• Frostälva

Son kallas "flicka med snopp"

Min (precis fyllda) 4 årige son kallas "flicka med snopp" av främst ett specifikt barn på förskolan. Vet inte riktigt hur jag ska bemöta detta, detta har hänt förut å då tog vi upp med med förskolepersonalen (som verkade väldigt förvånade och "hade inte alls hört något sådant"). Sen var det tyst en period, men nu har han återigen börjat nämna detta.

Vet lixom inte om jag ska säga något när han börjar prata om detta.

Tycker mest att det är sorgligt att en pojke inte ska kunna ha långt hår och färgstarka kläder utan att 5 åriga barn (!!) ska fälla kommentarer om det.

Förskolan tänkte vi prata med på måndag iaf..

Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-02-21 19:53
    nej, min son går inte klädd i typiska tjejkläder, ingenstans har jag skrivit att han skulle vara klädd i klänning eller dyl. Han går klädd i färgstarka kläder (mycket grönt t.ex.), visst han har lila skor, men det är det många av de andra pojkarna på avdelningen har.
  • Svar på tråden Son kallas "flicka med snopp"
  • Port II
    EnAnonumius skrev 2018-02-22 09:42:03 följande:

1) Varför är det så viktigt att föräldrarna lär sina barn att det är fult och fel att vara annorlunda, inte skall få lov att bli de de vill bli som individer, och fostra dem till att bli intoleranta och hatiska mot det som är annorlunda?

2) Varför är det så viktigt för många vuxna (inte alla, utan just många) att sitta på nätet och bevara intoleransen, genom att tvinga andra att följa den "grå massan" och kräva att de skall ge efter för intoleranta idioter som inte hantera något som är annorlunda?

1) Jag har förklarat tidigare att jag tycker att det är viktigt att man lär barn att respektera de som är annorlunda.

2) Det låter väldigt dumt av vuxna att göra så.
  • molly50
    Port II skrev 2018-02-22 09:59:49 följande:
    1) Jag har förklarat tidigare att jag tycker att det är viktigt att man lär barn att respektera de som är annorlunda.

2) Det låter väldigt dumt av vuxna att göra så.
    Men samtidigt så skriver du till TS att hon borde ha klätt sin son i svart och blått från början.
    Att det är hon som fått sin son att vilja klä sig tjejigt.
    Det tycker i alla fall jag låter intolerant.
    Carpe Diem
  • änglarsmå

Både vuxna och barn säger ibland & tror min son är en tjej pga att han inte är kortklippt....no big deal ! Sonen säger ifrån och jag förklarar sen klär han sig i typiska pojkkläder så inte så ofta det sker.

• Inga bekymmer
    EnAnonumius skrev 2018-02-22 09:42:03 följande:

Vad skrev jag om norden? Nämnde jag en norden i mitt inlägg?

Nej det gjorde jag inte. Så du kan ta din ledande fråga och slänga den i papperskorgen där den hör hemma.

Jag hade frågor i mitt inlägg som du duckar för att svara på. 

I stället kommer du med  "ledande motfråga" och kräver att man skall svara på den.

När skall du svar på frågorna jag ställt dig? Eller är du en av de personer som anser att andra skall svar på dina frågor men du skall slippa att svar på andras frågor.

Jag lägger med frågorna igen.

Svar på frågorna innan du pumpar på med frågor som bevisar att du inte har läst inläggen.

1) Varför är det så viktigt att föräldrarna lär sina barn att det är fult och fel att vara annorlunda, inte skall få lov att bli de de vill bli som individer, och fostra dem till att bli intoleranta och hatiska mot det som är annorlunda?

2) Varför är det så viktigt för många vuxna (inte alla, utan just många) att sitta på nätet och bevara intoleransen, genom att tvinga andra att följa den "grå massan" och kräva att de skall ge efter för intoleranta idioter som inte hantera något som är annorlunda?

Ja, han gör så Port II. Han bemöter inte argument överhuvudtaget, förmodligen för att han inte kan, så jag tror inte det är nån idé att skriva mer där. Han är helt enkelt inte mottaglig för kritiskt tänkande, han har bestämt att barn bör tvingas in i trånga könsnormer och inte få vara sig själva och han vill inte ändra sig.
  • Inga bekymmer
    Port II skrev 2018-02-21 21:47:09 följande:

Hur kommer det sig att dessa problem i stort sett enbart existerar i Norden under vår tid?

Barnen blir det föräldrarna vill. Svårare än så är det inte.

Nej, jag tror inte dessa problem som du kallar det existerar en enbart i Norden, men i vissa länder får eller kan det inte uttryckas, för då kommer hela familjen på skam och barnet förskjuts av sin egen familj. Jag vet för jag har sett det! Det är oerhört synd om dessa barn som växer upp i en sådan miljö.

Barnen blir inte det föräldrarna vill. Tror du på fullaste allvar att man kan styra barnet så? Om ditt barn är homosexuellt så blir han eller hon straigt för att du vill det eller? Barn som tvingas vara något de inte vill blir inte lyckliga individer med god självkänsla.
  • Port II
    molly50 skrev 2018-02-22 10:23:56 följande:

Men samtidigt så skriver du till TS att hon borde ha klätt sin son i svart och blått från början.

Att det är hon som fått sin son att vilja klä sig tjejigt.

Det tycker i alla fall jag låter intolerant.

Vad skulle vara intolerant med det?
  • Port II
    Inga bekymmer skrev 2018-02-22 11:23:39 följande:

Barnen blir inte det föräldrarna vill. Tror du på fullaste allvar att man kan styra barnet så? .

Ja, pratade om i detta avseende. Ja, klär du en pojk i svart och blått från början är risken i stort sett obefintlig att han ska vilja gå i rosa dagarna i ända.
  • molly50
    Port II skrev 2018-02-22 12:03:53 följande:
    Vad skulle vara intolerant med det?
    Det är väl intolerant att tycka det är fel att låta sitt barn bära färgglada kläder?
    Carpe Diem
  • Port II
    molly50 skrev 2018-02-25 14:31:01 följande:

Det är väl intolerant att tycka det är fel att låta sitt barn bära färgglada kläder?

Nej, det tycker jag faktiskt inte. Anledningen till åsikten är att man vill bespara barnet lidande. Inte att man har något emot folk som går med färgglada kläder.

Tycker du att det är intolerant att tycka att det är fel att skicka sina barn nakna till förskolan?
  • Iowhannah
    Port II skrev 2018-02-25 14:46:44 följande:

Nej, det tycker jag faktiskt inte. Anledningen till åsikten är att man vill bespara barnet lidande. Inte att man har något emot folk som går med färgglada kläder.

Tycker du att det är intolerant att tycka att det är fel att skicka sina barn nakna till förskolan?

Så om barnet vill ha färgglada kläder så ska man trycka undan hens önskan för att BESPARA henom nåt? Jag tror att om en förälder absolut inte lyssnar på barnets egna önskningar så gör det mer skada en om ett annat barn kommer med nån idiotisk kommentar.
Svar på tråden Son kallas "flicka med snopp"