• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • beso
    InaLo skrev 2018-01-28 12:01:26 följande:

Jag gömmer min mage nu med tjocka tröjor. Annars skulle st synas????

Hihi va kul! ;D
  • Lind75

Om någon är intresserad att vara med i en FB grupp som är hemlig så inboxa mig så skickar jag inbjudan. Vi som är där är gravida mellan v9 och 12 och alla över 40.. :)

• Stardust74

Hejhej, Jag är 43, kommer hinna bli 44 när bebis föds i juli:) Tre stora barn sedan tidigare och min sambos första:)

• Milou3
    Stardust74 skrev 2018-02-06 18:26:20 följande:

Hejhej, Jag är 43, kommer hinna bli 44 när bebis föds i juli:) Tre stora barn sedan tidigare och min sambos första:)

Vad härligt! Grattis :)

Hur gammal är din yngsta?

Även om jag bara är i v.14+0 i dag så har tankar kring förlossningen börjat snurra lite. Födde båda mina barn vaginalt varav den första tog 9h från vattenavgång till födsel och den andra tog cirka 2-3h från första värk

( hann endast vara på förlossningen 45 minuter innan han tittade ut på 2 krystvärkar)

Kommer denna förlossning gå ännu snabbare?

Eller blir det den längsta av alla?

Hur har det varit för er andra?
  • Daria111
    Milou3 skrev 2018-02-06 19:58:38 följande:

Även om jag bara är i v.14+0 i dag så har tankar kring förlossningen börjat snurra lite. Födde båda mina barn vaginalt varav den första tog 9h från vattenavgång till födsel och den andra tog cirka 2-3h från första värk

( hann endast vara på förlossningen 45 minuter innan han tittade ut på 2 krystvärkar)

Jag också undrar min minsta är 9 och har 4 väntar 5:e ! Tänker ibland på om man ska ta kejsarsnitt ?? Man vet ej hur den här gången kommer bli!! Jag är preciss fylda 40
  • Daria111
    Stardust74 skrev 2018-02-06 18:26:20 följande:

Stort grattis !!!
  • Stardust74
    Milou3 skrev 2018-02-06 19:58:38 följande:

Tack!:) Min yngsta är 16, så denna lilla plutt får stora syskon:) 
    OJ så snabbt han/hon ville ut! Jag funderar oxå på förlossningen, mer eller mindre panikartat. Mina förlossningar har varit jobbiga på olika sätt. Vet inte om kjejsarsnitt är bättre?? Min första föddes med navelsträngen runt halsen, hon var helt blå och dom sprang iväg med henne direkt. Det gick ju bra, men traumatisk upplevelse:/ När min andra dotter föddes förlorade jag massa blod, moderkakan fastnade och ville inte komma ut. Min son föddes snabbast, han hade ganska bråttom ut och därav sprack jag ordentligt, fick opereras och hade där efter problem lång tid efteråt. Nu råder det dessutom personalbrist, det är sommar o semester när jag ska föda och dessutom verkar det vara väldigt många som ska föda i juli som mig i vårt område. Kjejsarsnitt känns tryggare? Finns ju massa risker med det med, men känns som att dom ändå måste vara ett gäng vid en operation. Vad tror ni?
  • beso
    Stardust74 skrev 2018-02-07 18:05:55 följande:

OJ så snabbt han/hon ville ut! Jag funderar oxå på förlossningen, mer eller mindre panikartat. Mina förlossningar har varit jobbiga på olika sätt. Vet inte om kjejsarsnitt är bättre?? Min första föddes med navelsträngen runt halsen, hon var helt blå och dom sprang iväg med henne direkt. Det gick ju bra, men traumatisk upplevelse:/ När min andra dotter föddes förlorade jag massa blod, moderkakan fastnade och ville inte komma ut. Min son föddes snabbast, han hade ganska bråttom ut och därav sprack jag ordentligt, fick opereras och hade där efter problem lång tid efteråt. Nu råder det dessutom personalbrist, det är sommar o semester när jag ska föda och dessutom verkar det vara väldigt många som ska föda i juli som mig i vårt område. Kjejsarsnitt känns tryggare? Finns ju massa risker med det med, men känns som att dom ändå måste vara ett gäng vid en operation. Vad tror ni?

Känns hemskt att behöva väga in personalbrist i valet av hur man ska föda! :( Men förstår dig verkligen! Vilken otur du haft vid dina förlossningar! Beklagar det! Tur att du o barnen ändå mår bra idag! Ja om man tidigare fött väldigt snabbt o dessutom spruckigt massor..då skulle jag oxå tänka lite extra. Vad säger dom om hur snabbt man kan tänkas föda 16år efter en snabb förlossning? Förväntas nästa bli snabb den oxå trots så många år emellan?
  • Stardust74
    beso skrev 2018-02-07 18:34:12 följande:
    Känns hemskt att behöva väga in personalbrist i valet av hur man ska föda! :( Men förstår dig verkligen! Vilken otur du haft vid dina förlossningar! Beklagar det! Tur att du o barnen ändå mår bra idag! Ja om man tidigare fött väldigt snabbt o dessutom spruckigt massor..då skulle jag oxå tänka lite extra. Vad säger dom om hur snabbt man kan tänkas föda 16år efter en snabb förlossning? Förväntas nästa bli snabb den oxå trots så många år emellan?
    Jag vet inte vad dom säger om hur snabbt det kan tänkas gå, har inte pratat med barnmorskan ännu ang det. Har bara varit på ett första samtal och kub än så länge. Har RUL nästa vecka och ska träffa barnmorskan i mars. Så får fråga då:)
  • Milou3
    Stardust74 skrev 2018-02-07 18:05:55 följande:

Ja kejsarsnitt kanske är tryggare? Vet inte. Har två vänner som fött med kejsarsnitt och beklagat sig över både smärta och ärr i flera år. Sen så tycker jag det är lite häftigt att föda vaginalt ändå. Men läskigt och en fruktansvärd smärta så klart :/

Prata med din BM och berätta dina erfarenheter så kanske hon kan berätta mer om kejsarsnitt och ge bra råd.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018