• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Enmsik
    Sobika skrev 2018-06-22 20:35:19 följande:

Med sonen fick jag stickningar några gånger på eftermiddan, dagen efter fick jag nidblödning typ någon droppe. Sen plussa jag svaagt två dagar senare <3

Låter bra! Idag har jag dock blödigt lite mörkt blod.. så jag hoppas att det är något som växer och bara kroppen som antibgen blöder ut nidblödningen eller en genombrottsblödning. Vara att vänta och se.. :)

men någon som blödigt någon/några dagar på BIM-5?...
  • Anonym (Tror ni?)

Fick missfall i Maj. Hade äl igår och vi hade sex i förrigår samt två dagar innan. När kan man testa tror ni? Mensen har varit upp och ner och fram och tillbaka. Men är det om 14dgr typ? Svårt att veta när BIM är när mensen är så oregelbunden.

• Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-26 17:36:58 följande:

Fick missfall i Maj. Hade äl igår och vi hade sex i förrigår samt två dagar innan. När kan man testa tror ni? Mensen har varit upp och ner och fram och tillbaka. Men är det om 14dgr typ? Svårt att veta när BIM är när mensen är så oregelbunden.

Jag testar 14 dagar efter då min gynläkare sagt det. Sist jag testade stod det på dag 14 gravid 1-2 veckor.
  • Anonym (Tror ni?)
    Trullis82 skrev 2018-06-26 17:51:01 följande:

Jag testar 14 dagar efter då min gynläkare sagt det. Sist jag testade stod det på dag 14 gravid 1-2 veckor.

Tack för svar! Plussade sist på BIM -5 och första gången BIM -3 :) så blir spännande!

Har du barn sedan tidigare?
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-26 17:58:23 följande:

Tack för svar! Plussade sist på BIM -5 och första gången BIM -3 :) så blir spännande!

Har du barn sedan tidigare?

Jag har två. En född 2004 o den andra 2010

Så kan väl nästa säga att jag blir som förstföderska för varje gång. En lite sladdis den här fången oxå

Du då, har du några barn?
  • Anonym (Tror ni?)
    Trullis82 skrev 2018-06-26 18:16:39 följande:

Jag har två. En född 2004 o den andra 2010

Så kan väl nästa säga att jag blir som förstföderska för varje gång. En lite sladdis den här fången oxå

Du då, har du några barn?

När kan du testa tidigast? Jag har en son född 2016 :)
  • Trullis82
    Anonym (Tror ni?) skrev 2018-06-26 18:47:12 följande:

När kan du testa tidigast? Jag har en son född 2016 :)

Ja, alltså det är lite komplicerat just nu.

Jag fick MF 6/6 o var då i v7. Enl appen jag har som jag för in min cykel i så är jag idag på BIM+5 men efter MF har ju inget kommit igång liksom. Tror jag hade äl flytningar 22-33/6. Men vet inte. Har inte haft någon mens. Vilket man inte behöver heller men detta gör att jag inte vet. Gjorde ett gravtest 23/6 men om det var äl 22-23 så är det ju inte konstigt om det var negativt vilket det var. Så avvaktar i alla fall en v till...

Du då?
  • Anonym (Tror ni?)
    Trullis82 skrev 2018-06-26 20:02:57 följande:

Ja, alltså det är lite komplicerat just nu.

Jag fick MF 6/6 o var då i v7. Enl appen jag har som jag för in min cykel i så är jag idag på BIM+5 men efter MF har ju inget kommit igång liksom. Tror jag hade äl flytningar 22-33/6. Men vet inte. Har inte haft någon mens. Vilket man inte behöver heller men detta gör att jag inte vet. Gjorde ett gravtest 23/6 men om det var äl 22-23 så är det ju inte konstigt om det var negativt vilket det var. Så avvaktar i alla fall en v till...

Du då?

Ah, då var vi gravida ungefär samtidigt med bf i januari?. Jag fick missfall tidigare men fick det runt vecka 4, typ. Jag räknade missfallet som mens. Väntade en mens som höll på i 9dgr och upptäckte att jag hade äl igår. Så jag kan testa om ca 14dgr.

Känns ibland som ett helvete det här att skaffa barn. Min sambo är i princip asexuell. Han kan dessutom inte ha prestationssex alls. Så är jätte svårt att skaffa syskon.
  • Trullis82

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon som har vetskap om detta test?

• Anonym (Tror ni?)
    Trullis82 skrev 2018-06-28 09:06:53 följande:

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon som har vetskap om detta test?

Rfsu testa tidigt är skräp! Fick synligt streck jätte sent, då hade jag redan plussat med cb digitalt!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!