• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2018-09-24 17:59:57 följande:

I fredags på BF+2 kom en liten flicka till oss :D 4235gram och 52cm lång! Värkarna drog igång redan natten mellan mån/tis så efter flera dygn med knappt någon sömn tog de hål på mitt vatten för att hjälpa till på traven och då drog allt igång och 12 timmar senare var hon ute :) Helt sjukt vilken kärlek det är! Hon är helt underbar <3 :D Nu ska vi mysa på i vår lilla bebisbubbla ett tag ;)

Stort grattis ???? så mysigt!! Längtar så efter vår lille pojke nu. 55 dagar kvar / v33 nu. Känns så långt bort! Njut! Kram
  • Saima17
    ankmamma skrev 2018-09-24 17:59:57 följande:

I fredags på BF+2 kom en liten flicka till oss :D 4235gram och 52cm lång! Värkarna drog igång redan natten mellan mån/tis så efter flera dygn med knappt någon sömn tog de hål på mitt vatten för att hjälpa till på traven och då drog allt igång och 12 timmar senare var hon ute :) Helt sjukt vilken kärlek det är! Hon är helt underbar <3 :D Nu ska vi mysa på i vår lilla bebisbubbla ett tag ;)

Åh grattis gu va kul! ja längtar så efter vårt lilla busfrö så d gör ont.. imorron e d dags för rådgivnings besök igen.
  • ankmamma
    YaseminL skrev 2018-09-24 22:28:37 följande:

Stort grattis ???? så mysigt!! Längtar så efter vår lille pojke nu. 55 dagar kvar / v33 nu. Känns så långt bort! Njut! Kram

Va spännande :D tiden kommer att gå så fort!! det står inte på förrän han är hos er :D <3
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2018-09-25 13:50:28 följande:

Åh grattis gu va kul! ja längtar så efter vårt lilla busfrö så d gör ont.. imorron e d dags för rådgivnings besök igen.

Tack! :D vi är så lyckliga och hon är så fin! dör av oro för att vi inte ska räcka till, du kommer förstå känslan när han är ute ;) det står inte på förrän han är hos er :D <3
  • Saima17

aaah hjälp!! tiden går så fort!! om 11 dagar e vi nere på 2 siffrigt innan vi har bf för vårt underbara bushjärta. 10,5 vecka kvar för mj att jobba. börjar få panik över vad som behövs hem.. har ni nånting som är ett nog no no som man int får glömma. Alltså nåt man int tänker på men behöver.. har koll på snorsug å febertermometer å bebis olja å zinksalva å sånt d vanligaste. (Ha dock köpt en digital som mäter pannan att man int behöver väcka bebis, blev rekomenderad på apoteket att den va bäst.) måst ja ha en t rumpan å? vilket märke av blöjor gillar ni å varför gillar ni d? mkt frågor nu men känns som ja har världens black out nu när d börjar närma sj mot va ja hadd koll på i början.. allt känns så spännande verkligt plötsligt

• Ek90
    Saima17 skrev 2018-09-30 09:51:12 följande:

aaah hjälp!! tiden går så fort!! om 11 dagar e vi nere på 2 siffrigt innan vi har bf för vårt underbara bushjärta. 10,5 vecka kvar för mj att jobba. börjar få panik över vad som behövs hem.. har ni nånting som är ett nog no no som man int får glömma. Alltså nåt man int tänker på men behöver.. har koll på snorsug å febertermometer å bebis olja å zinksalva å sånt d vanligaste. (Ha dock köpt en digital som mäter pannan att man int behöver väcka bebis, blev rekomenderad på apoteket att den va bäst.) måst ja ha en t rumpan å? vilket märke av blöjor gillar ni å varför gillar ni d? mkt frågor nu men känns som ja har världens black out nu när d börjar närma sj mot va ja hadd koll på i början.. allt känns så spännande verkligt plötsligt

Tiden går så fort och samtidigt så sakta! Jag är i v 33 imorgon och denna tiden som är kvar känns som den kommer va drygare än hela graviditeten hittills, haha.

Jag har inga barn sen tidigare men angående termometern skulle jag rekommendera att ha en till rumpan också. Jobbar inom sjukvården och det är den garanterat säkraste metoden :) jag var med i början men blev gravid på försök nr 5, så var längesen jag var aktiv men har ändå följt tråden.

Visst bodde du i Norge? I Sverige kan man ju få ut gratis babyboxar med lite olika produkter i, flaskor och nappar, små blöjpaket och så.. har ni något sånt hos er? :)
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-09-30 09:51:12 följande:

Vi använder pampers och libero, tycker de är bäst.

De är lite dyrare, men man får rabattkuponger och då kostar de inte mer än andra billigare märken.

Man får anmäla sig bara.

Antar att liberoklubben finns även i Finland?
  • Ek90
    Ek90 skrev 2018-09-30 13:00:33 följande:

Tiden går så fort och samtidigt så sakta! Jag är i v 33 imorgon och denna tiden som är kvar känns som den kommer va drygare än hela graviditeten hittills, haha.

Jag har inga barn sen tidigare men angående termometern skulle jag rekommendera att ha en till rumpan också. Jobbar inom sjukvården och det är den garanterat säkraste metoden :) jag var med i början men blev gravid på försök nr 5, så var längesen jag var aktiv men har ändå följt tråden.

Visst bodde du i Norge? I Sverige kan man ju få ut gratis babyboxar med lite olika produkter i, flaskor och nappar, små blöjpaket och så.. har ni något sånt hos er? :)

Ops var kanske Finland du bodde i, inte Norge. Haha :)
  • Saima17
    Ek90 skrev 2018-09-30 13:00:33 följande:

Ja tycker tiden bara rusar iväg. speciellt eftersom sambon e borta 2 veckor per mån å d händer så mkt å sen för att blev flyttade t ett tidigare bf. är i v25 nu.

jo ja jobbar å inom vården men tänkt att dom på apoteket så borde ju ändå åxå ha rätt bra koll.. Men ska no köp en å test tempa så man ser om dom alls e lika för den t pannan e ju smidig.

Ja ha int heller följt så slaviskt längre.. tycker tråden kanske lite ha svalnat..

ne ja bor i finland. så här finns d int nå sånt.. vi får ist en mammalåda med massa kläder å hygien artiklar å smakisnappar å kondomer m. m. allt där i e säkert värt mellan 300-500 euro.
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-09-30 13:17:35 följande:

Vi använder pampers och libero, tycker de är bäst.

De är lite dyrare, men man får rabattkuponger och då kostar de inte mer än andra billigare märken.

Man får anmäla sig bara.

Antar att liberoklubben finns även i Finland?

Okej, jo både libero å pampers klubben finns no här å :) fick ett paket gratis av en här i byn som va dom minsta libero, alltså från 2,5 å uppåt. så får man testa
Svar på tråden Följas åt till ett plus!