• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Plus

Jag är lite smått förvirrad, kanske någon kan hjälpa mig?

Jag fick glad gubbe på CB test den 6 juni (vi har myst såklart) ;) Dagen efter var tempen 37.5, sen sjönk den till 37.3 i fredags, igår var den 37,7 och imorse var den 37.9 . Är detta normalt när man tempar?? Jag känner mig inte febrig, sovit de timmar jag behöver.. Dock så är jag sjukt trött ändå och har sovit längre än vad jag brukar.. Enligt app så ska jag ha mens om 6 dagar :S Vilket inte kan stämma tycker jag eftersom min ägglossning var för 4 dagar sen..  Jag vill bara hoppas att det har gått vägen denna gång. Har varit aktiv i 6 månader nu.
    Det är ju för tidigt att känna symptom nu med, ägget kan inte ens ha fäst sig. Men molvärk finns och ont i svanken, dock kan det va pga annat. Denna eviga väntan!!

• Fröken Rabarber
    Plus skrev 2018-06-10 11:54:29 följande:

Jag är lite smått förvirrad, kanske någon kan hjälpa mig?

Jag fick glad gubbe på CB test den 6 juni (vi har myst såklart) ;) Dagen efter var tempen 37.5, sen sjönk den till 37.3 i fredags, igår var den 37,7 och imorse var den 37.9 . Är detta normalt när man tempar?? Jag känner mig inte febrig, sovit de timmar jag behöver.. Dock så är jag sjukt trött ändå och har sovit längre än vad jag brukar.. Enligt app så ska jag ha mens om 6 dagar :S Vilket inte kan stämma tycker jag eftersom min ägglossning var för 4 dagar sen..  Jag vill bara hoppas att det har gått vägen denna gång. Har varit aktiv i 6 månader nu.

Det är ju för tidigt att känna symptom nu med, ägget kan inte ens ha fäst sig. Men molvärk finns och ont i svanken, dock kan det va pga annat. Denna eviga väntan!!

Hej, nu är det ju mycket info jag inte har, typ, hur lång brukar din cykel vara, kom ägglossning som beräknat, vad brukar din medeltemperatur ligga på m.m. men det är fullt normalt att få mens tio dagar efter ägglossning även om det är lite kort lutealfas. Och minns jag fel när jag säger att ägget fäster ett par dagar(ca 4) efter ägglossning? I mina öron så låter det som att du har plus att vänta. Jag hejar på dig! :)
  • Sommaren12

Hörrni. Jag har bestämt mig för att lämna denna tråden nu. Det har ju varit en liten resa för oss som hängt med från början men alla ni ursprungliga är ju gravida nu och jag känner mig rätt ensam på nåt sätt. Glädjs så med er men det känns just nu lite jobbigt att hänga här med diverse graviduppdateringar.

Jag överväger även att avsluta bebisverkstan snart. Jag känner att jag börja nå botten av vad jag orkar med och eftersom sambon inte heller är den mest peppiga på barnfronten så är det ett tungt lass som jag mycket drar runt på själv i tystnad. Jag är rädd för att bli deprimerad. Detta tär något enormt på mig. Jag ska ge det några försök till men blir det inte plus innan årets slut så ser jag mig besegrad och får försöka hitta ro i att njuta av livet så som det är, med en fin man och en underbar dotter.

Ni som försöker få till era plus, lycka till!!

Saima: jag är så glad för att du har ditt frö i magen nu. Lycka till med allt!

Lycka till ni andra också, kram på er!

• Anonym (Syskon19)

Hej på er!

Idag är jag på BIM -3 & testade ned apoteket hjärtats egna test med kvällsurin alldeles nyss. Är det positivt tror ni? :) bilden är beskuren för att Jag har för mig att familjelivs kvalitet på uppladdningar inte är den bästa. :)

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-06-10 21:28:16 följande:

Hörrni. Jag har bestämt mig för att lämna denna tråden nu. Det har ju varit en liten resa för oss som hängt med från början men alla ni ursprungliga är ju gravida nu och jag känner mig rätt ensam på nåt sätt. Glädjs så med er men det känns just nu lite jobbigt att hänga här med diverse graviduppdateringar.

