• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Trullis82
    Saima17 skrev 2018-08-13 14:51:56 följande:

Ja d e helt otroligt va d går fort. hälften ha snart passerat för oss.. e I v 17 nu. redan i 5e mån d blev inget ultra senast men på onsda ska ja begära ett då d e läkarbesök, var bara hjärtljud sist.. Men dom va stadiga runt 150.. idag spydd ja faktiskt int. helt otroligt att slippa spy en dag. nu vet alla på nya jobbet å d känns jätte bra. imorron e d dags för sockerbelastning. e lite skraj för den men d ska no gå bra. Ja e ju super hungri på morron..Men ha jobba in all tid + lite till ja ska va borta imorron så behöver int stressa efteråt. utan hem å äta i lugn å ro :) å snart kommer sambon hem.. graviditeten ha fört oss samma på ett så oanat sätt så d e helt sjukt. Ja va kär förut.. Men alltså e så helt galet jävla upp över örona mer kär nu.. Ja trodd int ja kunna känna så här. vår är å rätt livlig lr envis visa d sj vid hjärtljuden.. h*n bara sparka mot dopplern.. å smet undan.. haha

d där me å kissa hela tiden känner ja igen.. min bm fråga mj om ja va säker att d va bara en för att magen e så stor redan :-O d e bara å vänta å se på onsda. hjälp om d e 2..haha.. ja ja längtar såååå efter att få ha bebis på utsidan.. d går int ens att förklara hur lycklig ja e just nu.. (å sååååå blödig.. lipar för allt.. hahaha)

Är det en liten flicka där inne må tro?

Så himla mysigt, jag längtar tills jag e där
  • Saima17
    Trullis82 skrev 2018-08-13 17:03:44 följande:

Är det en liten flicka där inne må tro?

Så himla mysigt, jag längtar tills jag e där

nja min magkänsla säger å ha hela tiden sagt pojke. min mage e väldigt hög.. flicka brukar ofta ligga på typ 155.. Men vi tänker int ta reda på förrän d e dags d e helt underbart förutom illamåendet.. Men d e ju för nånting bra så sku lätt gör d igen fast illamåendet å graviditeten int ens e över än..
  • Trullis82
    Saima17 skrev 2018-08-13 17:49:23 följande:

nja min magkänsla säger å ha hela tiden sagt pojke. min mage e väldigt hög.. flicka brukar ofta ligga på typ 155.. Men vi tänker int ta reda på förrän d e dags d e helt underbart förutom illamåendet.. Men d e ju för nånting bra så sku lätt gör d igen fast illamåendet å graviditeten int ens e över än..

Över 140 säger man är en flicka o under pojke. På mig stämde det väldigt bra...
  • Anonym1891
    Trullis82 skrev 2018-08-14 11:51:22 följande:

Det stämmer på flickan som ligger i min mage just nu också :)
  • TrueLove12

Idag fick ja även posetivt på digitalt plus odigitalt hurra:) tempen hade även höjt sig idag på 36,49 hade små ömheter i livmodern vid äggstockarna igår em/kväll idag känner jag av de med lite granna :)

Hoppas hoppas de går vägen nu

• ankmamma
    Saima17 skrev 2018-08-13 14:51:56 följande:

Ja d e helt otroligt va d går fort. hälften ha snart passerat för oss.. e I v 17 nu. redan i 5e mån d blev inget ultra senast men på onsda ska ja begära ett då d e läkarbesök, var bara hjärtljud sist.. Men dom va stadiga runt 150.. idag spydd ja faktiskt int. helt otroligt att slippa spy en dag. nu vet alla på nya jobbet å d känns jätte bra. imorron e d dags för sockerbelastning. e lite skraj för den men d ska no gå bra. Ja e ju super hungri på morron..Men ha jobba in all tid + lite till ja ska va borta imorron så behöver int stressa efteråt. utan hem å äta i lugn å ro :) å snart kommer sambon hem.. graviditeten ha fört oss samma på ett så oanat sätt så d e helt sjukt. Ja va kär förut.. Men alltså e så helt galet jävla upp över örona mer kär nu.. Ja trodd int ja kunna känna så här. vår är å rätt livlig lr envis visa d sj vid hjärtljuden.. h*n bara sparka mot dopplern.. å smet undan.. haha

d där me å kissa hela tiden känner ja igen.. min bm fråga mj om ja va säker att d va bara en för att magen e så stor redan :-O d e bara å vänta å se på onsda. hjälp om d e 2..haha.. ja ja längtar såååå efter att få ha bebis på utsidan.. d går int ens att förklara hur lycklig ja e just nu.. (å sååååå blödig.. lipar för allt.. hahaha)

Så underbart att vi fick våra plus :D skönt att det börjar ge sig med illamåendet! :) Jag gjorde också sockerbelastning. Va sjukt äckligt men gick ganska bra så fort jag hade fått i mig vätskan!

Härligt att ert förhållande blivit starkare av detta! Tycker min sambo har ett extremt bra tålamod nu när man orkar mindre och mindre på slutet. Är så glad att jag har honom :)

Haha vilken buse ;)

Tyckte också jag kissade mycket runt v17-20 men det är ingenting mot nu... så vänta du bara ;) haha!

Har också varit väldigt känslig hela graviditeten. Så fort jag råkat se något av en förlossning på tv nu så börjar jag gråta... känns så nära nu och är sjukt nervös ;)

Lycka till med allt så kommer jag in och uppdaterar er när bebis är ute :D
  • Saima17

hm syrran har 1 pojke å väntar en pojke nu å hade hjärtslag på 145 2 ggr å 2 gg på 152 så d kanske int e nå som e säkert att gå på men min magkänsla säger pojke :)
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-08-14 17:15:53 följande:

Så underbart att vi fick våra plus :D skönt att det börjar ge sig med illamåendet! :) Jag gjorde också sockerbelastning. Va sjukt äckligt men gick ganska bra så fort jag hade fått i mig vätskan!

Härligt att ert förhållande blivit starkare av detta! Tycker min sambo har ett extremt bra tålamod nu när man orkar mindre och mindre på slutet. Är så glad att jag har honom :)

Haha vilken buse ;)

Tyckte också jag kissade mycket runt v17-20 men det är ingenting mot nu... så vänta du bara ;) haha!

Har också varit väldigt känslig hela graviditeten. Så fort jag råkat se något av en förlossning på tv nu så börjar jag gråta... känns så nära nu och är sjukt nervös ;)

Lycka till med allt så kommer jag in och uppdaterar er när bebis är ute :D

Ja verkligen! jätte kul. idag e andra dagen ja int spytt.. Men så va d ju sockerbelastning idag. å. imorron läkarbesök. haha ja ja e lika blödig ja. bara av att prata me sambon å han säger nå gulligt så lipar ja haha..

tack å lycka till du me. Ja uppdaterar å när ja vet nå mer
  • Trullis82
    Saima17 skrev 2018-08-14 17:31:24 följande:

hm syrran har 1 pojke å väntar en pojke nu å hade hjärtslag på 145 2 ggr å 2 gg på 152 så d kanske int e nå som e säkert att gå på men min magkänsla säger pojke :)

okej. Min första dotter låg på 160 slag o min andra dotter på 155
  • YaseminL

Min är en pojke och hans hjärtslag har legat stadigt över 140 hela tiden sparkar som in i där inne och mot dopplern han med så fort en doppler kommer i närheten haha!!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!