Lucifer?
Hej,
Kan man döpa sin son till Lucifer?
Vad tycker ni?
Hej,
Vad tycker ni?
Vrf skulle du döpa ditt barn till djävulens namn? Hur sjukt är inte det?
Sen undrar jag om kyrkan ens skulle gå med på det, och skatteverket skulle nog inte godkänna det heller, tur att det måste gå genom denna instans för uppenbarligen har föräldrar inga gränser.
Nej jag skulle nog inte heller valt det namnet till mitt barn. Andra kommer att uppfatta det som provocerande vare sig man själv tycker det är fånigt eller inte och det känns inte snällt att medvetet göra det valet åt barnet.
Jag tycker Judas är ett fruktansvärt vackert namn, men jag skulle inte döpa mitt barn till det hur gärna jag än vill.
Som sagt tidigare.
Lucifer skulle jag med nöje döpa min son till om jag fick en till. Även Loke(loki) är fint men det är för mig värre än Lucifer, för lucifer är inte ond utan ljuset själv. Medans Loki är en elak fan rakt igenom
Det kan inte vara så att dessa personer invandrat hit och alltså inte fåttnamnet i Sverige?
Som sagt tidigare.
Lucifer skulle jag med nöje döpa min son till om jag fick en till. Även Loke(loki) är fint men det är för mig värre än Lucifer, för lucifer är inte ond utan ljuset själv. Medans Loki är en elak fan rakt igenom
Jag tycker Lucius vore en bra kompromiss.
Som sagt tidigare.
Hej,
Vad tycker ni?