• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • TrueLove12
    Let it Rain skrev 2018-07-24 14:36:20 följande:

Tänkte bara uppdatera om att jag födde en liten flicka i natt. <3

Håller alla tummar för er som antingen plussat eller kämpar för ett plus.

Stort grattis vad roligt <3

Här försöker vi fortfarande börjar känna hopplöshet tror inte de blir i år men hoppas ändå. Har börjat tempa nu för 3 dagar sedan
  • hejpadig88

Hej allihopa!
     Använder clearblue ÄL-test.. nu har jag fått blinkande gubbe i 4 dagar.... någon som varit med om liknande? När fick ni fast gubbe?

• Anonym (?)

Hejsan. Tog morgonurin med gravtestet. Jag har så svårt att tyda testet så behöver hjälp om ni kan se något. Hade varit tacksam. Ska prova med digitalt längre fram kanske. Ha det bra alla. Kram.

• Anonym (Osäker)

Vad tror ni om mina? Igår kväll tog jag RFSUs test. Verkar svagt positiv. Inatt var jag uppe och kissade fram till kl 03.30, drack även ganska mycket vatten. Tog ett nytt test på morgonen som var negativt.

Drack 3 koppar kaffe och svängde in via apoteket och köpte ett Early Predictor. Tycker mig se ett väääldigt sagt streck. Bim-1. Borde det inte vara tydligare? Eller kan det bero på allt kaffe jag drack?
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (?) skrev 2018-08-13 10:45:23 följande:

Hejsan. Tog morgonurin med gravtestet. Jag har så svårt att tyda testet så behöver hjälp om ni kan se något. Hade varit tacksam. Ska prova med digitalt längre fram kanske. Ha det bra alla. Kram.

Det ser nog ut som ett svagt positivt test! :) har du passerat bim?
  • Anonym (?)
    Anonym (Osäker) skrev 2018-08-13 10:57:04 följande:

Det ser nog ut som ett svagt positivt test! :) har du passerat bim?

Ok, tack för svar. :)

Sista mensens första dag var den 1/7 & nu den 28/7 så var det knappt någon blödning. Var mer åt det brunrosa hållet. En väldigt annorlunda blödning. Den 23/8 väntas det en blödning, men tror knappast att det lär komma något. Har fått en blödning när jag väntade min son som nu är 7 år. Så kanske ska testa igen om någon vecka eller så.
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (?) skrev 2018-08-13 11:10:06 följande:

Ok, tack för svar. :)

Sista mensens första dag var den 1/7 & nu den 28/7 så var det knappt någon blödning. Var mer åt det brunrosa hållet. En väldigt annorlunda blödning. Den 23/8 väntas det en blödning, men tror knappast att det lär komma något. Har fått en blödning när jag väntade min son som nu är 7 år. Så kanske ska testa igen om någon vecka eller så.

Men då borde det ju vara ett väldigt tydligt plus om det är så långt gånget? Om det inte var mens borde ju ju bara 2 veckor över tiden? Annars är det väl strax efter äl nu?
  • Anonym (?)
    Anonym (Osäker) skrev 2018-08-13 11:24:10 följande:

Men då borde det ju vara ett väldigt tydligt plus om det är så långt gånget? Om det inte var mens borde ju ju bara 2 veckor över tiden? Annars är det väl strax efter äl nu?

Yes, satt precis och räknade att om jag utgår från 1/7 så är det väl cirka 6 veckor? För den 28/7 så var det typ inget. Bara någon liten brunrosa och sen var det över. Varade inte ens en dag.

Oj vad jag är dålig på att förklara märker jag. Blev kluddigt. :)
  • TrueLove12

Jag testade äl test idag förhoppningsvis är de posetivt så min app stämmer använt app sen vi började med att försöka även äl tester m.m

Ska ha äl om 1 dag enligt appen

Även börjat tempa för första gången hållt på i 4 dagar med idag.

• Saima17
    ankmamma skrev 2018-08-12 17:04:59 följande:

Hade helt missat att svara! Skönt att allt går bra! Så spännande :D jag mådde också riktigt dåligt i början.. men det gav med sig i V 25 och jag började må lite bättre, blev även lite piggare då! :) bara några dagar kvar till Ultraljud nu då för dig :D

jag går in i v 36 på tisdag.. helt sjukt va de går fort! ;) bebis kan komma vilken vecka som helst nu! har nu kontroller hos bm varannan vecka fram till bf och allt har sett bra ut hittills. Den är väldigt livlig därinne ;)

Det börjar bli tungt att andas, springer och kissar hela tiden och får lätt ont i ryggen så nu längtar jag massor tills bebis kommer ut ;)

lycka till på nya jobbet!

Ja d e helt otroligt va d går fort. hälften ha snart passerat för oss.. e I v 17 nu. redan i 5e mån d blev inget ultra senast men på onsda ska ja begära ett då d e läkarbesök, var bara hjärtljud sist.. Men dom va stadiga runt 150.. idag spydd ja faktiskt int. helt otroligt att slippa spy en dag. nu vet alla på nya jobbet å d känns jätte bra. imorron e d dags för sockerbelastning. e lite skraj för den men d ska no gå bra. Ja e ju super hungri på morron..Men ha jobba in all tid + lite till ja ska va borta imorron så behöver int stressa efteråt. utan hem å äta i lugn å ro :) å snart kommer sambon hem.. graviditeten ha fört oss samma på ett så oanat sätt så d e helt sjukt. Ja va kär förut.. Men alltså e så helt galet jävla upp över örona mer kär nu.. Ja trodd int ja kunna känna så här. vår är å rätt livlig lr envis visa d sj vid hjärtljuden.. h*n bara sparka mot dopplern.. å smet undan.. haha

d där me å kissa hela tiden känner ja igen.. min bm fråga mj om ja va säker att d va bara en för att magen e så stor redan :-O d e bara å vänta å se på onsda. hjälp om d e 2..haha.. ja ja längtar såååå efter att få ha bebis på utsidan.. d går int ens att förklara hur lycklig ja e just nu.. (å sååååå blödig.. lipar för allt.. hahaha)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!