• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • EmmasaraL

Har läst tråden från början till slut, vilken resa alla av er har gjort!

Sommaren12, hur har det gått för dig?
    Vilka fler försöker plussa?

Tvingas avbryta min graviditet imorgon (17+0) pga allvarliga hjärtfel hos liten. Funderar på att försöka igen så snart första mensen är över. Ni verkar vara ett härligt och stöttande gäng här inne!

• cococatchu
    EmmasaraL skrev 2018-12-12 12:23:47 följande:

Tvingas avbryta min graviditet imorgon (17+0) pga allvarliga hjärtfel hos liten. Funderar på att försöka igen så snart första mensen är över. Ni verkar vara ett härligt och stöttande gäng här inne!

Mitt första inlägg i denna gruppen. Vi hoppas också på att plussa här hemma inom kort. Blev i november överraskade med ett MA när vi var inne och skulle göra KUB testet...

Styrkekram till dig inför det du ska gå igenom!
  • Let it Rain

Herregud! Alla styrkekramar jag kan uppbåda till dig! <3
  • Mickis1984

Men hjälp så hemskt beklagar verkligen ???????? hoppas ni får ett plus igen och att allt är bra nästa gång ??
  • LJosefine

Hej!

I september detta året slutade jag med p-piller. Gått på dom i 10år och nu känner jag att det är dags att bli mamma. Jag och min sambo längtar jättemycket<3

I oktober efter min ?första mens? testade jag med lite ägglossningstester för att se om det hade satt igång. Men det gick väldigt segt och där var knappt någon svag linje månaden ut så - antagligen ingen ägglossning.

Nu i November gjorde jag samma sak - och där fick jag gradvis fina mörka streck!! Och sen slutade det - som det ska!

Nu är jag på 2a veckan efter ÄL och min cykel är 30dagars (har varit precis på dagen varje månad efter p-piller) så troligen har jag en regelbunden mens.

Vid mens får jag dock hemsk värk och mår dåligt. Vilket jag inte känt av öht. Men imorse kom där blod när jag var på toa.

Det var röd/rosa, inte så tungt men det såg ut som mens.

Om man kollar i 1177?s graviditetskalender så är jag i deras v4 och den säger att det är för tidigt för ett test, imorgon är jag dock på deras v5.

Tror ni att det bara är vanlig mens och jag ska sluta hoppas eller borde jag ta ett test? >.<

Märker att jag blir ledsen och jag längtar så mycket. Så vill typ inte ta ett test för tidigt heller....

Körde in en tampong ifall ifall men nu vill jag knappt gå på toa för jag vill inte se mer blod ??

• MissKelli
    LJosefine skrev 2018-12-17 11:23:54 följande:

Hej!

I september detta året slutade jag med p-piller. Gått på dom i 10år och nu känner jag att det är dags att bli mamma. Jag och min sambo längtar jättemycket<3

I oktober efter min ?första mens? testade jag med lite ägglossningstester för att se om det hade satt igång. Men det gick väldigt segt och där var knappt någon svag linje månaden ut så - antagligen ingen ägglossning.

Nu i November gjorde jag samma sak - och där fick jag gradvis fina mörka streck!! Och sen slutade det - som det ska!

Nu är jag på 2a veckan efter ÄL och min cykel är 30dagars (har varit precis på dagen varje månad efter p-piller) så troligen har jag en regelbunden mens.

Vid mens får jag dock hemsk värk och mår dåligt. Vilket jag inte känt av öht. Men imorse kom där blod när jag var på toa.

Det var röd/rosa, inte så tungt men det såg ut som mens.

Om man kollar i 1177?s graviditetskalender så är jag i deras v4 och den säger att det är för tidigt för ett test, imorgon är jag dock på deras v5.

Tror ni att det bara är vanlig mens och jag ska sluta hoppas eller borde jag ta ett test? >.<

Märker att jag blir ledsen och jag längtar så mycket. Så vill typ inte ta ett test för tidigt heller....

