• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • nist
    Jagheteralma skrev 2018-06-15 20:47:39 följande:

Plussade imorse!!!! Fattar ingenting, va så säker på att mensen var på g, men icke!

Dock undrar jag om någon här har erfarenhet av cb med veckoindikator?

Jag tog ett sånt imorse med morgonurin och det visade 2-3 v. Jag och min kille köpte ett till för att försäkra oss och tog det några timmar efter, men då visade den 1-2 v?!

Åh va kul, grattis :D
  • Saima17

Plussade imorse!!!! Fattar ingenting, va så säker på att mensen var på g, men icke!

Jag tog ett sånt imorse med morgonurin och det visade 2-3 v. Jag och min kille köpte ett till för att försäkra oss och tog det några timmar efter, men då visade den 1-2 v?!

Grattis :) hcg halten e allti högre på morron å sen stiger den var 3e dag. så ta på morron så ska d va d säkraste :)
  • Sisterofthesun

Stort grattis!!! Underbart :)
  • BellaKH

Hej!

Vad är typiska tidiga graviditetssymptom?

Senaste mensens första dag 15/5, skulle enligt min kalender i appen Flo fått mens nu 12/6, men icke.

Det jag har märkt är att mina bröstvårtor är förändrande och nu att flytningarna börjar bli annorlunda, även känslan i underlivet. (Är det vanligt med obalans i underlivet i tidig graviditet)

Kan tillägga att jag slutade med p-piller i mitten på april, men fick ÄL ca 14 dagar senare och ytterligare 13 dagar senare fick jag första riktiga mensen. Det kändes därför som att kroppen kom i fas på en gång.

Vet dock ej när jag hade ÄL denna gång.. fick inte riktigt koll på det. Tog ett testa tidigt i torsdags, men blev negativt. Jag trooor att ÄL kan blivit lite sen, så det kanske bar lite för tidigt.

Jag vet inte hur jag ska tänka eller göra nu.. om mensen inte kommer kanske man ska testa igen om ca 1v, så på midsommar i så fall :) någon som har råd eller tips?

• Lycklig37

Jag är 37år och planerar bebis med min man. Har ägglossning någon av dessa dagar nu. Så vi jobbar på. Hoppas på ett plus denna gång.

Ikväll nyss hade jag kraftig smärta i äggstockarna och bak i ryggen. Så starka värkar har jag aldrig haft tidigare. Det är nog ägglossningen.

Nu är det borta. Hade så 1 timme.

• Trullis82
    Lycklig37 skrev 2018-06-17 00:43:01 följande:

Jag är 37år och planerar bebis med min man. Har ägglossning någon av dessa dagar nu. Så vi jobbar på. Hoppas på ett plus denna gång.

Ikväll nyss hade jag kraftig smärta i äggstockarna och bak i ryggen. Så starka värkar har jag aldrig haft tidigare. Det är nog ägglossningen.

Nu är det borta. Hade så 1 timme.

Sån smärta hade jag när mina ägg sprack. Jag har ingen egen äl så mina ägg växer tills dom spricker o det gör jävulusiskt ont kan jag lova. Nu tar jag spruta varje gång det e dags för äl så dom släpper
  • Lycklig37
    Trullis82 skrev 2018-06-17 09:19:17 följande:

Sån smärta hade jag när mina ägg sprack. Jag har ingen egen äl så mina ägg växer tills dom spricker o det gör jävulusiskt ont kan jag lova. Nu tar jag spruta varje gång det e dags för äl så dom släpper

Ja igår hade jag fruktansvärt ont. Idag småvärker det till och från.Brukar inte ha ont alls knappt vid ägglossning. Så spännande och se om det tar sig denna gången.
  • nist

Haha jahapp, igår kom mensen på BIM dagen. 
    Så nu vet man hur de känns att vara skengravid. 
    Så många konstiga symtom men vi lyckades inte på första försöket. 
    Nästa BIM är 15 Juli. Funderar på att köpa teststickor för att kolla när ägglossningen är, förra månaden gick vi endast på var flo appen sa. 
    Funderar på om de är mer värt att köpa CB fertilitetsmonitor eller bara stickor varje månad?  (ja nu känns de som om de kommer ta flera år innan plusset kommer, kanske lika bra att vara inställd på det) 

Vill så gäääääärna ha ett plus nu när vi äntligen känner oss redo för att bilda familj. 

• Fröken Rabarber
    nist skrev 2018-06-17 12:21:26 följande:

Haha jahapp, igår kom mensen på BIM dagen. 

Så nu vet man hur de känns att vara skengravid. 

Så många konstiga symtom men vi lyckades inte på första försöket. 

Nästa BIM är 15 Juli. Funderar på att köpa teststickor för att kolla när ägglossningen är, förra månaden gick vi endast på var flo appen sa. 

Funderar på om de är mer värt att köpa CB fertilitetsmonitor eller bara stickor varje månad?  (ja nu känns de som om de kommer ta flera år innan plusset kommer, kanske lika bra att vara inställd på det) 

Vill så gäääääärna ha ett plus nu när vi äntligen känner oss redo för att bilda familj. 

Haha, tänk vad bråttom man får när man äntligen kommit igång! :) för mig har inte teststickorna funkat, bara blivit ett ständigt funderande över om strecken är lika starka eller inte....så rekommenderar fertilitetsmonitor trots att det är dyrare....sen kanske den inte behöver användas hela tiden, efter ett tag har man ju lärt sig känna igen sina tecken på att ägglossning är på gång....
  • Onskanomfemman

Kommer med köpa en fertilitetsmonitor..

Bim om 5 dagar!

Men känner mig inte alls gravid mer så förväntar mig den inte efterlängtade pmsen.:/

Sen tar vi väl nya tag 9e försöket då..

hur länge ska man själv försöka innan man kan gå till sjukhuset och kolla upp allt?

Svar på tråden Följas åt till ett plus!