• nist

Följas åt till ett plus!

Hej alla :)

Så roligt att följa era resor, själv så började vi bebisverkstaden förra veckan.

Jag är 28 och sambon 29 de här är vårat första barn.

Lääängtar så har ägglossning nästa vecka och kan inte sluta kolla på kalendern...man blir ju lite småknäpp när man vill något så mycket.

Slutade äta ppiller i januari för att få igång mensen innan vi började.

Hoppas så på plus snart!

BIM 17/6

Kram på er

• nist

Äntligen stegring på äl stickorna, planerad ägglossning på lördag eller söndag :D

Hoppas hoppas hoppas.

• nist
    nist skrev 2018-06-01 08:58:20 följande:

Äntligen stegring på äl stickorna, planerad ägglossning på lördag eller söndag :D

Hoppas hoppas hoppas.

Ops råkade bifoga gårdagens resultat. Idag såg de ut så här.

• nist

Alltsååååååå blir tokig på mig själv, denna längtan och väntan.. 16 juni känns som en evighet bort. Försöker inbilla mig att "du kan aldrig bli gravid på första försöket" men hjärnan är kaos.

Varför blir man så här knäpp? :'D

• nist
    Sommaren12 skrev 2018-06-05 14:44:18 följande:

Nu vill jag veta hur ni mådde mellan äl och bim?!

Jag har inte känt någonting förrän start igår som var ÄL+6. Jag har en skum känsla i magen liksom, känns som väldigt dov mensvärk, typ spänner lite där nere och så mår jag lite lätt illa när jag har ätit. Inte alls så jag tror jag ska spy men känner mig liksom skvalpig i magen typ. Man vågar ju knappt skriva detta för då jinxar man väl men känner inte igen den här känslan från tidigare cykler. Dock fortfarande inställd på att mensen kommer på söndag, jag vågar ju inte tro annat. SÅ rädd för att bli besviken pga mina dumma förhoppningar.

Jag är ÄL +5 och känner svag mensvärk,uppblåst och mycket vitaktiga flytningar .

Men tror de mest sitter i huvudet. Vi sitter nog i samma båt. Man vill sååää gärna. Hoppas de är våran tur nu och att de vi känner är något :). Kram!
  • nist
    JoWiAn skrev 2018-06-06 06:57:45 följande:

Detta kunde varit jag som skrivit detta! ???? Bim 2 dagar efter dig! ????????

Är det också ert första försök?

Åh va kul :D

Ja de är första försöket sååå nervös. Är de erat första med?
  • nist

Okej äl+ 7 , hugg som fan i tjejmagen på tsdagskvällen och haft vita flytningar och småkramper i magen, idag har flytningarna ökat o blivit vita mer slemmiga, aldrig haft så. (Förlåt för detaljer)

Blir spännande de här. Långt till bim ju.

16/6

• nist
    Sisterofthesun skrev 2018-06-13 20:30:09 följande:

Har tydliga ilningar i livmodern som kommer och går. Någon som känner igen det?

Jag har känt så sen 3 dagar efter ÄL , har typ mensvärk liknande smärtor nu o vita flytningar. BIM på lördag. Vill bara att helgen ska komma så man vet. När har du BIM?
  • nist

Bim -3 och tog ett test, negativt.

Blir så depp. Haft molvärk sen ägglossning typ.

Bara o vänta o se I guess...

• nist
    Sisterofthesun skrev 2018-06-14 17:58:32 följande:

Ge inte upp hoppet, kan ju vara för tidigt :)

Tack för peppen hoppas på de bästa, BIM antingen imorgon eller söndag så kommer inte mensen så testar jag nog på måndag. Kram :)
  • nist
    Sisterofthesun skrev 2018-06-15 17:19:13 följande:

Spännande! Håller självklart tummarna för ditt plus. Vet inte om du redan har skrivit det men frågar ändå. Har du några symptom?

Jag har som jag skrev haft stick i livmodern som nu är borta. Ovanligt mycket vita flytningar och nu precis för en liten stund sen så fick jag som mensvärk vid livmodern :) kram!

Håller tummarna för dig med, när har du BIM?

Jag har molvärk till o från, halsbränna, trött hela tiden och som du massa vita flytningar. Brukar alltid få ömma bröst innan mens men inte nu. Hoppas hoppas :D
  • nist
    Sisterofthesun skrev 2018-06-15 19:25:28 följande:

9 långa dagar kvar till bim.. :/

Men dessa vita flytningar står det ju att man normalt brukar ha mellan äl och mens. Brukar inte ha såhär mycket i alla fall. Mina trosor känns blöta hela tiden (ursäkta) idag.

Är det ditt första barn?

Jag har en dotter som precis blivit 5 månader :D

Ja mina började med däromkring och har inte slutat, så förstår precis vad du menar.

Ja de är första barnet så längtan och oron är stor både hos mig o sambon, haha.

Mysigt med en 5månaders :D hade du samma symtom när du väntade henne?
  • nist
    Jagheteralma skrev 2018-06-15 20:47:39 följande:

Plussade imorse!!!! Fattar ingenting, va så säker på att mensen var på g, men icke!

Dock undrar jag om någon här har erfarenhet av cb med veckoindikator?

Jag tog ett sånt imorse med morgonurin och det visade 2-3 v. Jag och min kille köpte ett till för att försäkra oss och tog det några timmar efter, men då visade den 1-2 v?!

Åh va kul, grattis :D
  • nist

Haha jahapp, igår kom mensen på BIM dagen. 
    Så nu vet man hur de känns att vara skengravid. 
    Så många konstiga symtom men vi lyckades inte på första försöket. 
    Nästa BIM är 15 Juli. Funderar på att köpa teststickor för att kolla när ägglossningen är, förra månaden gick vi endast på var flo appen sa. 
    Funderar på om de är mer värt att köpa CB fertilitetsmonitor eller bara stickor varje månad?  (ja nu känns de som om de kommer ta flera år innan plusset kommer, kanske lika bra att vara inställd på det) 

Vill så gäääääärna ha ett plus nu när vi äntligen känner oss redo för att bilda familj. 

• nist
    Trullis82 skrev 2018-07-06 12:11:29 följande:

Idag kom tant röd

Så nu för det bli nya tag i augusti. Behöver den där hjälpen vilket jag anade

Skickar en kram !!!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!