• Anonym (ts)

Anmäla familjehem

Jag bor i ett familjehem som har väldigt många regler (tänkt ett helt papper) och ger straff för att kunna kontrollera. exempelvis skulle jag åka på ett ungdomsläger i sommar, med maskrosbarn och jag tror det var 10 dagar och det var bestämt, det var min socsekreterare som ville att jag skulle åka på det från början. sen bestämde dom att jag inte fick åka pga att jag kommit hem lite senare än vad dom har bestämt. Jag tycker inte att dom borde vara familjehem och tänker anmäla dom men jag vet inte om jag borde anmäla anonymt till soc eller till IVO. Någon som gjort det som vet vad som går snabbast och är bäst att göra?

• Svar på tråden Anmäla familjehem
  • Anonym (A.)
    Anonym (..) skrev 2018-06-14 11:04:08 följande:

Usch vad hemskt, så går det när pengar styr...

Ja det finns ju en anledning till att det familjehemmet valt att vara familjehem. Kan ju inte bero på att dom vill "hjälpa" barn iallafall när dom klistrar fast en napp med läkartejp på ett spädbarn och vanvårdar även andra placerade barn.
  • Anonym (ts)
    Anonym (Agnes) skrev 2018-06-14 11:27:33 följande:
    Fast är du snabb på att berätta att du missat bussen? Ringer du direkt du kommit fram till busshållplatsen och ser bussen åka iväg utan dig? Har för mig att du inte varit så duktig på att säga till förut, och då förstår jag att dom straffar dig. Dom vet ju inte var du är då. Men säger du till direkt så att dom vet att du bli sen (speciellt om du är i tid 99% av tiden) är det orimligt att staffa dig för det.
    Jag kunde inte och dom har aldrig sagt att jag fått straff för att jag inte ringt eller smsat när jag missat bussen. plus att jag sagt att jag missar bussen om jag inte kommer hem den tiden så dom borde förstå eller jag vet att dom förstår men dom tycker inte att man borde missa bussen men en buss kommer inte direkt exakt när den ska och kan ha åkt iväg innan men dom verkar aldrig ha åkt buss....
  • Anonym (Peter)
    Anonym (ts) skrev 2018-06-15 02:22:43 följande:

Jag kunde inte och dom har aldrig sagt att jag fått straff för att jag inte ringt eller smsat när jag missat bussen. plus att jag sagt att jag missar bussen om jag inte kommer hem den tiden så dom borde förstå eller jag vet att dom förstår men dom tycker inte att man borde missa bussen men en buss kommer inte direkt exakt när den ska och kan ha åkt iväg innan men dom verkar aldrig ha åkt buss....

Varför kunde du inte ringa eller SMSa? Hur många ggr har du missat bussen?
  • stinaaa87
    Anonym (ts) skrev 2018-06-15 02:22:43 följande:
    Om en missar en buss och har en tid att passa är det ganska givet att en måste meddela om det. Det är en självklarhet.
  • Anonym (..)
    Fiona M skrev 2018-06-15 10:06:26 följande:

Jag ser inte att ngn påstått att alla familjehem är bra, däremot att vissa andra här hävdar att det alltid är bättre att vara kvar i bio-familjen då alla de tydligen är bra...

Du kan gå med i vilken familjehemsgrupp som helst på FB så kanske du ändrar uppfattning. Det finns inga bra familjehem. De tänker enbart på pengarna. Barn påverkas givetvis negativt av att växa upp med vuxna som får betalt för att finnas i deras liv.
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-15 10:36:00 följande:

Du kan gå med i vilken familjehemsgrupp som helst på FB så kanske du ändrar uppfattning. Det finns inga bra familjehem. De tänker enbart på pengarna. Barn påverkas givetvis negativt av att växa upp med vuxna som får betalt för att finnas i deras liv.

Du ignorerar helt faktum att jag är ett levande exempel på att familjehem kan vara bra?!
  • Anonym (Biobonus)
    Anonym (..) skrev 2018-06-15 10:36:00 följande:

Det finns däremot de (iallafall en) som påstår att ALLA familjehem är dåliga, i alls trådar som kan härröra till familjehem
    Anonym (Biobonus) skrev 2018-06-15 10:01:11 följande:

Det finns INGEN på hela Familjeliv som någonsin i historien påstått att ALLA familjehem är bra (lika lite som alla andra familjer är bra).

• Anonym (.)
    Anonym (Biobonus) skrev 2018-06-15 10:58:43 följande:

Det finns däremot de (iallafall en) som påstår att ALLA familjehem är dåliga, i alls trådar som kan härröra till familjehem

Det är flera som skrivit att dom inte har bra erfarenheter av familjehem
Svar på tråden Anmäla familjehem