• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Candyjunkie

Guns n'Roses blir nog knappt. Ed Sheeren ska väl vara ok? Jag gick pa Robbie Williams med mindre än en vecka till BF. Fick bra platser pga magen

• Sissij79

Var på rutin ultraljud idag, så mysigt!! Som dom har växt sedan KUB :)

Fick reda på att jag väntar min 5:e lilla kille!! Ja i detta hus verkar det verkligen inte bli några flickor trots ett antal försök!!

• InaLo
    Sissij79 skrev 2018-03-02 18:11:49 följande:

Fick reda på att jag väntar min 5:e lilla kille!! Ja i detta hus verkar det verkligen inte bli några flickor trots ett antal försök!!

Grattis! Ja du vissa gör bara killar och andra gör bara tjejer! Här förstärker vi tjejligan med 4:e flickan. Var på RUL i tisdags och börjad vrålskratta när bm säger att det är en tjej.
  • Sissij79

Ja men visst är det märkligt!! Men det är ju väldigt praktiskt med en kille till då han kommer ju kunna ärva en hel del saker :) Har dock inte fler pojknamn just nu!!

• 3hjärtan
    Sissij79 skrev 2018-03-02 22:41:40 följande:

Ja men visst är det märkligt!! Men det är ju väldigt praktiskt med en kille till då han kommer ju kunna ärva en hel del saker :) Har dock inte fler pojknamn just nu!!

Grattis till 5e grabben! Hur gamla är dom? Vad heter dom?
  • Milou3
    Sissij79 skrev 2018-03-02 18:11:49 följande:

Grattis till lyckat RUL och en son :)

Praktiskt ju och så får de skoj. Nästan ett fotbollslag ;)
  • Sissij79
    3hjärtan skrev 2018-03-03 07:47:56 följande:

Grattis till 5e grabben! Hur gamla är dom? Vad heter dom?

Tack!

Dom är födda 00, 02, 10, 13 och heter Hugo, Felix, Hardy & Matheo
  • Sissij79
    Milou3 skrev 2018-03-03 08:31:59 följande:

Grattis till lyckat RUL och en son :)

Praktiskt ju och så får de skoj. Nästan ett fotbollslag ;)

Tack!!

Jag läste här på FL om en som hade 13 pojkar, om det nu var sant :)
  • Mamsen71

Hejsan..

Jag är 46 år och jag är i vecka 15 (14+2). Har 3 barn sedan tidigare. Gjorde Kub i tisdags,risk på t 21 (1/225)Så jag gjorde nipt då oxå.Men bm som gjorde ul så att hon såg inga tecken på avvikelse,tvärtom allt var så fint o bra så. Hon var så säker på att allt var bra att hon bokade en rul i vecka 20,men oron finns ju iaf. Oron för missfall och att barnet ska dö senare i graviditet finns..Vågar inte vara glad än,får se vad nipt visar.

Detta var ingen planerad graviditet,läkare på vc sa att jag var i förklimakteriet och att jag inte behövde preventivmedel.

-90 kom 16 dagar tidigt

-96 kom 8 dagar tidigt

-07 kom 4 dagar tidigt

• Rindi

Hej allihopa! Var ett tag sedan jag skrev men nu gör jag ett inhopp Efter NIPT (som ju var bra) köpte jag en doppler för att kunna lyssna på lite hjärtljud innan man känner fosterrörelser. Jag hörde inte ett smack. Illamåendet avtog, magen var lite mindre svullen och jag började noja igen såklart. Med mitt andra barn kände jag fosterrörelser fr o m v14 och kräktes och åt medicin mot det. Denna gång inget. Till slut bokade jag ett UL privat (hade ännu inte skrivit in mig på MVC...) och fick se att det var liv och rörelse och ett foster i rätt storlek. Jag bokade tid hos MVC (skrev alltså in mig v17...) och dagen före MVC tyckte jag mig känna en liten liten puff. En enda. BM (vikarie pga sportlov) ville inte lyssna på ngt hjärtljud Sedan kände jag ngn liten puff ca var tredje dag och i v 19 på kvällen innan läggdags. I måndags gjorde jag i alla fall RUL och allt såg fint ut. BF 8/8 vilket väl är vad jag har räknat med.

Eftersom jag varit så osäker har jag inte berättat för barnen, har kunnat dölja magen rätt ok med tröjor. Men i helgen berättade jag och det blev ett stort jubel Jag har två söner, nyss fyllda 8 och 10. De var duktiga och pratade om hen och lillasyskonet, men lika ofta blev det han och lillebror. Jag tror att det var i denna tråd jag skrev att jag absolut inte ville veta kön pga överraskning mm och t o m kryssade bort det på NIPT. Jag har själv varit övertygad om att det var en pojke för jag tyckte jag såg ngt litet mellan benen på extra UL. Men väl på RUL tänkte jag att jag vill inte att en ev lillasyster tas emot med ett jaså var det inte en bror, så jag bestämde mig för att fråga om könet där och då. Och vet ni, det ÄR en flicka! Just nu ruvar jag på hemligheten själv men ska berätta för dem om ett tag. Jag tror det blir mer verkligt för dem (och mig! ) att vänta på lillasyster istället för lillasyskonet.

Åh, min äldsta är så stolt, han berättat glatt nyheten för alla som inte ens har frågat och hans leende går från öra till öra

Nu puffar förresten lillasyster flera ggr varje dag, och plötsligt ser jag uppenbart gravid ut och inte bara svullen, så den där dopplern tar jag nog och säljer

Hoppas att ni andra mår så bra som det går!

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018