Lucifer?
Hej,
Kan man döpa sin son till Lucifer?
Vad tycker ni?
Hej,
Kan man döpa sin son till Lucifer?
Vad tycker ni?
NEJ!! Tänk att vara döpt efter djävulen. Vem vill sitt barn så ont?!
Inget ont i det. Det är ett stiligt namn. Religion behöver inte alls blandas in!
Vi döper våra barn efter fiktiva figurer hela tiden, så varför inte Lucifer? Loke är halvpopluärt, till exempel? Frej tror jag att jag känner ett par också, och Jesus. Som manliga exempel då.
Nej. Det är ett namn som förknippas med djävulen. Skulle du döpa ett barn till Satan? Vill du kalla dig själv det, fine, men gör inte så mot ett litet barn!
Inget ont i det. Det är ett stiligt namn. Religion behöver inte alls blandas in!
Vi döper våra barn efter fiktiva figurer hela tiden, så varför inte Lucifer? Loke är halvpopluärt, till exempel? Frej tror jag att jag känner ett par också, och Jesus. Som manliga exempel då.
Det säger mer om dig än om föräldrarna tycker jag. Jisses, folk som heter Adolf kan ju vara riktigt hyvens människor de också - och om det nu var den religiösa biten som skavde, vad har de skumma stavningarna med din ståndpunkt att göra? Det har ingen röd tråd överhuvudtaget!
Lucifer Olsson kanske skulle göra mirakel för Sverige! För bara ett par år sedan var det ingen i högkristna USA som ville acceptera en Obama heller, och sedär! Han var rätt reko,
Så säger folk att religion är frigörande och välkomnande? Ehum.
Jag skulle inte ens umgås med folk som kallade sitt stackars barn så!! Ger ett extremt dåligt intryck och visar vilken inställning man har till saker som är viktiga för många av oss. Och vilken framtid ger man barnet! "Statsminister Lucifer Olsson"- skulle inte tro det va! Men det gäller ju att vara så udda som möjligt idag och bara tänka på sitt eget ego. Döp gärna barnen till Cevin, Cazzandrah och Junili också.
Jag hörde om två syskon som hette Lucifer och Lucia. Dvs ena efter djävulen och andra efter ett helgon...
Jag hörde om två syskon som hette Lucifer och Lucia. Dvs ena efter djävulen och andra efter ett helgon...
Fast Lucifer Betyder ju ingalunda "djävulen" det är latinskt och var rätt trevligt innan kyrkan kom och lade sig i som vanligt.
Med det sagt känner jag inte någon Josef eller Tor heller, men väl en Jesus. :) Snacka om barnmisshandel i så fall att lägga Det namnet på ett barn?! Eller varför inte Maria?