• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Trullis82
    Saima17 skrev 2018-09-04 17:33:48 följande:

jag fick starkt + (tog säkert 8 test första dagen och 5-6 kommande 3-4 dagar) 4 dagar FÖRE mens.. mådde illa redan kvällen före första testet.alltså 5 dagar före mens..å det drog extremt i ligamentet på ena sidan. börja må riktigt illa i typ vecka 3-4..som satte i till v 14-15..är nu i vecka 20..så jo det kan komma tidigt. Bm och läkare var jätte förvånade att jag fått + så tidigt.

Oj, ja då e det ju inte helt omöjligt i alla fall då.

Annars förstår jag inte vad det beror på faktiskt. Imorgon ska jag som sagt göra ett annat test så då kanske jag kan få svar på mitt illamående. Då stämde kanske det tidiga testet trots allt.

Gjorde testet på BIM - 5
  • Anonym (Nina)

Jag fick positivt på cb digital så tidigt som BIM-6.

Mådde illa och var yr dagarna före, vet inte om det berodde på graviditeten.

Känns väldigt tidigt, men kan ha berott på att det ju var tvillinggraviditet från början.

• Trullis82

dag är det dag 14 sen Ovitrelle sprutan

Tog ett CB med veckoindikator för att säkertställa mitt tidigare test o här kommer resultatet

• LD2018
    Trullis82 skrev 2018-09-05 05:15:39 följande:

Tog ett CB med veckoindikator för att säkertställa mitt tidigare test o här kommer resultatet

GRATTIS!!! :D
  • Saima17
    Trullis82 skrev 2018-09-05 05:15:39 följande:

Grattis kommer så ihåg känslan att se d stå 2-3 veckor. känns längesen men ändå int. hoppas du får må bra.
  • Trullis82
    Saima17 skrev 2018-09-05 20:55:09 följande:

Grattis kommer så ihåg känslan att se d stå 2-3 veckor. känns längesen men ändå int. hoppas du får må bra.

Tack snälla du..... jag hoppas så att den vill hålla sig kvar nu o växa till en fullt frisk bebis......

Men du, jag undrar en sak...... när det står gravid 2-3 v, vilken vecka e man i då?

För enl appar jag fyllt i så e jag i v 4+1 alltså v5
  • Saima17
    Trullis82 skrev 2018-09-06 09:19:03 följande:

Tack snälla du..... jag hoppas så att den vill hålla sig kvar nu o växa till en fullt frisk bebis......

Men du, jag undrar en sak...... när det står gravid 2-3 v, vilken vecka e man i då?

Ja mådde riktit dåligt. men de säger att får man tidigt + så mår man ofta dåligt för då har man så hög halt av hormoner. och mår man illa så är det en frisk graviditet för att d just finns så mkt hormoner.. Ja spydd t v typ 13 så fick tänka att bebis mår ju bra iaf. men d betyder ju int att den sku va mindre frisk för att man int mår illa. men om man e orolig men mår illa så lugnar d att tänka på d iaf

Alltså d menas 2-3veckor sedan befruktning. så räkna från den dan du sku fått mens så vet du :) ja e nu i vecka 20 (enklast å säg så) men eg är det 19+6 enligt bm.. Så imorron är det vecka 21..men vecka 20+0 imorron enligt bm :) så imorron har ja klarat av 50%
  • Saima17
    Trullis82 skrev 2018-09-06 09:19:03 följande:

såg nu att d e 50% avklarat idag!! iiiih!! så spännande.
  • TrueLove12

Så här ser min kurva ut denna månad får hoppas den höjer sig snart aka ha äl om 2 dagar enligt app.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!