Anonym (Sassa) skrev 2018-12-04 09:23:24 följande:
Hoppas att någon här kanske har något bra svar.
Jag slutade med mina p-piller februari, fick igång mensen och kände av mina ägglossningar. Fick ägglossningen bekräftad med test flera gånger också.
Men så i juli slutade mensen komma. Kände av ägglossning och tänkte att det bara var tillfälligt. Mensen har fortfarande inte kommit tillbaka, alltså snart 6 månader sen den slutade komma.
Gjort massor av graviditetstest men fått neg. ändå fortsatt ha ägglossning. Så för 1,5 månad sen fick jag svagt plus men som visade sig vara spökstreck.
Efter det har jag känt av ägglossningen men inte testat så inte helt 100 på när jag haft den exakt. Och jag vet ju inte alls när jag förväntas ha min mens.
Senaste fyra dagarna har jag känt mig febrig på kvällen, öm i nedre delen av magen, illamående, svårt att sova och senaste två dagarna ökade flytningar.
Det känns som jag ska kissa på mig eller mensen ska komma men när jag går på toaletten är det en lotion liknande flytning. Aldrig haft sånna mängder innan.
Googlat sönder min hjärna men kan detta vara ett graviditets symtom? Någon mer som haft såna flytningar? Var det graviditet eller inte i såfall?
Sorry för långt inlägg !
Ägglossningstest bekräftar tyvärr inte ägglossning. Du kan få positivt test men ändå inte släppa ett ägg. Det är inte möjligt att ha ägglossning utan att en mens kommer inom ca 16 dagar efter (om man inte är gravid). Om mensen är borta några månader har du inte heller haft ägglossning då.
Symtomen du beskriver låter som att du nyligen har haft ägglossning. Avvakta två veckor eller så och ta ett test om mensen inte kommit då. Ökade flytningar kan vara ett gravidsymtom men måste inte vara.