Jag överväger även att avsluta bebisverkstan snart. Jag känner att jag börja nå botten av vad jag orkar med och eftersom sambon inte heller är den mest peppiga på barnfronten så är det ett tungt lass som jag mycket drar runt på själv i tystnad. Jag är rädd för att bli deprimerad. Detta tär något enormt på mig. Jag ska ge det några försök till men blir det inte plus innan årets slut så ser jag mig besegrad och får försöka hitta ro i att njuta av livet så som det är, med en fin man och en underbar dotter.

*dessa gravid hormoner gör att ja sitter å lipar för fullt nu så kan va massa stavfel *

Åh va ja e ledsen för din skull men du måst helt klart göra d du mår bäst av!!

Ja har å tänkt lämna tråden men ha vela följa dej hur d går.. tack d värmer <3 kommer sakna dej å all din pepp. Ja ska hålla tummarna hårt här hemma i soffan för dj!! massa kramar å massa lycka till t dej <3
  • Anonym (M)
    Jagvetdåinte skrev 2018-06-07 22:35:39 följande:

Nej, det är ett svårt beslut verkligen. Har oxå så svårt att förstå det. Kanske att de inte är lika stressade. Eftersom de kan få barn när de är betydligt äldre än vi kan. För oss är det liksom nu som gäller. Å då vill man ju verkligen som du säger ge allt. Att när mensen kommer så har man iaf inte "slösat" den ägglossningen så att säga ;) hihi. . Jo jag kan tänka mig att ha barn själv om han inte vill testa allt så att säga.. tror jag skulle ångra mig sjukt mycket annars. Men vi får se vad som händer. Snart kanske det är vår tur ;)

Dock så undrar jag varför de inte tänker på fertiliteten hos oss?! Kan väll bara konstatera att vi kanske inte alltid har samma tankesätt eller medfödda syn.. Tyvärr. Det har blivit så stressigt för oss (honom) så vi lägger det på is, iaf de medvetna försöken :(

Att skaffa barn själv är jäkligt strongt :) Kanske en god ide att kolla upp din egna fertilitet så du vet att du faktiskt kan få barn på egen hand om du kommer dit nångång? :)
  • Anonym (M)
    Sommaren12 skrev 2018-06-10 21:28:16 följande:

Om du ser detta så ska du veta att det finns fler som läser alla andras lycka men som undrar om det inte vore psykiskt bättre att strunta i alla Bebis tankar, inget händer. Förstår dig helt.

Ibland kanske det vore bättre att vara lycklig över den vardagen man har nu än att hamna långt nere pga plusset som aldrig kommer.. Ibland undrar jag om jag behöver någon att prata med.. Hoppet är väll det sista som lämnar..
  • Plus
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-10 19:29:28 följande:
    Hej, nu är det ju mycket info jag inte har, typ, hur lång brukar din cykel vara, kom ägglossning som beräknat, vad brukar din medeltemperatur ligga på m.m. men det är fullt normalt att få mens tio dagar efter ägglossning även om det är lite kort lutealfas. Och minns jag fel när jag säger att ägget fäster ett par dagar(ca 4) efter ägglossning? I mina öron så låter det som att du har plus att vänta. Jag hejar på dig! :)

Min cykel är väldigt oregelbunden sen jag sluta med ppiller i november -17, så jag vet aldrig hur den är.. Men ca 32-34 dagar skulle jag tro. Min ägglossning kom inte när jag trodde starkt att den skulle komma, utan först några dagar senare. Min temp brukar ligga på 37 ca.. ibland under det!
    Igår tempa jag 37,5 och även idag var den 37,5 . Det var tidigt ägget kan fästa om det stämmer :D hehe.  Jag tog ett gravtest imorse bara för att, men jag såg inget iaf. Men jag får se om mensen dyker upp eller inte :D Jag har 3 appar i telefonen och dom säger olika när mensen ska komma, så det bästa är nog bara att vänta (vilket är skitjobbigt) :P haha . Men nu har jag inga fler test hemma och har inte råd att köpa fler just nu, så det är bara att vänta.

Tack för att du svara mig :D

• Anonym (Syskon19)

Är det vanligt att apoteket hjärtats egna gravtest ger skuggor eller spökstreck eller kan jag hoppas på att detta ger ett tydligare streck om ett par dagar? :D

• Sisterofthesun

Bara två dagar efter ägglossning idag och har haft molande värk vid livmodern, även ilningar och känslan av "drag". Känns precis som när jag va gravid med dottern men kan ju vara ägglossningen som varit senare också.

Längtar så tills bim, jobbigt med väntan.

Svar på tråden Följas åt till ett plus!