• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Sisterofthesun
    Onskanomfemman skrev 2018-06-13 21:05:47 följande:

Hej alla!

Hakar på här jag med.

Vi längtar efter barn nummer 5.

Och har nu försökt flera månader utan resultat.

Men denna månad tror jag/hoppas att allt gått.

Har så ont i ?livmodern? och det brukar jag aldrig ha så här pass långt före bim.

Imorse mådde jag även illa!

Brösten har börjat ömma.

Ja listan kan göras lång.

Har testat med Äl test så vi prickade in det.

Nu till saken!

Äl testen ger fortfarande utslag flera dagar efteråt!?

Tog ett grav test även om det är alldeles för tidigt!

Tycker mig se ett litet svagt streck eller så är det också önske seende. Bifogar bild.

Nu kör vi håller tummarna för er med. :)

Något är där ju. Hur många dagar sen ägglossning? :)
  • YaseminL
    Esofe skrev 2018-06-12 20:00:07 följande:
    Vet inte om du har ändrat ljuset vilket det ser ut som på bilden :/ Sen ser strecket grått ut vilket det inte ska göra men ser iallafall ett streck. Testa igen imorgon fast med veckoindikator. Rekommenderar aldrig dessa vanliga testen utan endast veckoindikator från cb där man kan testa upp till 5 dagar innan mens med urin som varit i blåsan i minst 4 timmar! Håller tummarna <3 Vilken dag är du på nu? När är din beräknade mens? Kram!
  • Onskanomfemman

Ska ta ett till test på morgonen men ändå för tidigt än men hålla händerna i styr när man har massa test hemma är allt annat än enkelt ;)

Har Bim nästa helg så det är egentligen tok tidigt. Men gud vilken värk i livmodern jag har jösses.:/

• Sisterofthesun
    Onskanomfemman skrev 2018-06-13 21:36:29 följande:

Endast 8 dagar sen därför jag undra vad som händer :)

Jag är bara på dag 4 efter äl och ändå känner jag dessa ilningar och småmolande då och då.
  • Sisterofthesun
    YaseminL skrev 2018-06-13 21:38:47 följande:

Vet inte om du har ändrat ljuset vilket det ser ut som på bilden :/ Sen ser strecket grått ut vilket det inte ska göra men ser iallafall ett streck. Testa igen imorgon fast med veckoindikator. Rekommenderar aldrig dessa vanliga testen utan endast veckoindikator från cb där man kan testa upp till 5 dagar innan mens med urin som varit i blåsan i minst 4 timmar! Håller tummarna <3 Vilken dag är du på nu? När är din beräknade mens? Kram!

Man borde egentligen bara använda testen med veckoindikator som du säger! Jag köpte på mig en massa billiga tester så jag får nöja mig med dessa ett tag, förhoppningsvis så behöver jag bara använda ett ;)
  • Onskanomfemman

Ja det är ju kul att testa så man köper på sig en massa billiga. ;)

Lär väl testa upp alla när man väl få plus ändå bara för att få se. Minns att jag köpte massa tester med 4e barnet bara för att få se om sträcken kom och tillslut för att se om dom blev starkare man blir nog lite tokig ändå haha.;)

• Sisterofthesun
    Onskanomfemman skrev 2018-06-13 23:30:10 följande:

Ja det är ju kul att testa så man köper på sig en massa billiga. ;)

Lär väl testa upp alla när man väl få plus ändå bara för att få se. Minns att jag köpte massa tester med 4e barnet bara för att få se om sträcken kom och tillslut för att se om dom blev starkare man blir nog lite tokig ändå haha.;)

Ja, innan så tyckte jag att det va lite löjligt när folk testade sig hela tiden och för tidigt osv. Nu är jag själv en testmissbrukare utan dess like, verkligen nere i träsket nu ;) en dag tog jag ett test fast att jag hade mens (har ju ändå läst om folk som varit gravida trots mens) haha!
  • JoWiAn
    Sisterofthesun skrev 2018-06-13 23:38:21 följande:

Ja, innan så tyckte jag att det va lite löjligt när folk testade sig hela tiden och för tidigt osv. Nu är jag själv en testmissbrukare utan dess like, verkligen nere i träsket nu ;) en dag tog jag ett test fast att jag hade mens (har ju ändå läst om folk som varit gravida trots mens) haha!

Haha! Känner igen det där
  • Onskanomfemman

Haha! Ja man blir lite knäpp. Tog ett test imorse men såg ingenting.:( ber att det är för att det är 9 dagar kvar till Bim. Vill inte ha pms en gång till fy vad tråkigt det här är! Inne på 8e månadens försök. Visserligen inte någon speciell lång tid men för oss är det det då dom andra 4 barnen lyckats inom 3 försök.. :/

Svar på tråden Följas åt till ett plus!