Lucifer?
Hej,
Kan man döpa sin son till Lucifer?
Vad tycker ni?
Hej,
Kan man döpa sin son till Lucifer?
Vad tycker ni?
Faat frågan som lyder är om man KAN döpa sitt barn rill det eller inte. Och där är ju svaret ett nej. Skatteverket skulle inte godkänna det och när det handlar om själva ritualen så är den religiös och det finns nog inge kyrka som skulle gå med på det.
Man ska i FÖRSTA HAND ha respekt för sitt barn när man ger det ett namn. Är man typen som vill liksom "sticka ut" så kan man göra det genom SIG SJÄLV och inte genom ett litet oskyldigt barn.
Man ska i FÖRSTA HAND ha respekt för sitt barn när man ger det ett namn. Är man typen som vill liksom "sticka ut" så kan man göra det genom SIG SJÄLV och inte genom ett litet oskyldigt barn.
Det kan inte vara så att dessa personer invandrat hit och alltså inte fåttnamnet i Sverige?
Det är sååå snyggt! Kör på!
Alltså, jag håller med om att Lucifer vid första anblicken låter som ett fint namn men nej. Många får väldigt kraftiga assosiationer, även om man inte är religiös eller Disneyälskare, och även om man kanske kan känn "skyll er själva och väx upp" så är det faktiskt barnet/personen som kommer vara den som kommer bli den som får betala priset för sitt namn. Bara för att någon tycker att Hitler är fint betyder det inte att det är ett smart namnval.... För barnets skull låt bli!
Om det här barnet får det här namnet och en dag är satanister. Skulle inte bli ett dugg förvånad För det är det personer kommer höra hela sitt liv. Kommer bli en tuff tonårs period. Va förberedd bara. Om ca 13 år kanske du har en djävuls dyrkare till barn. Så undrar du vad hände. Jo personen fick namnet Lucifer. Va förberedd bara. I mina ögon leker du med elden. Men det är ditt val. Och jag hoppas att du gör RÄTT val. Och ger barnet ett annat namn.
Vrf skulle du döpa ditt barn till djävulens namn? Hur sjukt är inte det?
Sen undrar jag om kyrkan ens skulle gå med på det, och skatteverket skulle nog inte godkänna det heller, tur att det måste gå genom denna instans för uppenbarligen har föräldrar inga gränser.
Nej. Det är ett namn som förknippas med djävulen. Skulle du döpa ett barn till Satan? Vill du kalla dig själv det, fine, men gör inte så mot ett litet barn!