• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Kanskeigen

Hej!

Det blev inget ?kanske igen? och inget efterlängtat sommarbarn. Jag vet inte just nu om vi ska ge upp eller inte. Vi har ju två underbara barn redan, tiden går mm mm Just nu väntar jag på att få en läkartid hos en annan instans för att sedan få tabletter för att så att säga blöda ur det som inte blev något och som antagligen inte varit något på en månad eller så. Vi får se hur jobbigt det blir och sen ta oss vidare därifrån. Allt känns tufft och ledsamt just nu.

Lycka till alla blivande mammor härinne och fortsätt att stötta varandra!!

• InaLo
    Kanskeigen skrev 2018-01-18 21:02:53 följande:

Hej!

Det blev inget ?kanske igen? och inget efterlängtat sommarbarn. Jag vet inte just nu om vi ska ge upp eller inte. Vi har ju två underbara barn redan, tiden går mm mm Just nu väntar jag på att få en läkartid hos en annan instans för att sedan få tabletter för att så att säga blöda ur det som inte blev något och som antagligen inte varit något på en månad eller så. Vi får se hur jobbigt det blir och sen ta oss vidare därifrån. Allt känns tufft och ledsamt just nu.

Oj vad jobbigt
  • Sjuttiosjuan

Hej!

Vad tråkigt att höra:( Ta hand om er!
  • beso

Hej!

Nej men stackars er! :( Om ni orkar o vill så kommer det säkert fungera igen tillslut! Jag vet d e hemskt med tidsbristen! :( Om d blir mf för mig där här gången också så här jag bestämt mig för att inte försöka igen! Man kan ju alltid ångra sig..men så känner jag nu iaf!

Håller tummarna att det går så smärtfritt som möjligt att få ut resterna o inte blöder så mkt! :(

Stor kram
  • Candyjunkie

Äntligen har jag fått ett datum att förhalla mig till! Var igår på VUL och där inne slog ett litet hjärta med regelbundna starka slag Glad  Är i v. 6+3 så det är fortfarande väldigt tidigt och jag fick ju höra allt om risker med graviditet efter 40... har dock ett NIPT inbokat och hoppas att går vägen. Nu är den stora frågan när vi ska berätta det för barnen... dottern (11) är redan misstänksam då hon rvkade se att mannen tittat efter en ny Chariot ("Henry är ju fem, varför behöver ni en ny vagn?") och jag slutat dricka vin till helgmiddagarna och spionerar hejvilt efter ledtradar.Tungan ute

• DragonWoman
    Candyjunkie skrev 2018-01-19 09:04:04 följande:

Äntligen har jag fått ett datum att förhalla mig till! Var igår på VUL och där inne slog ett litet hjärta med regelbundna starka slag   Är i v. 6+3 så det är fortfarande väldigt tidigt och jag fick ju höra allt om risker med graviditet efter 40... har dock ett NIPT inbokat och hoppas att går vägen. Nu är den stora frågan när vi ska berätta det för barnen... dottern (11) är redan misstänksam då hon rvkade se att mannen tittat efter en ny Chariot ("Henry är ju fem, varför behöver ni en ny vagn?") och jag slutat dricka vin till helgmiddagarna och spionerar hejvilt efter ledtradar.

Vi kommer vänta tills efter kub och extra ultraljud. Av mina är det bara en som "vet" .. Lillkillen envisas med att det är en bebis i mammas mage, han bara vet. 3 år gammal dessutom
  • Rindi

Hej!

Åh, vad ledsamt!! Vet hur det känns. Hoppas att du i alla fall får ett någorlunda drägligt avslutande. Om man googlar får man mest läsa om jobbiga upplevelser (så gör inte det!) men för mig gick det helt ok i höstas. Jag tog inte ens all smärtlindring.

Trots att jag är gravid nu igen och har kommit längre denna gång, är jag ändå ganska säker på att jag får nöja mig med mina två superhärliga ungar ifall detta inte går vägen. De är så stora nu, 8 och 10, att de är värda en mamma som är lite med i matchen och inte bara upprepat gravidtrött och oförmögen till det mesta och planerar sitt liv efter ett ev nytt barn. Så tänker jag om mig själv.

Många kramar till dig!
  • Rindi
    DragonWoman skrev 2018-01-19 09:30:29 följande:

Vi kommer vänta tills efter kub och extra ultraljud. Av mina är det bara en som "vet" .. Lillkillen envisas med att det är en bebis i mammas mage, han bara vet. 3 år gammal dessutom

Vi väntar till svar på NIPT (alltså minst två veckor till), förutsatt att det är bra. Jag får dock kämpa med att dölja magen. Är smal i övrigt med minituttar så den står verkligen ut som en boll... Det är rätt årstid i alla fall. Stora stickade tröjor är grejen.
  • beso
    Candyjunkie skrev 2018-01-19 09:04:04 följande:

Äntligen har jag fått ett datum att förhalla mig till! Var igår på VUL och där inne slog ett litet hjärta med regelbundna starka slag   Är i v. 6+3 så det är fortfarande väldigt tidigt och jag fick ju höra allt om risker med graviditet efter 40... har dock ett NIPT inbokat och hoppas att går vägen. Nu är den stora frågan när vi ska berätta det för barnen... dottern (11) är redan misstänksam då hon rvkade se att mannen tittat efter en ny Chariot ("Henry är ju fem, varför behöver ni en ny vagn?") och jag slutat dricka vin till helgmiddagarna och spionerar hejvilt efter ledtradar.

Haha ja barn fattar! ;) Jag e 7+5 och har redan berättat för barnen pga att jag är så trött o illamående. Jag har ännu inte fått höra nåt om riskerna. Ser inte fram emot det. Lär ju få höra 2feb när jag ska på inskrivning och får säkert en utskällning för att jag e så tjock också..! :/
  • beso
    DragonWoman skrev 2018-01-19 09:30:29 följande:

Hehe cool kille som har koll på läget! ;) Min 4a åring sa oxå det innan jag berättade..till andra dessutom! :/ Suck! ;D
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018