• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-08-26 22:24:17 följande:
    Tack!
    YaseminL skrev 2018-08-26 21:12:54 följande:

Stort grattis!! Jag går in i v 29 nu och min bebis är ju också en pojke. Vi var på 3D ultraljud idag. Så himla mysigt. Längtar extra mycket efter honom nu. Han är så fin! Lycka till. Kram

Tack! Vi funderar lite på 3D ultraljud också, vore spännande!
    Det var jättemysigt!! Så mer verkligt nu och vi är så kära i honom <3 
  • Saima17

Åh ja e så lycklig.är I v 20 (19+1) idag snart alltså HÄLFTEN. hur snabbt ha d int gått??

vi va till rådgivning igår. å fick lyssna på vårt lilla bökdjur. bm sa att det är bara att fortsätta som ja gjort så kommer det gå bra. har ännu bara gått upp 4 kg men ingen ha klaga än (absolut int jag) magen (livmodern) hade nu växt till 17cm

<3 hittades direkt å lät så fint. första gången sambon hörde det live. det pendlade mellan 142 och 150 så helt som det skulle. min magkänsla är fortfarande att det är en liten pojke som bor där. om 2 veckor är det dags för 3d ultra..å ja längtar så. om det int syns jätte tydligt vad det är så tar vi nog inte reda på

• Trullis82

Jaha, idag är jag på dag 12 efter tagen Ovitrelle spruta...

Tog ett sådant billigt test idag. Ska ta ett CB veckoindikator på dag 15

Skickar med en bild så kan ni väl säga vad ni tycker

• Anonym (Tempen)
    Trullis82 skrev 2018-09-01 09:21:36 följande:

Jaha, idag är jag på dag 12 efter tagen Ovitrelle spruta...

Tog ett sådant billigt test idag. Ska ta ett CB veckoindikator på dag 15

Skickar med en bild så kan ni väl säga vad ni tycker

Ser ut som att du har ett plus på gång :)
  • Trullis82
    Anonym (Tempen) skrev 2018-09-02 15:48:11 följande:

Ser ut som att du har ett plus på gång :)

Ja, eller hur. Men det e tidigt o mina test e alltid så ljus i början. Får se det digitala sen i veckan vad det säger. Litar egentligen bara på det
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-09-01 08:11:04 följande:

Åh ja e så lycklig.är I v 20 (19+1) idag snart alltså HÄLFTEN. hur snabbt ha d int gått??

vi va till rådgivning igår. å fick lyssna på vårt lilla bökdjur. bm sa att det är bara att fortsätta som ja gjort så kommer det gå bra. har ännu bara gått upp 4 kg men ingen ha klaga än (absolut int jag) magen (livmodern) hade nu växt till 17cm

<3 hittades direkt å lät så fint. första gången sambon hörde det live. det pendlade mellan 142 och 150 så helt som det skulle. min magkänsla är fortfarande att det är en liten pojke som bor där. om 2 veckor är det dags för 3d ultra..å ja längtar så. om det int syns jätte tydligt vad det är så tar vi nog inte reda på

Helt galet! :D va härligt att allt ser bra ut! Jag går in i v 39 på tisdag, bara 2 veckor kvar till BF! Har haft lite förvärkar som skvallrar om att det inte är så långt kvar... börjar bli sjukt nervös nu!! ;)
  • EKarlsson

Hörrni.. Jag tror jag är gravid!

Jag är i blandad chock och överlycklig och jag har knappt förstått det än!

Min bim är någonstans mellan idag-onsdag men jag tog ett Clearblue digitalt test i morse och det stod Gravid 2-3!

Frågan är nu, vågar jag verkligen ta ut all glädje eller ska jag vänta några dagar? Jag tänkte göra ett nytt test imorgon och på onsdag för att verkligen vara på säkra sidan.

• Saima17
    ankmamma skrev 2018-09-02 21:33:06 följande:

Helt galet! :D va härligt att allt ser bra ut! Jag går in i v 39 på tisdag, bara 2 veckor kvar till BF! Har haft lite förvärkar som skvallrar om att det inte är så långt kvar... börjar bli sjukt nervös nu!! ;)

Ja d går så fort! snart e ja å I v 39.. haha. ååh ja längtar sååå till d e dags.. fast först räknar ja ner t mammaledigt.. passligt t jul. tänk d e snart bara 3,5 månad t jul.. Alltså ja går på ledigt senast 21.12.. woohooo.. e så nyfiken på din bebis.. spännande!!
  • Trullis82

I fredags tog jag ett test som visade svagt positivt. Vanlig billig sticka

Ska ta ett CB digitalt imorgon för att få ett ?riktigt? svar. Litar inte riktigt på dessa stickor.

Men nu e det så att jag mår så otroligt illa. Jag kräks inte men det åker upp o ner i kroppen på mig o magen e svullen o jag känner mig uppblåst.

Bör jag känna det såhär tidigt? Någon mer som har haft likadant?

• Saima17
    Trullis82 skrev 2018-09-04 17:26:28 följande:

I fredags tog jag ett test som visade svagt positivt. Vanlig billig sticka

Ska ta ett CB digitalt imorgon för att få ett ?riktigt? svar. Litar inte riktigt på dessa stickor.

Men nu e det så att jag mår så otroligt illa. Jag kräks inte men det åker upp o ner i kroppen på mig o magen e svullen o jag känner mig uppblåst.

Bör jag känna det såhär tidigt? Någon mer som har haft likadant?

jag fick starkt + (tog säkert 8 test första dagen och 5-6 kommande 3-4 dagar) 4 dagar FÖRE mens.. mådde illa redan kvällen före första testet.alltså 5 dagar före mens..å det drog extremt i ligamentet på ena sidan. börja må riktigt illa i typ vecka 3-4..som satte i till v 14-15..är nu i vecka 20..så jo det kan komma tidigt. Bm och läkare var jätte förvånade att jag fått + så tidigt.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!