Körde in en tampong ifall ifall men nu vill jag knappt gå på toa för jag vill inte se mer blod ??

Ett test kan eventuellt visa något nu. Ta ut tampongen om du inte vet om du är gravid. Vid blödningar under en graviditet ska du inte använda tampong. Ta ett test eller avvakta om det verkar vara mens.

Kan även tipsa om att tempa för att ha lite bättre koll på exakt dag för äl. Hade du tempat hade du med största sannolikhet redan vetat om blödningen är mens eller pga graviditet beroende på om dagens temp var låg eller hög :)
  • LJosefine
    MissKelli skrev 2018-12-17 17:44:07 följande:

Ett test kan eventuellt visa något nu. Ta ut tampongen om du inte vet om du är gravid. Vid blödningar under en graviditet ska du inte använda tampong. Ta ett test eller avvakta om det verkar vara mens.

Kan även tipsa om att tempa för att ha lite bättre koll på exakt dag för äl. Hade du tempat hade du med största sannolikhet redan vetat om blödningen är mens eller pga graviditet beroende på om dagens temp var låg eller hög :)

Nej jag tempar inte och det är ändå för sent för det nu denna cykeln.

Tog ut tampongen i måndagsfm. och där kom inget mer blod. Inget igår och inget idag heller. Tog ett test igår som visade negativt och idag är jag ÄL+13..

Ska vänta med ett nytt test och se ifall det inte kommit någon mens till helgen så tar jag ett då!

Har lite molande värk + lite illamående som kommer och går..
  • MissKelli
    LJosefine skrev 2018-12-19 16:13:30 följande:

Nej jag tempar inte och det är ändå för sent för det nu denna cykeln.

Tog ut tampongen i måndagsfm. och där kom inget mer blod. Inget igår och inget idag heller. Tog ett test igår som visade negativt och idag är jag ÄL+13..

Ska vänta med ett nytt test och se ifall det inte kommit någon mens till helgen så tar jag ett då!

Har lite molande värk + lite illamående som kommer och går..

Ja jag menade så klart till nästa cykel om mensen skulle komma. Låter ju som att du kan ha haft en nidblödning. Just eftersom det inte kommit mer. Till helgen kommer du nog få ett tillförlitligt resultat.:) Håller tummarna!
  • Jilo
    cococatchu skrev 2018-12-12 13:41:20 följande:

Mitt första inlägg i denna gruppen. Vi hoppas också på att plussa här hemma inom kort. Blev i november överraskade med ett MA när vi var inne och skulle göra KUB testet...

Styrkekram till dig inför det du ska gå igenom!

Cococatchu, beklagar! Blev också överraskad av ett stilla litet hjärta när vi gjorde ul inför nipt förra veckan. I v 7 hade allt sett bra ut, men tyvärr hände det något tre veckor senare :(

EmmasaraL, så otroligt fruktansvärt! Jag kan inte ens föreställa mig så hemskt det måste vara :( All kärlek till er!

Tänker nog göra ett par försök om kroppen kommer igång igen. Är äldre så inget är självklart utan det blir som det blir.

Men jag håller tummar och tår för er!
  • LJosefine
    MissKelli skrev 2018-12-19 17:04:16 följande:

Ja jag menade så klart till nästa cykel om mensen skulle komma. Låter ju som att du kan ha haft en nidblödning. Just eftersom det inte kommit mer. Till helgen kommer du nog få ett tillförlitligt resultat.:) Håller tummarna!

Har en basaltermometer på g hem nu så ska testa med att tempa!

Vet att man ska börja månader innan men what the heck - kan lika gärna prova och se ifall det kan ge något :)

Min mens kom idag, 1vecka försent - CD41, men hade ändå fina streck under ÄL denna månaden. Så förhoppningsvis var det bara en liten oregelbunden cykel och inte något annat.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!