• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-06-08 21:28:22 följande:

Grattis! Va kul! :)

tack!! jaa ja vet.. fattar d int riktit än. men så härligt :)
  • Migas
    Saima17 skrev 2018-06-07 11:35:30 följande:
    d gick super!!! ja e så lycklig!! har lilla larven på bild nu på kylen.. åh ja längtar så nu tills sambon kommer hem.. Men e länge kvar t dess.. Men ja e absolut int ensam hemma mer
    Saima17 skrev 2018-06-07 11:36:43 följande:

kom just hem från vul. fick se ett starkt <3 picka!! 8.6mm stor liten filur som är i v6+6. fick äntligen primperan utskrivet mot illamåendet. hon skrev även påminnelse åt rdg att skriva remiss till special mödravården åt mj. hon e helt enkelt bäst min gynekolog!!! efter att ha träffat henne idag känner ja mj lugn. Ha redan tagi en primperan å känner inget av illamående.. herregud vilken lättnad. inskrivning nästa vecka.. jeei!!!!

Men vad härligt, vecka 8 redan alltså och härligt med en bild att kolla på Vad skönt att du fick tabletter utskrivet mot illamåendet som verkligen fungerar så du slipper gå och må dåligt hela dagarna istället för att kunna njuta av illamåendet.  

Förstår att du längtar till sambon kommer hem, han hinner inte hem till inskrivningen?
    Sommaren12 skrev 2018-06-07 13:08:26 följande:
    Hoppas med det. Ja, det är klart att det hade känts lite lättare om min sambo hade varit lika längtade, då hade vi kunnat bära det jobbiga tillsammans. Nu drar jag mig undan och blir ledsen i ensamhet. Vi kan prata om det, men jag känner inte att har så mycket att tillföra som får mig att må bättre på den punkten. Jag är tacksam att han har lagt en extra manke till denna omgång. Efter att ha jobbat en hel natt och inte sovit innan dess så skyndade han hem för att mysa med mig. Den nivån har det inte varit tidigare, utan mest "det får hända när det händer"
    Jo precis, det hade nog varit lättare mentalt om ni varit två engagerade i  hela denna "berg- och dalbane- resan", så att du hade sluppit känna dig så ensam i göra så det kan lyckas. Skönt dock att var lite mer engagerad denna gång, kanske ett tecken på att han har insett ännu mer vad det det betyder för dig och är beredd att kämpa mera. 

• Migas
    Saima17 skrev 2018-06-08 20:50:38 följande:

ankmamma & sommaren12 vet ni va...
    åh fick just världens bästa besked...jag har fått ordinarie tjänst!!! 
    nu har ja bara ett dilemma..när ska ja berätta? ja ha int jobba på det här stället tidigare.. ja kommer va i ca v15 när ja börjar..å prövotid på 4 måander..ja hinner just å just gå prövotiden ut när ja behöver gå på mammaledigt..nå d ska ordna sj..men så konstigt att allt löser sj på en gång..bebis och jobb.. :D ja e så lycklig!!

Grattis, vad härligt att du fick en fast tjänst så lägligt.  

Hur tänker du kring när du ska berätta? Jag tror att jag skulle berätta först efter RUL, om det är möjligt utan att det syns alltför mycket innan dess, för att man då vet mer om hur det är med barnet och arbetsgivaren har dessutom hunnit skaffa sig en bättre uppfattning om dig och hur du fungerar på tjänsten. 
  • Saima17
    Migas skrev 2018-06-09 05:28:23 följande:

Men vad härligt, vecka 8 redan alltså och härligt med en bild att kolla på Vad skönt att du fick tabletter utskrivet mot illamåendet som verkligen fungerar så du slipper gå och må dåligt hela dagarna istället för att kunna njuta av illamåendet.  

Förstår att du längtar till sambon kommer hem, han hinner inte hem till inskrivningen?Jo precis, det hade nog varit lättare mentalt om ni varit två engagerade i  hela denna "berg- och dalbane- resan", så att du hade sluppit känna dig så ensam i göra så det kan lyckas. Skönt dock att var lite mer engagerad denna gång, kanske ett tecken på att han har insett ännu mer vad det det betyder för dig och är beredd att kämpa mera. 

Ja verkligen.. Så skönt.

Nä han kommer hem dan före midsommar å vi har inskrivning nu på onsdag :/
  • Saima17
    Migas skrev 2018-06-09 05:35:49 följande:

Grattis, vad härligt att du fick en fast tjänst så lägligt.  

Hur tänker du kring när du ska berätta? Jag tror att jag skulle berätta först efter RUL, om det är möjligt utan att det syns alltför mycket innan dess, för att man då vet mer om hur det är med barnet och arbetsgivaren har dessutom hunnit skaffa sig en bättre uppfattning om dig och hur du fungerar på tjänsten. 

tack ja d kunna int ha kommit lögligare :)

Ja tror ja tänker vänta så länge d går.. Som tur e d på dagis så ja kan gå i mjukisbyxor å luv-tröja utan att d e misstänksamt ja vill no se att allt e okej först jo. Ja har ju 4 mån prövotid så drar ut på d så länge som möjligt.. dom får ju int sparka mj pga graviditet men ändå.. känns så osäkert.. får väl låsas att ja int ha veta att ja e gravid.. hehe
  • Sommaren12

Och där kom mensen. Är så jävla less på detta nu. Jag tror inte jag orkar mer faktiskt. :(

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-06-09 17:00:53 följande:

Och där kom mensen. Är så jävla less på detta nu. Jag tror inte jag orkar mer faktiskt. :(

Åh nej :( fan va jobbit :( massa kramar <3
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-06-07 14:14:16 följande:
    Kroppen får ta hand om det själv. Går ju inte att skrapas eller ta tabletter i detta läget, för då riskerar man det andra fostret.

Spännande med rul! Lycka till!

Jag tror att datumet blir någonstans mittemellan, för jag är rätt säker på att ägglossningen var senare än jag trodde.
    Okej, låter logiskt! Är iallafall så glad för din skull.

Tack! Ja! Vi har ju redan varit på 5 ultraljud och vet som sagt var redan om att det är en pojke men är kul att se hur stor skillnad det är på bara några veckor. Nu är bebis redan 18cm. Helt galet! 

Okej ja men dåså! Dom brukar kunna mäta lättare vid RUL. Bara att vänta tills dess. Vilken vecka är du nu i och ska du göra KUB? 
    Kram :) 
  • Felicia1022

Någon som ser ett streck här?

I verkligheten ser jag men tycker strecket sitter på fel ställe? Eller har jag fel? BIM -3

• Fröken Rabarber
    Sommaren12 skrev 2018-06-09 17:00:53 följande:

Beklagar att det inte tog sig denna gång heller. :( hoppas det tar sig snart, men förstår din frustration.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!