• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Sommaren12
    Let it Rain skrev 2019-05-03 16:37:13 följande:

Så härligt att höra! Plussade du nyligen eller vilken vecka är du i? :)

Själv har jag en liten 9-månaderskrabat här hemma nu förutom den stora på 2,5 år. Sugen på en trea, men mensen är inte tillbaka ännu.

Anonym (Nina) skrev 2019-05-03 18:00:14 följande:

Grattis! Vad roligt!

Min lille blir fyra månader snart.

Vad härligt att höra om era små. Känns märkligt med att jag precis plussat och era är redan ute sen länge :D

Jag plussade igår så det är ju väldigt färskt, v 5 haha
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2019-05-03 08:21:25 följande:

Hej på er! Vet inte ens om ni minns mig? Jag var med nån gång i trådstartens början. Till slut kändes det som de flesta plussat utom jag så jag lämnade tråden. Ville bara kika in och säga att jag fortsatt kämpa sedan dess och nu 1,5 år senare har jag äntligen fått mitt plus! Har varit en otroligt tuff resa, med mycket tårar och frustration men det är glömt och förlåtet nu. :)

Hoppas ni mår bra med era bebisar och ge inte upp ni som kämpar än!

ååh va skoj!!!! grattis!!!! vår kille blev 4 mån igår, 10 maj :O tiden går så fort, e redan sugen att va gravid igen.. haha. men får no vänta ett år iaf :)
  • Anonym (Planerar barn 2020)

Vi är inne på vårat andra försök och inom några dagar vet vi om de tagit sig denna gången. Haft känningar i livmodern som stick fram o tillbaka o även i äggstockarna de senaste dagarna. Någon som haft liknande och plussat?

• Asplövet18

Hej alla som kämpar...

Jag och min blivande man har fått vår första tid för utredning efter att ha skickat in hälsodeklarationerna. Det gick förvånansvärt fort, fick en tid 2 veckor efter första kontakt. Jag är oerhört nervös och orolig och tänkte om någon här kunde upplysa mig om vad vi har att förvänta oss? Brukar det gå så fort att få en tid? Hur lång tid brukar en utredning ta vanligtvis?

Har svårt att koncentrera mig på jobbet då jag är så ängslig.

Kram och tack på förhand

• ankmamma

Hej på er! Vet inte ens om ni minns mig? Jag var med nån gång i trådstartens början. Till slut kändes det som de flesta plussat utom jag så jag lämnade tråden. Ville bara kika in och säga att jag fortsatt kämpa sedan dess och nu 1,5 år senare har jag äntligen fått mitt plus! Har varit en otroligt tuff resa, med mycket tårar och frustration men det är glömt och förlåtet nu. :)

Hej! Jag minns! Va glad jag blir av att höra detta :D stort grattis!!!

Vår dotter är 8 månader nu och vi har påbörjat försöken på nr 2 lite smått! När är du beräknad? Hur mår du? :)

Jag kan inte föreställa mig hur tufft det måste ha varit, men va stark du är som inte gett upp! <3
  • Lillefiddelin

Hej alla! Vi kämpar än, påväg mot ivf. Varit med sedan trådstart. Har hittat hälsofel och massa problem på oss under utredning som måste tas hant om först.. grattis till er alla som lyckats!

• Sommaren12
    ankmamma skrev 2019-05-14 20:13:21 följande:

Hej! Jag minns! Va glad jag blir av att höra detta :D stort grattis!!!

Vår dotter är 8 månader nu och vi har påbörjat försöken på nr 2 lite smått! När är du beräknad? Hur mår du? :)

Jag kan inte föreställa mig hur tufft det måste ha varit, men va stark du är som inte gett upp! <3

Tack! :) Jag är bara i v7 så det kan ju gå precis hur som helst känns det som. Är beräknad i början av januari. Jag mår bra, känner mig väldigt gravid, mer än förra gången men iaf ännu inget illamående vilket jag är så tacksam för.

Ja det har varit outhärdligt ibland. Otroligt påfrestande men att ge upp gick bara inte fast jag ibland ville. Vill verkligen inte tillbaka till det jobbiga så hoppas verkligen vårt frö vill stanna.

Så mysigt att ni planerar en till. Hoppas det går vägen snabbt! 8 månader, tänk att tiden går så himla snabbt! :)
  • YaseminL

Stort grattis! Känner igen dig och minns när du valde att lämna. Min son blir 6 månader nu den 24/5. Tiden går så himla fort! Försöker redan nu med nummer två. Första tog sig på första försöket men har inte ens fått mens än ( vet att man får ÄL först men ändå). Helammar fortfarande men hoppas ändå att kroppen kommer igång snart.
    Anonym (Nina) skrev 2019-05-03 18:00:14 följande:

Grattis! Vad roligt!

Min lille blir fyra månader snart.

Åh hej Nina! Vad kul! Vet inte om du minns mig. Min lille kille blir 6 månader nu den 24/5 hoppas att allt är bra med er! kram
  • ankmamma
    Sommaren12 skrev 2019-05-15 21:46:55 följande:

Tack! :) Jag är bara i v7 så det kan ju gå precis hur som helst känns det som. Är beräknad i början av januari. Jag mår bra, känner mig väldigt gravid, mer än förra gången men iaf ännu inget illamående vilket jag är så tacksam för.

Ja det har varit outhärdligt ibland. Otroligt påfrestande men att ge upp gick bara inte fast jag ibland ville. Vill verkligen inte tillbaka till det jobbiga så hoppas verkligen vårt frö vill stanna.

Så mysigt att ni planerar en till. Hoppas det går vägen snabbt! 8 månader, tänk att tiden går så himla snabbt! :)

Det går ju så sakta i början, men det står säkert inte på förrän det är dags för första ultraljudet :D

Jag kan tänka mig det :( men nu har ni äntligen fått lönen efter allt det tuffa! Hoppas du får må bra också under graviditeten :)

Jag hoppas också det! Hade troligtvis äl igår, längtar så till bim nu ;D
Svar på tråden Följas åt till ett plus!