Lucifer?
Hej,
Kan man döpa sin son till Lucifer?
Vad tycker ni?
Hej,
Kan man döpa sin son till Lucifer?
Vad tycker ni?
Jag har uppfattat det som att de flesta som protesterat mot namnet i den här tråden Är just troende.
Jag har uppfattat det som att de flesta som protesterat mot namnet i den här tråden Är just troende.
Det har de inte. Jag kan hitta artiklar så långt som tillbaka till 2006 där föräldrar döpt sina barn till Lucifer.
så JA, man får registrera sitt barn som Lucifer, det är heeelt okej. Om barnen sedan döpts inom kyrkan orkar jag inte kolla upp, men man får definitivt helt lagligt och glatt namnge sin son eller dotter Lucifer efter behag.
Do the google.
Kan ärligt säga att jag sett den här tråden i några dar men undvikit att trycka på den för jag trott att det varit en diskussion om spådomar, djävulen, övernaturligt eller annat flummigt vilket jag inte orkade med. Men nu eftersom den vart på "hetaste" så länge så tryckte jag och hade aldrig kunnat tro det var en vanlig tråd om ett namnförslag. Det säger kanske något om namnet..
Förresten så tycker jag inte att man måste undvika namnet "Damien", bara för att det förekom i en skräckfilm (Omen) där han var djävulens son. Det namnet är verkligen ett namn som har används innan.