• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Sisterofthesun
    nist skrev 2018-06-15 16:48:02 följande:

Tack för peppen hoppas på de bästa, BIM antingen imorgon eller söndag så kommer inte mensen så testar jag nog på måndag. Kram :)

Spännande! Håller självklart tummarna för ditt plus. Vet inte om du redan har skrivit det men frågar ändå. Har du några symptom?

Jag har som jag skrev haft stick i livmodern som nu är borta. Ovanligt mycket vita flytningar och nu precis för en liten stund sen så fick jag som mensvärk vid livmodern :) kram!
  • Sisterofthesun
    JoWiAn skrev 2018-06-15 17:01:34 följande:

Dagens.. bim-3. Megasvagt. Behöver starkare för att ropa hej

Svaaaagt men något är där nog allt :)
  • JoWiAn
    Sisterofthesun skrev 2018-06-15 17:19:13 följande:

Spännande! Håller självklart tummarna för ditt plus. Vet inte om du redan har skrivit det men frågar ändå. Har du några symptom?

Jag har som jag skrev haft stick i livmodern som nu är borta. Ovanligt mycket vita flytningar och nu precis för en liten stund sen så fick jag som mensvärk vid livmodern :) kram!

Mensvärk och är trött hela tiden. Annars känner jag mig som vanligt.
  • Plus

Är det vanligt med mensvärk även om man plussat?? Jag har värk och uppblåst mage samt jättemkt flytningar just nu. Är extremt nojjig att det kan bli missfall eller att jag bara inbillar mig att det är ett plus på stickan.

• JoWiAn
    Plus skrev 2018-06-15 17:42:15 följande:

Är det vanligt med mensvärk även om man plussat?? Jag har värk och uppblåst mage samt jättemkt flytningar just nu. Är extremt nojjig att det kan bli missfall eller att jag bara inbillar mig att det är ett plus på stickan.

Ja det är jättevanligt tydligen. Jag har också

Mensvärk till o från. Haft 3 MF innan utan att ha mensvärk.

Annorlunda nu är att jag har mer som det drAr och ont på olika ställe. Som en klump i svanken för att se. Ha drag i ena äggstocken typ.
  • nist
    Sisterofthesun skrev 2018-06-15 17:19:13 följande:

Håller tummarna för dig med, när har du BIM?

Jag har molvärk till o från, halsbränna, trött hela tiden och som du massa vita flytningar. Brukar alltid få ömma bröst innan mens men inte nu. Hoppas hoppas :D
  • Sisterofthesun
    nist skrev 2018-06-15 18:16:27 följande:

Håller tummarna för dig med, när har du BIM?

Jag har molvärk till o från, halsbränna, trött hela tiden och som du massa vita flytningar. Brukar alltid få ömma bröst innan mens men inte nu. Hoppas hoppas :D

9 långa dagar kvar till bim.. :/

Men dessa vita flytningar står det ju att man normalt brukar ha mellan äl och mens. Brukar inte ha såhär mycket i alla fall. Mina trosor känns blöta hela tiden (ursäkta) idag.

Är det ditt första barn?

Jag har en dotter som precis blivit 5 månader :D
  • nist
    Sisterofthesun skrev 2018-06-15 19:25:28 följande:

9 långa dagar kvar till bim.. :/

Men dessa vita flytningar står det ju att man normalt brukar ha mellan äl och mens. Brukar inte ha såhär mycket i alla fall. Mina trosor känns blöta hela tiden (ursäkta) idag.

Är det ditt första barn?

Jag har en dotter som precis blivit 5 månader :D

Ja mina började med däromkring och har inte slutat, så förstår precis vad du menar.

Ja de är första barnet så längtan och oron är stor både hos mig o sambon, haha.

Mysigt med en 5månaders :D hade du samma symtom när du väntade henne?
  • Plus
    JoWiAn skrev 2018-06-15 17:55:53 följande:

Ja det är jättevanligt tydligen. Jag har också

Mensvärk till o från. Haft 3 MF innan utan att ha mensvärk.

Annorlunda nu är att jag har mer som det drAr och ont på olika ställe. Som en klump i svanken för att se. Ha drag i ena äggstocken typ.

Aha okej, då behöver man kanske inte oroa sig så jätte mkt. Även om man ändå är rädd för mf :/ . Hunden är även efter mig vart jag än går. Så va han för två cykler sen också, han skulle ha huvudet på min mage när jag skulle sova. Men det blev antingen mf eller bara mens, men de andra cyklerna så har han inte reagerat alls. Men nu är han vid mig hela tiden :D
  • Jagheteralma

Plussade imorse!!!! Fattar ingenting, va så säker på att mensen var på g, men icke!

Dock undrar jag om någon här har erfarenhet av cb med veckoindikator?

Jag tog ett sånt imorse med morgonurin och det visade 2-3 v. Jag och min kille köpte ett till för att försäkra oss och tog det några timmar efter, men då visade den 1-2 v?!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!