Anmäla familjehem
ja sen finns det även föräldrar som kan ta hand om sina barn men som blir ifråntagna barnen av andra anledningar som inte heller är intressanta för media
ja sen finns det även föräldrar som kan ta hand om sina barn men som blir ifråntagna barnen av andra anledningar som inte heller är intressanta för media
För att socialtjänsten är överskattad och livegen i många fall?
Säger inte att det alltid är så men jag vet att det inte är så sällsynt.
Innan någon ger sig på mig med tanke på min förra kommentar så vill jag påpeka att vi själva kontaktade soc och bad dem att hjälpa oss med vårt barn. Barnet var placerat enligt SOL och inte via LVU. Jag är tacksam för den hjälp vi fick. Men det betyder inte att soc många gånger gör fel. Och att rätten oftast tar soc parti då de tror att "soctanterna" är mer kompetenta är de i verkligheten är.
Det är lätt för dig och andra att säga som förmodligen inte haft med soc eller familjehem att göra men har man det så vet man att soc har väldigt mycket makt i samhället och över andra myndigheter vilket gör det svårt för vissa brister att uppdagas trots anmälningar.
Min fråga var IVO eller soc, jag har bestämt mig för att anmäla dom och jag hoppas jag får flytta och att dom inte får bli familjehem till nån till. nu har jag skicka ett mejl och berättat vad dom har gjort+ vad dom har gjort innan. vissa av reglerna som jag fråga om det var normalt så då får vi bevisat vem som har rätt.
inlägget handlar om att få straff och inte reglerna om du inte kan läsa. när jag ändå skrev la jag till reglerna till ivo, du har inte ens en aning om alla reglerna så du borde vara tyst.
orkar inte skriva alla men tex att jag måste fråga om jag vill ta nåt att äta, att jag måste fråga varje gång jag går ut etc...
Hur länge sen var det du bodde med din biofamilj och hur många familjehem har du haft?
Finns det nån tidsplan för att flytta hem?
om jag räknar bort dom jag bott i vissa helger har jag bott i 4 familjehem. allra första gången jag flytta till en okänd familj var jag 8 år men då fick vi flytta hem igen. vi bodde i olika jourhem och när jag var 10 år flytta jag till mitt första familjehem. Jag har nästan ingen kontakt med mina föräldrar. min mamma träffar jag ibland men vi får inte vara ensamma och jag är nästan säker på att jag kommer bo i familjehem till jag får flytta hemifrån....
Så du skyller på TS och föräldrarna kan inte göra fel?
Det är så det funkar med LVU. Har läst en hel del men imte allt. Vet inte av vilken anledning TS har LVU och bor i familjehem men detta var en gissning.
Vad vet du om det? I vissa kommuner är det inte speciellt svårt att bli av med sina barn och krävs inte speciellt mycket, medans i vissa kommuner kan det va svårare och i andra kommuner väldigt svårt.
Inte sagt att det är konstigt att jag måste vara hemma en viss tid även om tiderna är tidiga plus att jag inte får gå ut på kvällen alla dagar. orimliga med den regeln är att det är exakta tider som jag får straff om jag inte kommer exakt då även om jag missar bussen. Jag har kommit i tid 99% sen jag flytta hit sen missa jag bussen och kom under 2 timmar sent och då fick jag flera straff bla lägret. Plus att dom inte kommer ändra reglerna på lovet...
Jag kunde inte och dom har aldrig sagt att jag fått straff för att jag inte ringt eller smsat när jag missat bussen. plus att jag sagt att jag missar bussen om jag inte kommer hem den tiden så dom borde förstå eller jag vet att dom förstår men dom tycker inte att man borde missa bussen men en buss kommer inte direkt exakt när den ska och kan ha åkt iväg innan men dom verkar aldrig ha åkt buss....
Samma familjehem som satt larm på din dörr? Det är inte okej!
Ts skrev aldrig att det var ytterdörren... Hur som helst är det ej okej att låsa in/larma in barn.