Följas åt till ett plus!
Då var det ägglossning på gång :)
Det som är tydligast är idag och de andra testen är 3 dagar innan.
Hoppas att det blir ett frö denna gång :D
Då var det ägglossning på gång :)
Det som är tydligast är idag och de andra testen är 3 dagar innan.
Hoppas att det blir ett frö denna gång :D
Spännande och hoppas på ett pluss för er :D vilka ÄL tester använder du? Har tänkt använda det nu vid ÄL som kommer. Cykeln har kanske äntligen gått tillbaka efter missfallet :0
Det känns som att det inte har blivit något denna gång heller :/ blir så deppig, det enda jag känner är lite ont mellan brösten, lite molvärk i magen, men det har jag ganska ofta ändå.. ska ha mens nästa vecka, 15e eller 16e maj, tog ett test i tisdags, men vet att det är alldeles för tidigt. Men jag undrar om man kan ta ett cb early test imorgon eller lördag ? Vad tror ni? Eller ska man bara stå ut med att vänta om mensen kommer.. så som jag känner nu så tror jag inte det har blivit något :(
Jag skulle verkligen råda dig att försöka vänta in bim. Även om man enl tillverkaren kan ta test tidigt så är det långt ifrån alla som det är rättvisande för och tvetydiga svar skapar bara frustration. Vid min förra graviditet tog jag ett earlytest bim-2 som var tvärblankt. På bim kom lite blod och jag antog att det var helt kört, började sikta in mig på nästa omgång, men så kom det inte mer och antingen var det senare på bim eller bim+1 som jag fick mitt plus. Fäster ditt ägg sent så är det lite tidigt att testa redan i helgen. Jag hade försökt stå ut åtminstone till nästa vecka. Vi har förresten bim samtidigt. :) Fast för egen del missade vi nog äl denna månad så här blir det inget denna gång.
Nu blir jag lite osäker (igen). Igår på dagen så kom det lite rosa på pappret och sen på kvällen/natten kom det en blödning men sen kom det inget mer på hela natten, men nu när jag va på toa när jag torka så kom det lite rosa/rött på pappret igen.. jag ska inte ha mens förren på tisdag eller onsdag. Kan detta va en sån nidblödning som man läser om? Eller är cykeln bara konstig.. ja många funderingar. Jag tog ett gravtest men det va negativt :/
Mensen kom inatt :( ca 1 el 2 dagar för tidigt :( Jag blir sååååå ledsen!! Visst, jag hade lite på känn att det inte blivit något, men man hoppas ju ändå! Jag förstår inte varför det inte blir något. Jag börjar undra om det är något som inte står rätt till.. Jag har misstänkt endometrios i några år nu men läkarna bara viftar bort mig och bryr sig inte, jag är skiträdd att jag inte kan få barn :( Mendans min syster som är 2 år äldre än mig har fått 4 barn och hon blir gravid bara av att dom glor på varandra :( orättvist!!! Jag kanske ska ringa gyn o rådfråga :/
sorry för ett tråkinlägg, men jag är så deppig nu :(
Grattis till er som har fått ett plus!
Natten mellan lördag och söndag så fick jag en liten blödning men sen var det inget mer, och sen i måndags den 14e fick jag mens.. Än idag så kommer det blödning, inte så pass mkt att jag behöver binda/tampong, men iaf trosskydd.. Någon som har haft det såhär?? Kan det ha varit ett missfall?? Jag blödde ganska så mkt måndag, tisdag och onsdag, sen har det minskat men kommer ändå en del på papper när jag torkar. Har fortfarande molande mensvärk och svullen om magen.. Jag tänkte att man kanske skulle ta ett gravtest bara för att, men sen känns det onödigt då jag har blött en hel del de andra dagarna så jag tror inte det är något. Men jag bara känner att jag måste skriva av mig och höra med er här inne som kanske vet något.
Min mens är väldigt oregelbunden, enligt appar och egen uträkning så skulle min mens komma först den 15e el 16e Maj, men det kom tidigare. Tog ägglossningstester och vi mös nån dag innan det visa starkt streck och även efter. Men sen vet jag inte hur pass mkt man kan lita på ägglossningsstickor.
Brukar ha mensvärk ganska länge och även den molande känslan, dock så är det kanske några dagar i månaden som jag inte känner något.. Men jag ska nog ta och ringa VC på måndag om jag blöder fortfarande. Just nu känns det som att mensen ska komma igång igen! iomed svullna magen och värken.
Tack för tipsen! Jag väntar ut blödningen och kollar sen med ett test. :)
Nu är nog ägglossning över, och vi har gjort så gott vi har kunnat.. Så jag hoppas verkligen det blir något denna gång :)
Någon som vet om mensen flyttas fram då ägglossning var senare än jag trodde och vad appen sa. Är mitt bim datum 14 dagar fram från idag?? Eller hur räknar man egentligen. eller räknar man från förra mensens första dag? En hel vetenskap detta. :D
Jag är lite smått förvirrad, kanske någon kan hjälpa mig?
Jag fick glad gubbe på CB test den 6 juni (vi har myst såklart) ;) Dagen efter var tempen 37.5, sen sjönk den till 37.3 i fredags, igår var den 37,7 och imorse var den 37.9 . Är detta normalt när man tempar?? Jag känner mig inte febrig, sovit de timmar jag behöver.. Dock så är jag sjukt trött ändå och har sovit längre än vad jag brukar.. Enligt app så ska jag ha mens om 6 dagar :S Vilket inte kan stämma tycker jag eftersom min ägglossning var för 4 dagar sen.. Jag vill bara hoppas att det har gått vägen denna gång. Har varit aktiv i 6 månader nu.
Det är ju för tidigt att känna symptom nu med, ägget kan inte ens ha fäst sig. Men molvärk finns och ont i svanken, dock kan det va pga annat. Denna eviga väntan!!
Min cykel är väldigt oregelbunden sen jag sluta med ppiller i november -17, så jag vet aldrig hur den är.. Men ca 32-34 dagar skulle jag tro. Min ägglossning kom inte när jag trodde starkt att den skulle komma, utan först några dagar senare. Min temp brukar ligga på 37 ca.. ibland under det!
Igår tempa jag 37,5 och även idag var den 37,5 . Det var tidigt ägget kan fästa om det stämmer :D hehe. Jag tog ett gravtest imorse bara för att, men jag såg inget iaf. Men jag får se om mensen dyker upp eller inte :D Jag har 3 appar i telefonen och dom säger olika när mensen ska komma, så det bästa är nog bara att vänta (vilket är skitjobbigt) :P haha . Men nu har jag inga fler test hemma och har inte råd att köpa fler just nu, så det är bara att vänta.
Tack för att du svara mig :D
Är det vanligt med mensvärk även om man plussat?? Jag har värk och uppblåst mage samt jättemkt flytningar just nu. Är extremt nojjig att det kan bli missfall eller att jag bara inbillar mig att det är ett plus på stickan.
Ja det är jättevanligt tydligen. Jag har också
Mensvärk till o från. Haft 3 MF innan utan att ha mensvärk.
Annorlunda nu är att jag har mer som det drAr och ont på olika ställe. Som en klump i svanken för att se. Ha drag i ena äggstocken typ.