• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Milou3

När börjar man köpa grejer till bebis?

Minns inte alls hur vi gjorde med de större barnen.

Och brukar de ha midsommarreor på vagnar ;) vore rätt perfekt annars.

• InaLo
    Milou3 skrev 2018-02-09 13:32:03 följande:

När börjar man köpa grejer till bebis?

Minns inte alls hur vi gjorde med de större barnen.

Och brukar de ha midsommarreor på vagnar ;) vore rätt perfekt annars.

Det kliar riktigt i fingrarna. Jag kollar ju hela tiden men väntar nog ett tag. Någon gång efter RUL så brukar jag börja köpa något fint plagg. Vagn och sådan någon gång i v 33-36 tror jag. Vill gärna vara färdig med det mesta i v 36.

Men oj vad mysigt det är att titta.

Vi har bestämt att berätta för barnen nästa fredag. Jag är då i v 18. Så det blir nog lagom. Går inte att gömma längre.

Tror jag ska fixa små presenter till dom med bebissaker i. Det är så uppspelta efter att Jocke och Jonna gått ut med att det väntar barn och dom gjorde ju små presenter till sina vänner så det tror jag att barn skulle tycka är kul grej om jag med gjorde så jag me.

Sen när barnen vet så är det ingen hemlis längre.

Hur har/ska ni berättat?
  • beso

Halloj mammisar! ;) Vet ni nåt om mf statistiken i v12 när man är 40år? Har sett hjärtat slå. Skulle gärna vilja hitta en lista!

Jag vill oxå vänta med att köpa grejer tills kubtestet. Men längtar! :D

• InaLo
    beso skrev 2018-02-09 14:24:16 följande:

Halloj mammisar! ;) Vet ni nåt om mf statistiken i v12 när man är 40år? Har sett hjärtat slå. Skulle gärna vilja hitta en lista!

Jag vill oxå vänta med att köpa grejer tills kubtestet. Men längtar! :D

När jag gjorde ul i v9+6 och allt såg fint ut då så sa bm att MF risken va 0,5% trots min ålder(fyller 40snart)
  • Milou3
    InaLo skrev 2018-02-09 13:49:14 följande:

Det kliar riktigt i fingrarna. Jag kollar ju hela tiden men väntar nog ett tag. Någon gång efter RUL så brukar jag börja köpa något fint plagg. Vagn och sådan någon gång i v 33-36 tror jag. Vill gärna vara färdig med det mesta i v 36.

Men oj vad mysigt det är att titta.

Vi har bestämt att berätta för barnen nästa fredag. Jag är då i v 18. Så det blir nog lagom. Går inte att gömma längre.

Tror jag ska fixa små presenter till dom med bebissaker i. Det är så uppspelta efter att Jocke och Jonna gått ut med att det väntar barn och dom gjorde ju små presenter till sina vänner så det tror jag att barn skulle tycka är kul grej om jag med gjorde så jag me.

Sen när barnen vet så är det ingen hemlis längre.

Hur har/ska ni berättat?

Jag berättade för mina barn efter kub-testet, då i vecka 13+1 och de blev väldigt glada. Dottern hade redan misstänkt ( hon fyller 13 om en vecka ).

Går själv in i vecka 16 på tisdag och kommer inte köpa något förrän tidigast efter RUL :)
  • beso
    InaLo skrev 2018-02-09 14:47:48 följande:

När jag gjorde ul i v9+6 och allt såg fint ut då så sa bm att MF risken va 0,5% trots min ålder(fyller 40snart)

Oj så lite? Det hoppas jag stämmer! :)
  • SaulH

Jag vill också hoppa in här hos er????

Fyller 42 år i september och är gravid i vecka 14.

Har tidigare en dotter på 7 år.

Har gjort nipt som vi väntar svar på.

Vore kul att följas åt????

• SaulH
    SaulH skrev 2018-02-12 12:42:44 följande:

Hm.... På min mobil syns massa frågetecken i mitt inlägg men det ska det alltså inte vara. Det är "glada gubbar"

* teknikens under*
  • beso
    SaulH skrev 2018-02-12 12:42:44 följande:

Hej välkommen o Grattis! :) Jag är i v 12 nu! Har oxå en på7år snart 8 och två söner på 15 o 4a! :) Hoppas du mår bra i din graviditet? Själv bor jag mest i soffan illamående o sååå trött! Borde gå över om några v enligt bm! Hoppas hon har rätt!
  • DragonWoman
    beso skrev 2018-02-12 15:52:35 följande:

Hej välkommen o Grattis! :) Jag är i v 12 nu! Har oxå en på7år snart 8 och två söner på 15 o 4a! :) Hoppas du mår bra i din graviditet? Själv bor jag mest i soffan illamående o sååå trött! Borde gå över om några v enligt bm! Hoppas hon har rätt!

Vi ligger rätt lika då v 12+0 ungefär.. Bf 28 augusti men tror den isf kommer 18-20.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018