• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • YaseminL
    Trullis82 skrev 2018-09-06 09:19:03 följande:
    Tack snälla du..... jag hoppas så att den vill hålla sig kvar nu o växa till en fullt frisk bebis......

Men du, jag undrar en sak...... när det står gravid 2-3 v, vilken vecka e man i då?

För enl appar jag fyllt i så e jag i v 4+1 alltså v5
    När det står v2-3 är du i v4-5 <3 
  • Trullis82
    YaseminL skrev 2018-09-08 08:41:56 följande:

När det står v2-3 är du i v4-5 <3 

Pratade med min läkare igår o frågade det samma o han sa att jag skulle räkna från ägglossningsdagen. Så då är jag idag på dag 18 så lite mer än v2.

Ska träffa honom för ul under oktober

Så vad jag förstod så ska jag inte boka tid hos bm förens efter det
  • YaseminL
    Trullis82 skrev 2018-09-08 08:52:24 följande:
    Pratade med min läkare igår o frågade det samma o han sa att jag skulle räkna från ägglossningsdagen. Så då är jag idag på dag 18 så lite mer än v2.

Ska träffa honom för ul under oktober

Så vad jag förstod så ska jag inte boka tid hos bm förens efter det
    Okej... I vanliga fall räknar man från mens men du kommer ju inte kunna se något på ul förrän vid v6 kanske därför han säger så. För räknar man som man gör i senare graviditet så är du i v 4-5 (från mens). Men som sagt - du kommer inte kunna se något på VUL än utan det är bra att ni inte ska göra VUL förrän i oktober <3
  • Saima17
    YaseminL skrev 2018-09-08 09:23:41 följande:

Okej... I vanliga fall räknar man från mens men du kommer ju inte kunna se något på ul förrän vid v6 kanske därför han säger så. För räknar man som man gör i senare graviditet så är du i v 4-5 (från mens). Men som sagt - du kommer inte kunna se något på VUL än utan det är bra att ni inte ska göra VUL förrän i oktober <3

Ja va på jätte tidigt vul å man ser iaf en gravid säck. så jo man ser om d e början på nåt.. Men man ser inget hjärta eller nå sånt. så att säga att man int kan se nå e eg fel.. ja hjärtat ser man först v6 men no ser man om nå e på väg att börja bildas.
  • YaseminL
    Saima17 skrev 2018-09-08 09:49:11 följande:
    Ja va på jätte tidigt vul å man ser iaf en gravid säck. så jo man ser om d e början på nåt.. Men man ser inget hjärta eller nå sånt. så att säga att man int kan se nå e eg fel.. ja hjärtat ser man först v6 men no ser man om nå e på väg att börja bildas.
    Ja, man ser en gulsäck men för det behöver inte det betyda att där är ett foster (kan vara en ofostrig graviditet) Därav att många läkare inte rekommenderar VUL förrän v6+! 
  • Trullis82
    YaseminL skrev 2018-09-08 09:23:41 följande:

Kort sagt menade han väl typ att dom första tre v är man inte ?gravid?

Eftersom man räknar från sista mens
  • YaseminL
    Trullis82 skrev 2018-09-08 11:02:15 följande:
    Kort sagt menade han väl typ att dom första tre v är man inte ?gravid?

Eftersom man räknar från sista mens
    Ja precis <3 
  • Saima17
    YaseminL skrev 2018-09-08 09:56:02 följande:

Ja, man ser en gulsäck men för det behöver inte det betyda att där är ett foster (kan vara en ofostrig graviditet) Därav att många läkare inte rekommenderar VUL förrän v6+! 

ne d va ju d ja skrev. att man ser att nå kan va på gång.. Men man ser ju nå ändå
  • silitasmulan1

Är det bara jag som ser ett streck?

Försökt få barn i tre år.

Positivt eller negativt? Snälla, blir tokig :(
  • LD2018
    silitasmulan1 skrev 2018-09-10 15:43:49 följande:

Är det bara jag som ser ett streck?

Försökt få barn i tre år.

Positivt eller negativt? Snälla, blir tokig :(

Det ser väldigt väldigt svagt ut. Testade också svagt idag, men ska våga mig på digitalt redan ikväll! Kan inte hålla mig. Håller tummarna för dig! <3
Svar på tråden Följas åt till ett plus!