• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Sisterofthesun

Bara två dagar efter ägglossning idag och har haft molande värk vid livmodern, även ilningar och känslan av "drag". Känns precis som när jag va gravid med dottern men kan ju vara ägglossningen som varit senare också.

Längtar så tills bim, jobbigt med väntan.

• Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-06-09 23:28:40 följande:

Okej, låter logiskt! Är iallafall så glad för din skull.

Tack! Ja! Vi har ju redan varit på 5 ultraljud och vet som sagt var redan om att det är en pojke men är kul att se hur stor skillnad det är på bara några veckor. Nu är bebis redan 18cm. Helt galet! 

Okej ja men dåså! Dom brukar kunna mäta lättare vid RUL. Bara att vänta tills dess. Vilken vecka är du nu i och ska du göra KUB? 

Kram :) 

Jag är i vecka 9 nu. Ja, jag ska göra KUB, men vet inte när, det är inte inbokat ännu!

Har hört att de numera går efter KUB istället för RUL när de ska datera graviditeten. Men vet inte om det stämmer.

När jag kom till RUL när jag var gravid med min ettåring, hade de gått efter senaste mensen bara, och det visade sig då att jag var i slutet av vecka 21 redan, och inte vecka 20.

Lite i senaste laget för RUL :/
  • Esofe

Jag gjorde ett early test i fredags... Det såg ut såhär (okänd BIM)

Idag tog jag ett vanligt gravtest på sticka och ingenting syntes... Har early testet visat fel eller kan jag fortfarande ha en väldigt låg halt av Hcg hormonet?

Symtom för tillfället:
    Molvärk
    Ryggvärk
    Ömma bröstvårtor sedan 10 dagar tillbaka
    Vita tjocka flytningar sedan 7 dagar tillbaka
    Humörsvängningar som inte är att leka med

+ idag blev jag känslig av lukt. Lägenheten luktade avlopp pga översvämning i badrummet och jag blev illamående och spyfärdig (Har fobi för kräk så har inte kräkt på över 10år)

• Lillefiddelin
    Sommaren12 skrev 2018-06-10 21:28:16 följande:

Hörrni. Jag har bestämt mig för att lämna denna tråden nu. Det har ju varit en liten resa för oss som hängt med från början men alla ni ursprungliga är ju gravida nu och jag känner mig rätt ensam på nåt sätt. Glädjs så med er men det känns just nu lite jobbigt att hänga här med diverse graviduppdateringar.

Jag överväger även att avsluta bebisverkstan snart. Jag känner att jag börja nå botten av vad jag orkar med och eftersom sambon inte heller är den mest peppiga på barnfronten så är det ett tungt lass som jag mycket drar runt på själv i tystnad. Jag är rädd för att bli deprimerad. Detta tär något enormt på mig. Jag ska ge det några försök till men blir det inte plus innan årets slut så ser jag mig besegrad och får försöka hitta ro i att njuta av livet så som det är, med en fin man och en underbar dotter.

Ni som försöker få till era plus, lycka till!!

Saima: jag är så glad för att du har ditt frö i magen nu. Lycka till med allt!

Lycka till ni andra också, kram på er!

Känner med dig. Varit i denna tråd sedan förra sommaren/hösten nångång nu, utan nån framgång på våran front här hemma. Ännu ett negativt test denna månad, som så många månader innan. Funderar på en ny tråd eller liknade. Vet inte. Eller paus. Känns som att jag bara väntar på att hösten ska komma så vi sen kan börja söka hjälp.
  • Cg44

Hejhej!

Vad tror ni om detta test? Jag tycker att jag ser ett svagt streck men det är vanligt med clear blue test har jag hört?

• ankmamma
    Saima17 skrev 2018-06-08 20:50:38 följande:

ankmamma & sommaren12 vet ni va...

åh fick just världens bästa besked...jag har fått ordinarie tjänst!!!  nu har ja bara ett dilemma..när ska ja berätta? ja ha int jobba på det här stället tidigare.. ja kommer va i ca v15 när ja börjar..å prövotid på 4 måander..ja hinner just å just gå prövotiden ut när ja behöver gå på mammaledigt..nå d ska ordna sj..men så konstigt att allt löser sj på en gång..bebis och jobb.. :D ja e så lycklig!!

Wow!! va kul! :D stort grattis!! :D nån gång ska det vända, först plus och sen jobb, underbart!!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-06-11 20:57:48 följande:

Wow!! va kul! :D stort grattis!! :D nån gång ska det vända, först plus och sen jobb, underbart!!

Men eller hur tack!! känns ännu mer helt overkligt alltihopa!!

Ja tror ja ha fått min beskärda del av lyckan å därmed tänkt lämna familjeliv..
  • Cg44
    Cg44 skrev 2018-06-11 20:11:01 följande:

Hejhej!

Vad tror ni om detta test? Jag tycker att jag ser ett svagt streck men det är vanligt med clear blue test har jag hört?

Ingen som kan göra en tolkning? :)
  • Anonym (Anonym..)
    Cg44 skrev 2018-06-11 22:38:00 följande:

Ingen som kan göra en tolkning? :)

Sweet tyvärr inget på ditt test. När är Bim?
  • Esofe

Någon som varit med om att djur (specifikt katter) blir mer närgångna vd tidig graviditet? Jag är inte helt 100% på att jag är gravid än men katten har aldrig legat vid mig eller mellan mig och min sambo i sängen förut... Idag gjorde hon, jag fick till och med klappa henne och hon fokuserade väldigt mycket på mig...

Mitt early test såg ut såhär i fredags med okänt BIM:

Idag tog jag ett vanligt gravtest på sticka och ingenting syntes. Har early testet visat fel eller kan jag fortfarande ha en väldigt låg halt av Hcg hormonet?

Symtom för tillfället:

Molvärk

Ryggvärk

Ömma bröstvårtor sedan 10 dagar tillbaka

Vita tjocka flytningar sedan 7 dagar tillbaka

Humörsvängningar som inte är att leka med

Svar på tråden Följas åt till ett plus!