• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Milian03
    Saima17 skrev 2018-06-07 11:36:43 följande:

kom just hem från vul. fick se ett starkt <3 picka!! 8.6mm stor liten filur som är i v6+6. fick äntligen primperan utskrivet mot illamåendet. hon skrev även påminnelse åt rdg att skriva remiss till special mödravården åt mj. hon e helt enkelt bäst min gynekolog!!! efter att ha träffat henne idag känner ja mj lugn. Ha redan tagi en primperan å känner inget av illamående.. herregud vilken lättnad. inskrivning nästa vecka.. jeei!!!!

Vad härligt! :)
    BF 190209
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-06-05 22:52:18 följande:

Två bebisar? Wow! Tråkigt att bara ena hade hjärtaktivitet dock. Kan vara svårt att mäta dom så tidigt då dom bara är någon millimeter så håll fast vid det datumet du själv tror för många blir bakflyttaze inräkna och sen tillbakaflyttade på kub

Jag är i v17 nu! Tiden går så fort. Var på kk idag för fått lite smärtor. Visade sig vara foglossning och ligamenten så får ta det lugnt hädanefter. Fick även se honom idag igen!! Och Kände hans första spark igår <3 har moderkakan i bakvägg och sist jag var hos bm sa hon att det kunde hända när som helst och så rätt hon hade! Nu vill man bara ha mer och kraftigare sparkar haha! Hur gör man när ena bebisen dött i magen? Låter man det komma ut själv eller hur gör man? Förlåt för kanske alldeles för privata frågor.

Lycka till den 27! Den 26 ska jag på rul!

Kroppen får ta hand om det själv. Går ju inte att skrapas eller ta tabletter i detta läget, för då riskerar man det andra fostret.

Spännande med rul! Lycka till!

Jag tror att datumet blir någonstans mittemellan, för jag är rätt säker på att ägglossningen var senare än jag trodde.
  • sanfo1

Hej!

Jag måste bara få höra era tankar och om ni har vart med om samma.

Jag slutade med Cerazette för ungefär 2 månader sen för vi bestämde oss för att öppna bebisfabriken.

Har inte haft någon mens men anar att jag har haft ägglossning (med tanke på flytningar osv)

Har haft ont i ryggen och det moler i magen.. Idag fick jag en helt brun flytning och undrar vad detta ska betyda? Haha.

Kan även tillägga att jag tog ett grav test som visa negativt idag innan den bruna flytningen.

Är det någon som har haft likande i tidig graviditet innan nu plussa?

Tacksam för svar!

Kram

• Saima17
    Milian03 skrev 2018-06-07 13:52:30 följande:

Åh jag kommer nog vara i v 4+5 eller 4+6. Får se imorgon. Så himla spännande :D

va kul. lycka till :)
  • Saima17
    Milian03 skrev 2018-06-07 13:54:07 följande:

Vad härligt! :)

Ja d e helt underbart!! nu sku ja bara villa se h*n varje dag.. haha.. Men då d e inge kul sen.. nå v8 imorron så e int länge t v12 ultra.. jippie!!
  • Jagvetdåinte
    Anonym (M) skrev 2018-06-03 14:51:47 följande:

Hade jag varit några år yngre hade jag tagit det lugnt men är 30+ så jag är mest stressad av det syftet men det här med att fertilitet kan sjunka verkar inte bekymra min man. Visst ger vi det försök var månad men jag kan inte säga när mensen kommer att vi iaf gav allt vi kunde..

Men får liksom inte "prata bebisverkstad"

Jag har oxå funderat på Danmark och är du berädd att ha hand om ditt barn själv så varför inte? För min del har jag tänkt i dem banorna men jag vill nog ha hela paketet liksom. Men kanske som sista utväg

Alla har vi olika utgångsläge i förhållandet men något år till. Att inte ge allt för ens familjs skull har jag svårt att förstå. Han vill ha barn men kan inte ge hän..

Nej, det är ett svårt beslut verkligen. Har oxå så svårt att förstå det. Kanske att de inte är lika stressade. Eftersom de kan få barn när de är betydligt äldre än vi kan. För oss är det liksom nu som gäller. Å då vill man ju verkligen som du säger ge allt. Att när mensen kommer så har man iaf inte "slösat" den ägglossningen så att säga ;) hihi. . Jo jag kan tänka mig att ha barn själv om han inte vill testa allt så att säga.. tror jag skulle ångra mig sjukt mycket annars. Men vi får se vad som händer. Snart kanske det är vår tur ;)
  • Saima17

ankmamma & sommaren12 vet ni va...
    åh fick just världens bästa besked...jag har fått ordinarie tjänst!!! 
    nu har ja bara ett dilemma..när ska ja berätta? ja ha int jobba på det här stället tidigare.. ja kommer va i ca v15 när ja börjar..å prövotid på 4 måander..ja hinner just å just gå prövotiden ut när ja behöver gå på mammaledigt..nå d ska ordna sj..men så konstigt att allt löser sj på en gång..bebis och jobb.. :D ja e så lycklig!!

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-06-08 20:50:38 följande:

ankmamma & sommaren12 vet ni va...

åh fick just världens bästa besked...jag har fått ordinarie tjänst!!!  nu har ja bara ett dilemma..när ska ja berätta? ja ha int jobba på det här stället tidigare.. ja kommer va i ca v15 när ja börjar..å prövotid på 4 måander..ja hinner just å just gå prövotiden ut när ja behöver gå på mammaledigt..nå d ska ordna sj..men så konstigt att allt löser sj på en gång..bebis och jobb.. :D ja e så lycklig!!

Grattis! Va kul! :)
  • Sisterofthesun

Misstänkt ägglossning nu, haft sex varannan dag i fyra dagar nu. Sjukt spänd och jobbig väntan inför Bim nu. Hoppas så att det tar sig!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!