaring för att skydda familjehemmens rykte
    Finns en historia bakom och den är riktigt ful
  • stinaaa87

Känns det bra att använda ett barn, som dött på ett tragiskt sätt, för att föra fram er propaganda? Det finns dåliga familjehem, precis som att det finns olämpliga familjer. Det finns också många väldigt bra familjehem, som räddar livet på barn. Ts har inte skrivit något som direkt tyder på att det är ett dåligt familjehem. känns därför väldigt oklart hur ni kom in på barn som dött i familjehem.

• Anonym (Nej)
    Anonym (anonym) skrev 2018-06-05 18:07:30 följande:

Nu är det ju inte familjehemmet som bestämmer vad biologiska föräldrar ska betala utan det är FK som avgör beloppet.

Det var familjehemmet som krävde att jag skulle stå för internet, busskort, mobil, kläder, fickpengar m.m.

FK krävde ingenting såklart!
  • Anonym (Du igen...)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-05 11:25:29 följande:
    Min vän som är familjehem får 22000 kr efter skatt per unge och hon har 4 st. Så nog fan är det ENBART för pengar man blir familjehem. Hon jobbar även heltid så du fattar ju hur inkomsten skulle se ut utan ungarna.
    Då hade hon fått skippa hästar, märkeskläder och lyxresor. Till barnen handlar hon på Ullared. Hon har även ett sexuellt förhållande med 16 åringen.
    Familjehem är vidriga pack och jag lider verkligen med ts som garanterat haft det bättre hemma!

Väldigt intressant att din vän (vad har du för vänner egentligen) får så mycket mer än vad man skall få som fosterhem... Och att du som vuxen inte anmäler om det nu är så illa.... 

Och nej TS skulle inte garanterat ha det bättre hemma. Det är idioti att tro något sånt. 

Och som sagt det du skriver om hur mycket man får per barn är rent och skärt skitsnack! 

• Anonym (..)
    Anonym (Du igen...) skrev 2018-06-07 16:10:06 följande:

Väldigt intressant att din vän (vad har du för vänner egentligen) får så mycket mer än vad man skall få som fosterhem... Och att du som vuxen inte anmäler om det nu är så illa.... 

Och nej TS skulle inte garanterat ha det bättre hemma. Det är idioti att tro något sånt. 

Och som sagt det du skriver om hur mycket man får per barn är rent och skärt skitsnack! 

Ts trivs uppenbarligen inte i familjehem. Hon hade garanterat haft det bättre hemma, där hon iaf har två föräldrar som älskar henne. Familjehem är (vad andra än vill påstå) tyvärr ute efter pengarna.... så fort det blir lite kämpigt låter de barnet flytta vidare och tar nästa..
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-07 16:35:05 följande:

Ts trivs uppenbarligen inte i familjehem. Hon hade garanterat haft det bättre hemma, där hon iaf har två föräldrar som älskar henne. Familjehem är (vad andra än vill påstå) tyvärr ute efter pengarna.... så fort det blir lite kämpigt låter de barnet flytta vidare och tar nästa..

Hur fan vet du att hennes föräldrar älskar henne?! Känner du TS eller har denne nånstans i någon tråd skrivit om hur mycke hennes föräldrar älskar denne? Om dom gjort det och vårdat henne hade hon uppenbarligen inte bott i familjehem. Du är inte den skarpaste va? Vet du ens nånting om familjehem annat än det du läst dig till? Har du personlig erfarenhet? Om inte tycker jag du ska hålla dina urbota korkade åsikter för dig själv. Du kör över oss som växt upp i familjehem värre än en jävla bandvagn, skäms människa!
Svar på tråden Anmäla familjehem