40+ med BF sommaren 2018
Hej!
Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?
Hej!
Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?
Fått Lergigan utskrivet pga överjävligt illamående. Men jag vågar inte ta de!! :( som biverkning ( visserligen mindre vanlig biverkning) står hjärtstillestånd!! Blir ju skitnojig här.
Och när man googlar Lergigan så läser man om många som blivit helt däckade av medicinen.
Vågar jag ta en tablett? Mår så urkigt dygnet runt så står knappt ut :( eller ska man ta postafen ist?
Gjorde kub í dag och fick 1:20000 Så det är man nöjd med. Det tog 40minuter att få fram bilder som gick att mäta så det var mysigt se bebisen så länge. Alltin såg fint ut och nackspalten var 1.5mm. Nytt bf 26//7
Igår gjorde jag UL och såg en sprattelgubbe med tickande hjärta och som inte bara var i rätt storlek för sin vecka utan till och med lite längre. Väldigt skönt då jag oroat mig för MA pga minskade symptom. Idag lämnar jag blod för NIPT. Vecka 11+0 igår enligt beräknat, v 11+5 enligt mätvärde på fostrets storlek.
För mig hjälper det och jag blir inte trött. Men jag har Lergigan Comp och jag har för mig att du inte ville ha med koffein? Jag tar en tablett direkt efter första morgonspyan. Sen klarar jag mig rätt ok om jag äter noggrant och vilar mycket. Tar vid behov en till på em om jag ska göra något lite mer ansträngande t ex träffa någon eller hämta barnen.
Angående däckad av Lergigan så har jag haft otroliga sömnproblem senaste veckorna. Ett par ggr har jag tagit en Lergigan (utan Comp) mitt i natten i ett desperat försöka att somna på den. Det har inte fungerat...
När jag fick Lergigan förra grav hörde jag att den inte hjälper alla. För mig har det fungerat och varit skillnaden mellan att kunna klara av en vardag eller att inte ha ett liv, typ. Den här gången har ju illamåendet lugnat sig lite nu framåt v 12 så nu äter jag dem inte längre. Men jag har dem i handväskan i beredskap.
Jag har aldrig upplevt någon biverkning heller. Mina sömnproblem senaste tiden tror jag beror på gravidhormoner plus en son som är mörkrädd och måste sova i min säng.
Vad heter fb-gruppen?
Igår gjorde jag UL och såg en sprattelgubbe med tickande hjärta och som inte bara var i rätt storlek för sin vecka utan till och med lite längre. Väldigt skönt då jag oroat mig för MA pga minskade symptom. Idag lämnar jag blod för NIPT. Vecka 11+0 igår enligt beräknat, v 11+5 enligt mätvärde på fostrets storlek.
Gjorde kub í dag och fick 1:20000 Så det är man nöjd med. Det tog 40minuter att få fram bilder som gick att mäta så det var mysigt se bebisen så länge. Alltin såg fint ut och nackspalten var 1.5mm. Nytt bf 26//7
Vad heter fb-gruppen?
Kul jag fick första barnet vid 41 ( när man nästan gett upp). Nu är nästa påväg. Kom gärna med i hemliga Facebook-gruppern
Det är hemligt Man får göra så att man skickar ett meddelande till 3hjärtan (se lite längre tillbaka i diskussionen) här på familjeliv med vad man heter och fbprofil, så kommer man med den vägen..